[Ubuntu]Installeren vanaf liveUSB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59
Ik heb een liveUSB met daarop een Ubuntu 8.10, die is opgezet voor de (development) doeleinden waar ik die voor wil gebruiken. Deze wil ik lokaal installeren.

Bij eerdere ervaringen met liveDVD's, was het steeds mogelijk om op een icoontje 'install' te klikken, dat op de desktop staat na het booten van de dvd. Bij deze usb echter, kan ik prima booten en kan ik prima gebruik maken van de live omgeving, maar mist het betreffende icoontje om te installeren.

Ik heb wat zitten zoeken naar andere manieren om Ubuntu te installeren, maar elke guide, howto en faq die ik kan vinden, zegt iets in de trend van 'klik op het install-icoontje op de desktop'. (voorbeeld)

Wie kan mij vertellen welk commando er onder dat icoontje hangt? Of hoe ik op een andere manier mijn live omgeving omzet naar een lokale partitie?

Ik heb al een werkende versie van Ubuntu (7) op de hdd staan, die ik wil vervangen door die op de USB schijf.

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:39
Als ik het met goed herriner zat er ook bij System>Administration een install icoontje, er zal ook wel een commando voor zijn maar die kan ik zo snel niet vinden. Anders is de alternate image gebruiken misschien een optie, daarmee kom je meteen in de installer terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
Heh, onder system>administration zit de knop om precies het omgekeerde te doen: een nieuwe liveUSB disk maken. De alternatieve installer is ook niet echt een optie, omdat ik graag vanaf die usb wil installeren (daar staat een complete omgeving op waar ik graag gebruik van zou maken. Alles los opzoeken en installeren/configureren duurt ook weer een eeuwigheid.

Ik dacht dat zo'n commando opzoeken een kleinigheid zou zijn, maar het lijkt toch tegen te vallen :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met
code:
1
sudo ubiquity

kom je al een heel eind voor het installeren :)

Waarom dat icoontje mist weet ik ook niet maar goed...

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 18:26 . Reden: sudo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Weet je zeker dat je met een LiveUSB "install" te maken hebt, en niet met een normale desktop geinstalleerd op een usb-schijf? Ubiquity wordt niet geinstalleerd op een normale installatie.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
smokalot schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:15:
Weet je zeker dat je met een LiveUSB "install" te maken hebt, en niet met een normale desktop geinstalleerd op een usb-schijf? Ubiquity wordt niet geinstalleerd op een normale installatie.
Dat zou de reden wel eens kunnen zijn.

code:
1
sudo ubiquity
geeft een 'command not found' error.

Ik ga even kijken of ik iets voor elkaar kan krijgen middels een 'sudo apt-get install ubiquity'.

.. dat lijkt goed te lopen. Ik krijg nu aan het eind een melding dat ie '/' niet kan unmounten..even verder prutsen :)

code:
1
2
3
4
The installer needs to commit changes to the partition tables,
but cannot do so because partitions on the following mount
point could not be unmounted:
 '/'.

edit: nou dat wordt 'm ook niet. Het gaat blijkbaar om de root van het geladen os (van usb). Zelfs het volledig maken van een nieuwe partitie (op hd) geeft nog steeds deze fout. En zoeken met google gaat ook wat lastig omdat ik niet op '/' kan zoeken. De melding zelf komt wel vaker voor. Ik geloof dat het dan toch een volledige reinstall wordt :'(

[ Voor 17% gewijzigd door SilentStorm op 25-03-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:44
ubiquity gebruikt voornamelijk debian-installer als backend. Misschien kan je hier iets mee.
Pagina: 1