[Multi] Square-Enix RPG: The Last Remnant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Last Remnant

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/32/The_Last_Remnant.jpg
The Last Remnant (ラスト レムナント ,Rasuto Remunanto?) is a role-playing game developed and published by Square Enix. The game is directed at both Japanese and Western audiences and had a simultaneous release in Japan, North America and Europe, on November 20, 2008 for the Xbox 360. The Microsoft Windows version of the game was released on March 20, 2009 in PAL territories, with releases pending for March 24, 2009 in North America and April 9, 2009 in Japan. A worldwide release on the Steam network is scheduled for April 9, 2009. The PlayStation 3 version of the game does not yet have a release date.

The game is being directed by Hiroshi Takai and is the first Unreal Engine 3 game to be released by Square Enix. It is intended by Square Enix president Yōichi Wada to "become a cornerstone for [their] worldwide strategy".Art direction is being overseen by chief artist Kimihiko Miyamae and art producer Yusuke Naora. The game's soundtrack is composed by Tsuyoshi Sekito.[9]
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/28/TheLastRemnant.jpg

Gameplay
The Last Remnant features a brand new battle system labelled by Hiroshi Takai (director) as a "Turn-based, command-based system using symbol encounters." There are no random encounters. It also contains quick time events, sequences where the player must press a combination of buttons with a correct timing to defeat enemies.

In addition to the main character, the player's team (called a "Union") is composed of a number of soldiers whose skills vary according to different parameters. One parameter is the "morale" bar, which is affected by the events in battle and affects the way characters perform in battle. Battles can involve up to 70 enemies at once and are at the core of the gameplay. Nobuyuki Ueda has commented on the battle system, claiming that it is "much deeper than the few seconds it received in the movie". Additionally, a high number of quests are expected.
Verhaal
The Last Remnant is set in a fictional world featuring a number of distinct humanoid races; the Mitras, most human in appearance, the Yamas, strong fish-like people, the Qsitis, small reptilians, and the Sovannis, feline people with four arms . The story of the game revolves around "remnants", mysterious and coveted ancient artifacts of varying shapes and sizes which possess magic powers and which have been the cause of several wars throughout the game's history. As Remnants come in varying forms, all cities throughout the world have one that their ruler is bound to that assist to govern and bring peace to their assigned realm.

For example, Athlum has the Valeria Heart; a gigantic sword set in the middle of the Town Square. It governs courage and gives all those it surrounds the strength to stand up for their rights. David, the ruler of Athlum also is bound to the Gae Bolg; a weapon Remnant that is shaped like a cannon and can deliver devastating effects on the battlefield.

Eight cities have been revealed for the world of The Last Remnant which are Athlum, Balterossa, Celepaleis, Royotia, Melphina, Nagapur, Baaluk, and Elysion. They all have their own monumental Remnants. [-snip- ivm spoiler]

Aangezien er nog geen topique was, heb ik er maar even een vlug gemaakt...
Heeft iemand 'm al gespeeld? Is deze net zo goed als de Xenogears, Final Fantasy e.d. serie? En hoe draait de PC-port (die vaak problematisch zijn!).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:21

KneoK

Not in a million lightyears

Ik kan het spel met mijn systeem (Q9550 op 3,8GHz, 4GB, 2x4870) niet voluit spelen, ik moet view distance en lod op half zetten om het spel niet letterlijk als diashow te zien, dus het is wat mij betreft vreselijk slecht geport, zeker omdat je op de hoogste instellingen nog steeds texture popup ziet. Als je de graphics dan vergelijkt met hoe het spel draait dan hebben ze ergens een paar steken laten vallen. Ik heb dan ook veel betere en mooiere dingen zien draaien op de UT3 engine.

Het spel zelf heb ik nog niet zo lang gespeeld, maar dat pakte me wel meteen. Leuk en uitgebreid battlesystem, leuke karakters, over het verhaal kan ik nog niet veel zeggen. Deze ga ik in ieder geval zeker uitspelen.

Tof overigens dat ze meteen het hele spel verneukt hebben door gewoon een gigantische spoiler in het verhaal in je post te zetten (neem ik jou niet kwalijk hoor), wat mij betreft kun je de laatste alinea van het verhaal beter weglaten, ik wil aan het begin van het spel nog helemaal niet weten wat er na de end credits gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Framerate was op de 360 al een probleem met deze game.

