Onstabiele download snelheid

Pagina: 1
Acties:

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-03 14:50
Wij hebben al maanden een contract bij Ziggo voor 5MB internet. Allemaal prima, de download snelheid is precies goed en we zijn er verder best tevreden over. Ik download zelf regelmatig via nieuwsgroepen en ik kon dan gebruik maken van de volledige snelheid die onze verbinding toeliet, zeg maar 620kb/s. Afijn, ik startte maandag mijn computer op, zet het download programma aan en ik zie de verbinding klimmen. Het viel me al op dat de verbinding niet zo vlot als altijd naar de hoogste snelheid klimt, maar dat gebeurde wel vaker. Toen de snelheid rond de 120kb/s zat, zakte de snelheid opeens in en zat ik weer op nul. En toen begon hij weer met klimmen, en hij zakte weer een stuk, en begon weer te klimmen, etcetera, etcetera.

Ik maak verbinding met een beveiligt netwerk via zo'n stick. Aangezien het download normaal altijd goed gin, vraag ik mij af hoe dit kan gebeuren... En nog belangrijker: hoe kan ik het oplossen? Als iemand mij daar duidelijkheid over kan verschaffen zou ik heel erg blij zijn.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Valt dit niet onder afknijpgedrag van de provider?

Test je verbinding eens voor de zekerheid met een speedtest(.nl).

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-01 21:26
Reset je modem & router eens.. Is je draadloze signaal nog wel goed?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:57
probeer eens via ssl te downloaden

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-03 14:50
Bij speedtest.nl kom ik meestal rond de 450kb/s uit. Het modem en de router heb ik al gereset, de verbinding is uitstekend. Net via SSL proberen te downloaden, maar het gaat dan nog langzamer.

Een impressie van het snelheids verloop over 15 minuten:
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x123/galiorix/verbinding.jpg
De maximale download snelheid lag op rond de 420kb/s.

[ Voor 95% gewijzigd door MPeek op 24-03-2009 18:09 ]

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 22:05

nAffie

...

Probeer eens niet draadloos te werken maar je pc even via een kabeltje aan je router of, nog beter, je modem te hangen, en ga dan weer even downloaden. Mocht dat wel goed gaan, ligt het dus bijna zeker aan een instabiele draadloze verbinding. (buren nieuwe router, of andere draadloze stoorzenders in de buurt)

Mocht je bekabeld ook deze spikes zien, probeer dan een (andere) payserver, en kijk zowiezo eerst of er geen storingen of werkzaamheden zijn in jouw gebied.

meh.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
Jejking schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:33:
Valt dit niet onder afknijpgedrag van de provider?

Test je verbinding eens voor de zekerheid met een speedtest(.nl).
offtopic: afaik knijpt ziggo niet, heb zelf ziggo 10mbit, download behoorlijk veel en nog nooit last gehad van een afgeknepen verbinding :)
Pagina: 1