Toon posts:

PC hardware probleem (hardrive / processor?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een nieuwe computer in elkaar gezet:
MSI KA780G
OCZ vista upgrade 4 gb ddr2
Samsung spinpoint F1 640gb
AMD phenom II x3 720 CPU

Ik heb geprobeerd hierop windows xp 64 bit te installeren, dit is 1 keer goed gegaan maar toen gaf hij na een zeer korte een blauw scherm. Toen heb ik het opnieuw geprobeerd dit keer gaf hij tijdens het installeren van de netwerk devices een blauw scherm. Ik heb met hutil utility van samsung gecheckt of de HD wel werkt, hierbij geeft hij bij alles "pass" maar bij "surface scan test" komt hij niet verder dan1,578% hij staat dan een uur aan.
Mijn moederbord herkent mijn CPU niet ,hiervoor heb ik een moederbord flash nodig. Bij het installeren van windows xp 32 bit home edition kan de computer de schijf niet eens formatteren.

Waar ligt het aan dat ik windows niet goed kan installeren, is de hardeschijf echt kapot?(of heb ik direct een flash nodig van mijn moederbord)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:05

Haan

dotnetter

Ik zou inderdaad beginnen met het flashen van je moederbord en dan nog eens kijken of de problemen er nog zijn.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dus dat het testen van de harddrive niet goed mogelijk als de CPU niet herkend wordt? Ik doe de HUTIL nu nog een keer en nu is hij al verder dan 3% ,ik heb alleen maar een andere sata kabel geprobeerd.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:24
probeer het uit, je draait nu een redelijk instabiel systeem omdat je proc niet herkend wordt. Zo veel werk is een bios flashen toch niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is niet veel werk denk ik maar het is gevaarlijk.Welke flash manier raden jullie mij aan? CD/USB. Ik heb geen floppy disk, maar als dat de beste en veiligste manier is dan probeer ik er wel 1 te vinden. Ik heb niet veel ervaring met hard/soft ware dus wacht ik even tot mijn broer er in het weekend is en dan ga ik flashen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:05

Haan

dotnetter

Bios flashen is niet eng ;) Ik weet niet wat voor mogelijkheden jouw moederbord heeft om te flashen, mijn bordje kan je prima flashen vanuit een keuzemenu in het bios zelf, maar dan moet je maar even goed de manual van jouw moederbord doornemen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 18:56
Ik zou het via USB doen.. omdat ik het gewend ben (HP format tool, dan de bestanden er op.. klaar is kees).

Dan kom je gewoon in MS-DOS. Als je via de website van de moederbord fabrikant op zoek gaat naar de laatste bios voor jou moederbord (zelfde type) dan kan er eigenlijk niets mis gaan. Waarschijnlijk moet je dan in de bios iets typen in de trend van "flashtool.exe bios.f3". Dit stond bij mij al in een batch bestand die ik er bij kreeg. Download het gewoon en kijk wat voor een bestandjes je krijgt, dat is zonder risico.

Via het keuzemenu heb ik geen ervaring. Ik ben zo van "Waarom op een andere manier als ik nu prima weet hoe het moet en het nog nooit ooit fout is gegaan?". Ik heb tig videokaarten geflashed en 3 moederborden.

Download HP USB Format tool

Verder heb je nog de bestanden nodig van MS-DOS, die moet je in een map plaatsen en dan kun je die selecteren met HP Format tool.
Pagina: 1