Ziet er leuk uit maar de performance is belabberd voor de UT3 engine.

Maar dat even ter zake.

Heb met groot genoegen deze game DEELS gespeeld.
Battle systeem is leuk, wel even wennen in het begin.
Alleen naar verloop van tijd word het te repetatief en is het niet echt een uitdaging meer.

Crafting systeem is leuk uitgewerkt, alleen is het wel een vervelende klus om te grinden voor mats.

Plus punt zijn zeker de guilds die er in de game zitten waar je bonus items kan krijgen door een soort van quests te doen. Het leuke is dat je deze geeneens hoeft te acceptere, maar ze worden automatisch bijgehouden. Kan dus zijn dat je de eerste keer naar binnen loopt en gelijk 10 quests hebt gedaan :)

Moeilijkheids graag ligt vrij hoog in deze game, het is echt noodzaak om op bepaalde punten even van de main quest af te wijken om te grinden anders haal je het gewoon niet.
Ook is deze game heel ongebalanceerd, je eigen units doen veel DMG en hebben weinig HP. En bij vijanden is dit precies omgedraaid. Dit leverd heel vervelende problemen op als je eigen units op hol slaan en aan de zeide van de vijand gaan vechten. Dan is het zo afgelopen.

Verhaal zit ook leuk in elkaar, zal er verder niet te veel over loslaten.

Alleen ik heb het bij de 360 versie na de eerste disc voor gezien gehouden.
Ik had het gevoeld dat het verhaal grotendeels af was en de rest werd te repetatief.
Jammer, had iets beter gekund.

Maar leuk tijdverdrijf in deze schaarse JRPG tijd

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort spellen trekken mij echt heel erg aan, dus zodra ik een review zag staan op een site en zag dat het ook op de PC uit was, dacht ik van: Dit moet ik hebben. Dus zodoende.

Het spel lijkt qua stijl vrij veel op FFX vind ik, zelfs stemmen en healing effecten of iets dergelijks vind ik wel beetje op elkaar lijken :P Maar dat trekt me juist aan. Omdat ik het altijd jammer heb gevonden dat FFX nooit voor de PC zal komen, maar Last Remnant is dus wel een alternatief.
De moeilijkheidgraad is wel aardig hoog tot nu toe. Aangezien ik nu op Battle rank 5 zit, en ik ben bij een boss die me bijna one-hit met zn AoE.. :X
Maar, zoals Malignant al zei, een beetje grinden en battle rank verhogen en je maakt de boss daarna al vrij gemakkelijk af.

Het is ook heel belangrijk dat je niet zomaar op een groep afrent en die gaat afslachten. Wat dan kan gebeuren is dat een andere groep dat gevecht joined, en dat daardoor jou morale sterk daalt. En dat heeft weer als gevolg dat de damage die op jou gedaan wordt vrij sterk toeneemt.
Maar, als jij een tegenstander 'flanked' zoals dat wordt genoemd, doe jij hem opeens wat meer damage, omdat jij dan meer morale hebt. Vergt dus ook wel wat strategie als je niet afgeslacht wil worden. :P
Zo werd ik dus gelijk de eerste boss battle al compleet afgeslacht omdat ik op die boss afrende, en toen joinde 2 andere groepen dat gevecht en het was voorbij xD

Aangezien jijzelf vrij weinig leven hebt.. Moet je het dus wel in de gaten houden.

Zeker weten wel een spel wat ik, waarschijnlijk meerdere keren ga uitspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:57:
Dit soort spellen trekken mij echt heel erg aan, dus zodra ik een review zag staan op een site en zag dat het ook op de PC uit was, dacht ik van: Dit moet ik hebben. Dus zodoende.

Het spel lijkt qua stijl vrij veel op FFX vind ik, zelfs stemmen en healing effecten of iets dergelijks vind ik wel beetje op elkaar lijken :P Maar dat trekt me juist aan. Omdat ik het altijd jammer heb gevonden dat FFX nooit voor de PC zal komen, maar Last Remnant is dus wel een alternatief.
De moeilijkheidgraad is wel aardig hoog tot nu toe. Aangezien ik nu op Battle rank 5 zit, en ik ben bij een boss die me bijna one-hit met zn AoE.. :X
Maar, zoals Malignant al zei, een beetje grinden en battle rank verhogen en je maakt de boss daarna al vrij gemakkelijk af.

