PS3 aansluiten op een HP W2207h

Pagina: 1
Acties:

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Beste tweakers,

ik heb antwoord op mijn vragen al op diverse fora en websites gezocht maar het is nogal een specifieke kwestie, vandaar dat ik jullie er toch even mee ga lastig vallen.

Ik ben van plan om een PS3 aan te gaan schaffen en deze (tijdelijk) te gaan gebruiken in combinatie met een HPw2207h monitor en een mini laptop (iets in de zin als Asus EEpc). Ik type dit nu op mijn game bak maar aangezien de PS3 in mijn behoefte van gaming zal voorzien wil ik deze graag verkopen ivm het hoge energieverbruik. Dan zou ik dus alleen nog een klein laptopje voor internetactiviteiten nodig hebben. Zodra ik genoeg geld heb om een mooie Full HD LCD tv te kopen zal de monitor dus ook de deur uit gaan.

Waar het dus op neer komt is dat ik mij afvraag of ik de HP op een mini laptop kan aansluiten (middels DVI?) en de PS3 op de HP (middels HDMI) zodat als ik wil gamen dit via de 22inch monitor doe en voor surfen het schermpje van de laptop gebruik?

Daarnaast vraag ik me af of ik de laptop aan moet hebben staan wil ik beeld krijgen op mijn monitor als ik de PS3 gebruik? Zo ja, is het dan een kwestie van switchen tussen HDMI of DVI om mijn bron (PS3 of laptop) te selecteren?

Misschien dat er een tweaker is die dezelfde opstelling in gebruik heeft als ik van plan ben te gaan gebruiken? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en als er iets mist in mijn verhaal hoor ik dat graag :) Tevens zouden andere ideeën dan bovenstaande natuurlijk ook welkom zijn _/-\o_

The number one enemy of progress is question

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

PromoX

Flying solo

Guumuus schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:20:
Waar het dus op neer komt is dat ik mij afvraag of ik de HP op een mini laptop kan aansluiten (middels DVI?) en de PS3 op de HP (middels HDMI) zodat als ik wil gamen dit via de 22inch monitor doe en voor surfen het schermpje van de laptop gebruik?
Zou geen probleem moeten zijn. Even [google=HPw2207h ps3] geeft als één van de resultaten deze site waarop dit ook bevestigd wordt. De laptop zou je dan via DVI of VGA kunnen aansluiten, als deze uitgang aanwezig is.
Daarnaast vraag ik me af of ik de laptop aan moet hebben staan wil ik beeld krijgen op mijn monitor als ik de PS3 gebruik? Zo ja, is het dan een kwestie van switchen tussen HDMI of DVI om mijn bron (PS3 of laptop) te selecteren?
De meeste monitoren met meerdere ingangen hebben de mogelijkheid, of via een toets op het scherm of via het OSD, te switchen van ingang. Volgens de handleiding biedt de HP deze optie via het OSD. De laptop hoeft dus niet aan te staan om gebruik te maken van je PS3, wat eigenlijk ook wel vrij logisch is.

Zoals je hierboven ziet zijn je vragen prima te vinden google, dus misschien kun je een volgende keer toch beter iets beter zoeken, voordat je zo'n lange post typt :).

Heb ook even de titel verder aangevuld en het topic verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 24-03-2009 18:42 ]

And I'm the only one and I walk alone.

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
bedankt voor je antwoorden! Scheelt me een hoop gedoe ook icm met de hoge energierekening(A) een gamebak, ps3 en een 40Inch Full HD tv zijn niet bepaald uitblinkers in het lage stroomverbruik!

The number one enemy of progress is question