Heatsinkjes voor GeForce RAM-chips?

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:41

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Aangezien ik mijn GeForce DDR een beetje serieus wil gaan gebruiken (lees: overklokken), wil ik heatsinkjes op mijn DDR RAM chippies gaan plaatsen. Maar de vraag is dus: wat voor heatsinkjes en waar haal ik die?

Nou zag ik bij OC-Shop speciale chipset/memory heatsinks staan, 20x10x12 mm. Zouden deze geschikt zijn? Ik heb mijn RAM chippies nog wel niet opgemeten, maar zo op de gok denk ik dat ze 20x30 mm zijn...

Weet iemand misschien andere on-line winkels waar dergelijke kleine heatsinkjes (+FRAG tape) zijn te bestellen?

<edit> Spelvoutjes ferbetert </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Aangezien ik mijn GeForce DDR een beetje serieus wil gaan gebruiken

ow, dacht dat die dingen voor de sier in pc's zaten, maar die heatsinkjes, tja, nou dan meet je toch je ram blokje effe, dan weet je dat, en andere winkels?

PRICEWATCH, staat vast wel wat tussen... en of ze geschikt zijn.... denk het niet hoor, je moet wel van die houte hebbe natuurlijk!...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Als je een GF1 DDR heb, net als ik, dan zijn de 20x20x10mm heatsinkjes genoeg. Je hebt er dan wel 8 nodig.
Verwachte performance winst: ongeveer 10%

Waar te halen??

Als je snel genoeg bent (voor 1 maart) kan je ze hier bestellen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/131050/2
:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Kijk gewoon eens bij conrad, heb je veel verschillende soorten en maten en een stuk goedkoper als bij een pc-zaak

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik had al bij Conrad gekeken, maar ja die heatsinkjes zijn allemaal te hoog (dan zitten ze tegen mijn GlobalWin CPU cooler aangeklemd, lijkt me niet echt handig).

Daarnaast moet je bij Conrad voor minimaal fl. 35,- bestellen en ik hoef niets meer te hebben dan die heatsinkjes... gaat dus niet door.

Wat betreft mijn videokaart: het is dus een GeForce I DDR...

Verwijderd

Ga gewoon naar electrozaak doe. Daar kan je ze op maat uizoeken. En als ie niet past zaag je er een stukje vanaf. Klaar...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik wil het wel een beetje netjes houden, dus heatsinks kopen en dan gaan zitten zagen... nee dus. Ik ga voor kant&klaar, da's wel zo makkelijk...

De heatsinkjes moeten ook esthetisch verantwoord zijn, ik heb immers niets voor niets een window + neon.... :)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
wat je ook kan doen is een oude slot a heatsink een beetje betwerken >:)

die kan je er dan zo opzetten met fragtape
das heel makkelijk :)

Audi A8 W12 6.0

• delyver
Op dinsdag 27 februari 2001 12:22 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik wil het wel een beetje netjes houden, dus heatsinks kopen en dan gaan zitten zagen... nee dus. Ik ga voor kant&klaar, da's wel zo makkelijk...

De heatsinkjes moeten ook esthetisch verantwoord zijn, ik heb immers niets voor niets een window + neon.... :)
dan ik mijn id nog mooier want die slot a heatsinks zijn bruuuuut!!! als je het een beetje netjes doet tenminste :)

Audi A8 W12 6.0

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Dan moet je dus wel een oude slot A heatsink hebben liggen... en die heb ik dus niet.

• delyver
dan koop je een :)
kijk of iemand nog een heeft liggen

ik toevallig wel :)
mele me maar als je belangstelling hebt voor de heatsink

Audi A8 W12 6.0

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:58
neeeeeeeeeeeeee!!!!
niet doen, als je dicht bij Utrecht of Amsterdam woont: ga naar DISPLAY, daar zijn die ram heatsinks maar 2.50 per stuk, ze zijn precies op maar en zwart aluminium

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• delyver
Op dinsdag 27 februari 2001 12:31 schreef MGSNK het volgende:
neeeeeeeeeeeeee!!!!
niet doen, als je dicht bij Utrecht of Amsterdam woont: ga naar DISPLAY, daar zijn die ram heatsinks maar 2.50 per stuk, ze zijn precies op maar en zwart aluminium
is dat een voor elk stukkie ram?? of een voor twee stukkies? kan je wat van die sinks naar mij sturen?

Audi A8 W12 6.0

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nee, ik ga toch maar voor het echte "kant&klaar" werk. Dan weet ik zeker dat de heatsinkjes goed zijn. Het moet er wel netjes uitzien... ;)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik woon trouwens in Tilburg, dus die winkel bij Amsterdam is niet echt een optie... (ook al heb ik een OV :))

• MGSNK
ze zijn kant en klaar

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• MGSNK
ik weet het omdat een vriend van me er acht gekocht had voor zijn geforce sdr

• delyver
ik heb net van die heatsinks bestelt bij MGSNK, passen ook op een voodoo 5 5500 :)

Audi A8 W12 6.0

• MGSNK
ik heb je een aanbod gedaan waar je ze kan kopen, maar nee hoor meneer is bang das ze niet mooi zijn.........
heb je pech, ik had ze graag naar je toegestuurd in tilburg maar nu moet je ze zelf maar halen... :Z

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Die 'kant&klaar'-reactie van mij was voor Delyver bedoeld; ik wil echt niet aan een socket A heatsink gaan zitten knutselen.

Voor de rest heb ik alleen maar gezegd dat een winkel uit omgeving Amsterdam niet echt een optie is voor mij (zijnde een Tilburger).

Waarom je dus zo 'kattig' reageert weet ik ook niet.

• delyver
Op dinsdag 27 februari 2001 13:38 schreef Brian Dickens het volgende:
Die 'kant&klaar'-reactie van mij was voor Delyver bedoeld; ik wil echt niet aan een socket A heatsink gaan zitten knutselen.

Voor de rest heb ik alleen maar gezegd dat een winkel uit omgeving Amsterdam niet echt een optie is voor mij (zijnde een Tilburger).

Waarom je dus zo 'kattig' reageert weet ik ook niet.
vraag het gewoon netjes dan doet ie het misschien wel :)

Audi A8 W12 6.0

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:33

MetalStef

gietijzer

Ik heb op mijn MSI817 GF2 MX een ouwe pentium-heatsink geplakt. Daar zitten die vier ram-chippies in een lekker vierkantje waar die dikke heatsink net op paste. Kost uiteraard wel weer een PCI-slot, maar ach... En hij loopt nu op 194MHz ipv 188. Niet veel, maar toch... Hij loopt iig harder!

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nou ik heb de stap dan maar gewaagd en heb zojuist bij OC-Shop 8 heatsinkjes besteld tesamen met 2 gerounde IDE-kabels.

Oh ja, voordat jullie gaan zeggen dat ik zelf toch kan rounden, mooi niet dus. Ik heb het één keer voorzichtig geprobeerd met als resultaat een kapotte kabel. Dat risico loop ik liever niet meer... :)

Hopelijk heb ik het nog voor komende zaterdag in huis, dan kan ik zaterdag op de LAN een beetje interessant gaan lopen doen... ;)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Heeft er iemand trouwens plaatjes van die RAM-heatsinkjes die ze bij OC-Shop verkopen? Zij hebben er namelijk geen afbeelding van... nu ik ze eenmaan besteld heb ben ik toch wel benieuwd hoe ze eruit zien... :)

Pagina: 1