Het is ook heel belangrijk dat je niet zomaar op een groep afrent en die gaat afslachten. Wat dan kan gebeuren is dat een andere groep dat gevecht joined, en dat daardoor jou morale sterk daalt. En dat heeft weer als gevolg dat de damage die op jou gedaan wordt vrij sterk toeneemt.
Maar, als jij een tegenstander 'flanked' zoals dat wordt genoemd, doe jij hem opeens wat meer damage, omdat jij dan meer morale hebt. Vergt dus ook wel wat strategie als je niet afgeslacht wil worden. :P
Zo werd ik dus gelijk de eerste boss battle al compleet afgeslacht omdat ik op die boss afrende, en toen joinde 2 andere groepen dat gevecht en het was voorbij xD

Aangezien jijzelf vrij weinig leven hebt.. Moet je het dus wel in de gaten houden.

Zeker weten wel een spel wat ik, waarschijnlijk meerdere keren ga uitspelen!
Je krijgt volgens mij al heel snel die tijd skill, daarmee kun je groepjes vijanden linken. Als je dan de battleknop gebruikt dan vecht je tegen alle gelinkte vijanden. Nog niet meegemaakt dat andere groepen zich bijvoegden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:00:
[...]

Je krijgt volgens mij al heel snel die tijd skill, daarmee kun je groepjes vijanden linken. Als je dan de battleknop gebruikt dan vecht je tegen alle gelinkte vijanden. Nog niet meegemaakt dat andere groepen zich bijvoegden.
Ik bedoel zeg maar als je tegen 4 groepen vecht, en jij gaat richting de groep van de boss. Dan 'joinen' die andere groepen (waar je ook mee in battle was, maar vaak ge-engaged door je allies) al vaak dat gevecht tussen jou en die boss, waardoor je vrij snel dood bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:48:
[...]

Ik bedoel zeg maar als je tegen 4 groepen vecht, en jij gaat richting de groep van de boss. Dan 'joinen' die andere groepen (waar je ook mee in battle was, maar vaak ge-engaged door je allies) al vaak dat gevecht tussen jou en die boss, waardoor je vrij snel dood bent :P
Ah, nu snap ik 'm :) Dat zijn inderdaad vrij frustrerende momentjes. Ik had dat zeker tijdens mijn eerste battles, dan was je als een gek aan het meppen en doen, je denkt dat het allemaal fantastisch gaat en ineens komen daar drie groepen aan die je achter elkaar compleet in elkaar beuken zodat je met een beetje geluk nog net een keertje kunt healen en daarna gigantisch de mist in gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:08:
[...]

Ah, nu snap ik 'm :) Dat zijn inderdaad vrij frustrerende momentjes. Ik had dat zeker tijdens mijn eerste battles, dan was je als een gek aan het meppen en doen, je denkt dat het allemaal fantastisch gaat en ineens komen daar drie groepen aan die je achter elkaar compleet in elkaar beuken zodat je met een beetje geluk nog net een keertje kunt healen en daarna gigantisch de mist in gaat :X
Precies :P

Kben nu bij een of andere draak eindbaas bij Balterossa xD
Maar die is echt nog té sterk voor mij :X
Opzich red ik me nog wel redelijk.. Maar dan doet ie een vuur adem ofzo, en dan is gelijk een van mn allie team dood en ik over met 100 hp, dus ook geen succes :9
Nog ff grinden dus.. Op t moment Battle rank 15.

Edit: Ik vind de PC-port opzich nog nieteens zo slecht. Eerst snapte ik er niks van omdat alles met X, A, Y en B aangegeven werd.. Maar toen veranderde ik dat even naar Windows key board in de settings en ik vind et prima :9
Draait ook wel lekker bij mij.
Ik merk nu overigens wel dat ik aardig verslaafd aan het raken ben aan dit spelletje. Ben blij dat ik vanavond vrij ben, zodat ik het vanavond weer kan spelen. :P Maar het is dan ook helemaal mijn spel. FFX style yay :D

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Nu online

westergas

rikkie_pc

Ik ben echt een grote fan van dit genre. De spellen die ik verreweg het meest heb gespeeld zijn FF VII en X dus ik hoop dat deze qua sfeer en opzet daar bij in de buurt kan komen.

Dit is er één die ik zeker ga proberen!

