Partitie problemen

Pagina: 1
Acties:

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Beste tweakers,

ik had een tekort aan schijfruimte op mijn D partitie en wou een stukje van de E partitie hiervoor gebruiken. Nou had ik gelezen dat Partition Magic niet werkt met Windows Vista en dat je zoiets in Windows Vista zelf moet kunnen regelen.

Ik heb mijn E partitie wat kleiner gemaakt en wou het vrijgemaakte gedeelte bij de D partitie toevoegen. Echter Windows voegde de ruimte wel bij de partitie erbij maar in mijn schijfbeheer staat het achter de E paritie. Ik wou toen die ruimte opnieuw proberen te verkleinen en toe te voegen maar dat resulteerde in nog een klein stukje erbij. Omdat het een beetje een warrig verhaal is heb ik even een screenshot gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/30nc0g9.jpg

Iemand enig idee hoe ik die 2 losse delen van de D paritie aan het 1e deel van de D paritie kan krijgen?

iRacing Profiel

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 16:53
De diskmanager ondersteunt helaas niet het verplaatsen van partities op eenzelfde schijf. Daarvoor zul je met andere tools aan de slag moeten, zoals Gparted bijvoorbeeld. Als je het netjes wilt hebben gebruik je dus een dergelijk partitioneringsprogramma. Maar feitelijk werkt deze situatie ook gewoon, dus je zou ervoor kunnen kiezen om het zo te laten.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:28

Ethirty

Who...me?

Wil je een aaneengesloten partitie dan zal je iig terug moeten naar basic disk. Naar mijn weten ondersteunen externe tools als Partition Magic geen dynamic disks. Je moet dan in feite een backup van alles maken en gewoon opnieuw beginnen.

Als het werkt lekker zo laten.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• daroy
Fauna schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:42:
De diskmanager ondersteunt helaas niet het verplaatsen van partities op eenzelfde schijf. Daarvoor zul je met andere tools aan de slag moeten, zoals Gparted bijvoorbeeld. Als je het netjes wilt hebben gebruik je dus een dergelijk partitioneringsprogramma. Maar feitelijk werkt deze situatie ook gewoon, dus je zou ervoor kunnen kiezen om het zo te laten.
Ik had al twee andere tools geprobeerd maar die konden niet overweg met deze partities. Voorheen heb ik altijd Partition Magic gebruikt maar die schijnt dus niet meer te werken icm Windows Vista. Ik ga even kijken of ik eruit kom met Gparted.

Het werkt nu gewoon prima, maar ik vind het zo rommelig uitzien. Vandaar de vraag dus :)

In ieder geval hartelijk dank voor het antwoord.

iRacing Profiel

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 16:53
Mijn excuus, ik zie nu idd pas dat het een dynamische disk is. Dan kun je alleen manipuleren met de Windows Disk manager, die nogal beperkt is.

• daroy
Fauna schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:57:
Mijn excuus, ik zie nu idd pas dat het een dynamische disk is. Dan kun je alleen manipuleren met de Windows Disk manager, die nogal beperkt is.
Helaas wel, hij is ook niet terug te zetten naar een basic disk dus ik zal het zo moeten laten zoals het nu is. Mocht ik ooit de ruimte hebben om alle data te backuppen dan zal ik de disk een format geven zodat het er weer wat netter uit gaat zien.

iRacing Profiel

Pagina: 1