Ik ben momenteel voor school bezig met een blok flash/actionscript 3.0. Nu heb ik als praktische opdracht gekozen om een ABC-Formule calculator te maken. Deze heb ik voor 99% af, en ben nu nog een beetje bezig met tweaken. En daar heb ik dus nog enkele vragen over:
Ik heb nu enkele keren 3-4 if() scripts achter elkaar met steeds dezelfde variabele die gecontroleerd wordt op een bepaalde waarde. Ik had zoiets van dit moet makkelijker/eenvoudiger kunnen en ben dus een beetje gaan zoeken. Ik kwam toen uit bij het switch statement. Alleen werkt dit niet helemaal voor mijn probleem. Ik kom er namelijk maar niet achter hoe ik aan kan geven dat het groter/kleiner moet zijn als 0
Mijn huidige code:
Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik heb namelijk geen idee waar ik nou precies naar kan/moet Googlen.
Mijn probeersel
Ook vroeg ik me af of er een commando is om de functie te stoppen zodra er aan een bepaalde voorwaarde wordt voldaan in een if statement. In PHP is dit volgens mij iets van escape, maar heb nog niet echt iets terug kunnen vinden voor actionscript. Het escape commando wordt hier namelijk voor iets totaal anders gebruikt.
Dit zou namelijk ook weer flink wat code besparen.
Voor de geinteresseerd hier is de applet, broncode en flash file te vinden. Eventuele andere feedback/kritiek zou ik ook erg op prijs stellen
Ik heb nu enkele keren 3-4 if() scripts achter elkaar met steeds dezelfde variabele die gecontroleerd wordt op een bepaalde waarde. Ik had zoiets van dit moet makkelijker/eenvoudiger kunnen en ben dus een beetje gaan zoeken. Ik kwam toen uit bij het switch statement. Alleen werkt dit niet helemaal voor mijn probleem. Ik kom er namelijk maar niet achter hoe ik aan kan geven dat het groter/kleiner moet zijn als 0
Mijn huidige code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| if(procD>0){ aantal.text = "2"; copy1_btn.visible = true; copy2_btn.visible = true; } else if(procD == 0){ aantal.text = "1"; x2.text = ""; copy1_btn.visible = true; copy2_btn.visible = false; } else if(procD<0){ aantal.text = "0"; } else{ aantal.text =""; } |
Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik heb namelijk geen idee waar ik nou precies naar kan/moet Googlen.
Mijn probeersel
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| switch(procD){ case >0: aantal.text = "2"; copy1_btn.visible = true; copy2_btn.visible = true; break; case 0: aantal.text = "1"; x2.text = ""; copy1_btn.visible = true; copy2_btn.visible = false; break; case <0: aantal.text = "0"; break; } |
Ook vroeg ik me af of er een commando is om de functie te stoppen zodra er aan een bepaalde voorwaarde wordt voldaan in een if statement. In PHP is dit volgens mij iets van escape, maar heb nog niet echt iets terug kunnen vinden voor actionscript. Het escape commando wordt hier namelijk voor iets totaal anders gebruikt.
Dit zou namelijk ook weer flink wat code besparen.
Voor de geinteresseerd hier is de applet, broncode en flash file te vinden. Eventuele andere feedback/kritiek zou ik ook erg op prijs stellen