Heb gelezen dat deze versie stukken beter is dan op de XBOX.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 01:01:
[...]

Maar het is dan ook helemaal mijn spel. FFX style yay :D
Klopt het dat FF-X vrij linear was (meer dan eerdere FFs), en dus dit spel ook? Niet dat ik er iets op tegen heb (vanwege het verhaal wat dan soms beter tot zn recht kan komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de game ook, hij is brilliant, de laadschermen en texture pop-ins kan ik nog wel negeren. Niet dat ik naast emma sta tegen over een baas met machtige aanvallen die ik dus nooit kan verslaan. Helaasch, nog maar veel gaan trainen dus, ben BR 10. Btw ik zag op internet Rush een speciale aanval doen, deze heb ik nog nooit meegemaakt, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij deze wel gaat doen, scheelt al damage namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:56:
Ik heb de game ook, hij is brilliant, de laadschermen en texture pop-ins kan ik nog wel negeren. Niet dat ik naast emma sta tegen over een baas met machtige aanvallen die ik dus nooit kan verslaan. Helaasch, nog maar veel gaan trainen dus, ben BR 10. Btw ik zag op internet Rush een speciale aanval doen, deze heb ik nog nooit meegemaakt, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij deze wel gaat doen, scheelt al damage namelijk.
Ik irriteer me soms wel eens aan de vele en soms lange laadschermen.. Maarja :P
En ik was ongeveer BR.. 30 in de tijd dat ik tegenover die boss stond samen met emma, was redelijk makkelijk. Dus nog ff trainen. ;)
En das waarschijnlijk Omnistrike geweest, die kan je doen als je genoeg AP hebt. Dus, hoe hoger het nummer achter de aanval (Bijvoorbeeld "Use combat arts 66" "use magic arts 16" ) hoe eerder je genoeg AP hebt voor je 'ultime' aanval. :9

Edit: Voor de FFers, soort overdrive. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:49:
Ik ben echt een grote fan van dit genre. De spellen die ik verreweg het meest heb gespeeld zijn FF VII en X dus ik hoop dat deze qua sfeer en opzet daar bij in de buurt kan komen.

Dit is er één die ik zeker ga proberen!

Heb gelezen dat deze versie stukken beter is dan op de XBOX.
Dit spel ligt qua sfeer en opzet best dicht bij FFX naar mijn mening.. Turnbased battle system, alleen je hebt niet specifiek de keuze welke magic skill o.i.d je kan doen. Maar das wel goed, anders zou je natuurlijk altijd de overpowerde spell doen.

@ Holoris, het is wel allemaal vrij verhaal gerelateerd, maar je hebt ook een heeeele hoop side-quests om te doen voor de extra exp die vaak nodig is. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Nu online

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:31:
[...]

Dit spel ligt qua sfeer en opzet best dicht bij FFX naar mijn mening.. Turnbased battle system, alleen je hebt niet specifiek de keuze welke magic skill o.i.d je kan doen. Maar das wel goed, anders zou je natuurlijk altijd de overpowerde spell doen.

@ Holoris, het is wel allemaal vrij verhaal gerelateerd, maar je hebt ook een heeeele hoop side-quests om te doen voor de extra exp die vaak nodig is. ;)
Turn based------> Check
Veel Side Quests ----> Check

Ik krijg steeds meer zin in dit spel *O*

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:51:
[...]

Turn based------> Check
Veel Side Quests ----> Check

Ik krijg steeds meer zin in dit spel *O*
Zo'n 55 side quests, lijkt me toch meer dan voldoende voor die extra uurtjes extra speeltijd :P
Daarnaast als je echt niks weet te doen kan je natuurlijk altijd beetje materialen verzamelen om zelf je leuke wapens / accessories te maken. :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
zeer vermakelijke game. Ik heb me dr ook een tijdje mee bezig gehouden en dr tot nu toe van genoten. Al moet ik zeggen dat ik me na een tijdje ging vervelen (toen haalde ik Fallout 3 maar weer boven :9)
Ik zit nu aan de 3rde grote stad en zit denkik een 8 a 10 uur ingame. Hoop dat het verhaal even goed blijft en dat ik het niet kan blijven voorspellen :)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sleepwalkerbe schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:18:
zeer vermakelijke game. Ik heb me dr ook een tijdje mee bezig gehouden en dr tot nu toe van genoten. Al moet ik zeggen dat ik me na een tijdje ging vervelen (toen haalde ik Fallout 3 maar weer boven :9)
Ik zit nu aan de 3rde grote stad en zit denkik een 8 a 10 uur ingame. Hoop dat het verhaal even goed blijft en dat ik het niet kan blijven voorspellen :)
Het grinden wat soms nodig is om die lastige boss te verslaan wordt soms idd wel eens wat saai..
Maar zodra je die boss doodhebt kan je weer door met et verhaal :P Inmiddels ben ik BR 54.

