Toon posts:

High end audio codecs (DTS-ma etc) van laptop naar Onkyo 606

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan een laptop met hdmi passtrough high end audio codecs naar een receiver sturen? maw: is de hdmi aansluiting 1.3? Ik kan er weinig over vinden....

De laptop hoeft dus zelf niet te kunnen decoden, maar alleen wel het signaal naar mijn onkyo te kunnen sturen, die het wel kan decoden.

Ik wil dit weten om een beslissing te maken tussen een nieuwe nmt (hdx1000) of een nieuwe laptop.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik snap het, niet mogelijk dus. Balen, kies ik toch maar voor een nmt met hdmi 1.3 (denk hdx1000).

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
He zelf een HDX1000 en dit was 1 van de redenen om deze aan te schaffen. Het gemodder met PC's om alles draaiende te krijgen en te houden incl. een gebruikersvriendelijke TV UI was niet echt een succes. Een tijd lang een HTPC onder de TV gehad met Media Portal. Werkte meestal wel, maar toch niet optimaal. En updates wilden nog wel eens roet in het eten gooien waardoor ineens iets niet meer werkte. En HD-audio was gewoon een no-go tenzij je een dure audiokaart aan zou schaffen. Voor minder geld dus een NMT, en HD-audio werkt als een tierelier. Nog geen seconde spijt van gehad, ondanks de wat minder gelikte GUI.

Verwijderd

Topicstarter
Same here, veel plezier met de HDX. Op ftd post nu iemand onder de naam 'Knicker' geremuxede blurays in mts2 formaat. Met name de LPCM soundtracks klinken bizar goed.