spoiler:
Ben nu net voorbij dat stuk dat Emma vermoord wordt door die Conquerer.. Hijs best stoer. xD En nu zit Emmy bij me in het team, kan nog wel wat training gebruiken o.o...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt prima op mijn Core 2 duo E8400 3Ghz, Geforce GTX 260 192-core
het enige wat niet goed werkt zijn de shadows die zijn nogal jaggy :S maar dit heb ik ook bij een aantal andere spellen, zal wel aan nvidia liggen
Gister mee begonnen en het UI van het battlesystem ziet er echt FF12 uit, te cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:52:
[...]

Het grinden wat soms nodig is om die lastige boss te verslaan wordt soms idd wel eens wat saai..
Maar zodra je die boss doodhebt kan je weer door met et verhaal :P Inmiddels ben ik BR 54.
tgoh het levelen vind ik niet zo vervelend (zit denk ik aan lvl 20 ongeveer). Enkel na een 3 uur na elkaar het spel te spelen heb ik iets meer actie nodig en ga ik wat kogels door koppen jagen >:) >:) >:)
Daarvoor is Fallout 3 natuurlijk geniaal goed ;)

Vanavond weer is aan verder doen. Moet nog een briefje gaan afgeven voor iemand , hopen dat het wat geld in t laatje brengt :*)

Nu nog wat verder werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BR 112 (x360 geinstalleerd op de harde schijf, geen klachten)
slechts 1 arcana magic ontdekt.
To do list,
Enlightened six / emperor and lost remnant en een Dwarven core vinden.

Grootste irritatie: het gebit van sykes

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:46:
BR 112 (x360 geinstalleerd op de harde schijf, geen klachten)
slechts 1 arcana magic ontdekt.
To do list,
Enlightened six / emperor and lost remnant en een Dwarven core vinden.

Grootste irritatie: het gebit van sykes
BR 112, damn nice :P
Is Enlightened emperor echt zo moeilijk, vooral op BR112?
Heb paar youtube filmpjes gezien en hij was wel overpowered, maar BR 112 is ook niet mis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BR 112? damn wat een tijd moet je er wel niet in hebben gestoken!
Moet maar snel gaan grinden voor die stomme twin boss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel hem nu al een tijdje en moet zeggen: Laat je niet door de eerste paar gevechten afschrikken.

In het begin had ik echt zoiets van.. "what the f*** gebeurt er?" Er gebeurt zoveel tegelijkertijd op je scherm tijdens een gevacht dat ik echt niet meer wist waar ik moest kijken, maar daar wen je snel genoeg aan.

Ik heb er nu al het nodige aantal uurtjes opzitten en ben BR 54.

De + puntjes:
- Mooi Square-waardig verhaal: voor mij persoonlijk een grote plus, aangezien dat de reden is dat ik bijna alle Square games heb gespeeld
- Interessant battle systeem
- Een hele hoop sidequests
- Coole animaties: De gevechten en vooral de Remnant aanvallen zien er erg mooi uit

De - puntjes:
- Veeeeeele laadschermen: op de Xbox iig, geen idee hoe het op de PC is. Ik heb bovendien een Xbox arcade dus kan het spel niet op de harde schijf installeren, wat het laden alleen maar erger maakt.
- Een hele hoop sidequests: ja, het is zowel een + als een - punt.... het verhaal zelf ben je niet zolang mee bezig, de sidequests brengen de uurtjes in het spel. Aan de andere kant zijn het ook wel een hele *hoop* sidequests en ik ben wel zo'n neuroot die ze allemaal gedaan wil hebben. Het is een beetje deprimerend om weer een nieuwe stad binnen te lopen en weer meerdere questgivers te zien staan, terwijl je eigenlijk gewoon door wilt met het hoofdverhaal. De afgelopen maanden ben ik met sporadisch spelen alleen maar bezig geweest met sidequests, omdat ik niet weet welke sidequests verdwijnen als ik verder ga met het verhaal. Niet echt motiverend omdat ik ook wil weten wat er verder gebeurt. En het ergste ervan is dat de sidequest gewoon geen hout met het hoofdverhaal te maken hebben. Als je er nou nog achtergrond informatie uit zou krijgen over het verhaal of je characters, maar zelfs dat niet (op een paar heeeeele kleine zijdelingse hints na)
- Te makkelijk: Ik ben nu BR 54 en ben net voor het einde van disc 1 bezig.... bijna alle gewone gevechten (als in, niet boss-fights) die ik aan ga, kan ik winnen door simpelweg al mijn units op "attack" te zetten en te gaan liggen slapen tot de ronde is afgelopen. De boss fights zijn daarentegen wel leuk en uitdagend, maar op dit niveau zijn de gewone gevechten gewoon tijdverspilling en ik heb niet eens gegrind oid, alleen maar alle questjes gedaan die ik onderweg tegenkwam.
- Graphics: Waar de gevechten zelf erg mooi zijn, vind ik de graphics van de cutscenes toch echt substandaard. Dat is niet wat ik van Square gewend ben. Bewegingen ed. zijn wel mooi gedaan, maar de textures zien er soms gewoon niet uit. Elke keer als een gezicht in close up komt, knarsen mijn tanden.
Erg jammer Square.

Al met al: Een leuke game. In het begin een beetje onoverzichtelijk, maar daar wen je aan. Niet 1 van Squares toppers, maar toch zeker het kopen wel waard, zeker als je net als ik verslaafd bent aan de epische Square verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:38:
Ik speel hem nu al een tijdje en moet zeggen: Laat je niet door de eerste paar gevechten afschrikken.

In het begin had ik echt zoiets van.. "what the f*** gebeurt er?" Er gebeurt zoveel tegelijkertijd op je scherm tijdens een gevacht dat ik echt niet meer wist waar ik moest kijken, maar daar wen je snel genoeg aan.

Ik heb er nu al het nodige aantal uurtjes opzitten en ben BR 54.

De + puntjes:
- Mooi Square-waardig verhaal: voor mij persoonlijk een grote plus, aangezien dat de reden is dat ik bijna alle Square games heb gespeeld
- Interessant battle systeem
- Een hele hoop sidequests
- Coole animaties: De gevechten en vooral de Remnant aanvallen zien er erg mooi uit

De - puntjes:
- Veeeeeele laadschermen: op de Xbox iig, geen idee hoe het op de PC is. Ik heb bovendien een Xbox arcade dus kan het spel niet op de harde schijf installeren, wat het laden alleen maar erger maakt.
- Een hele hoop sidequests: ja, het is zowel een + als een - punt.... het verhaal zelf ben je niet zolang mee bezig, de sidequests brengen de uurtjes in het spel. Aan de andere kant zijn het ook wel een hele *hoop* sidequests en ik ben wel zo'n neuroot die ze allemaal gedaan wil hebben. Het is een beetje deprimerend om weer een nieuwe stad binnen te lopen en weer meerdere questgivers te zien staan, terwijl je eigenlijk gewoon door wilt met het hoofdverhaal. De afgelopen maanden ben ik met sporadisch spelen alleen maar bezig geweest met sidequests, omdat ik niet weet welke sidequests verdwijnen als ik verder ga met het verhaal. Niet echt motiverend omdat ik ook wil weten wat er verder gebeurt. En het ergste ervan is dat de sidequest gewoon geen hout met het hoofdverhaal te maken hebben. Als je er nou nog achtergrond informatie uit zou krijgen over het verhaal of je characters, maar zelfs dat niet (op een paar heeeeele kleine zijdelingse hints na)
- Te makkelijk: Ik ben nu BR 54 en ben net voor het einde van disc 1 bezig.... bijna alle gewone gevechten (als in, niet boss-fights) die ik aan ga, kan ik winnen door simpelweg al mijn units op "attack" te zetten en te gaan liggen slapen tot de ronde is afgelopen. De boss fights zijn daarentegen wel leuk en uitdagend, maar op dit niveau zijn de gewone gevechten gewoon tijdverspilling en ik heb niet eens gegrind oid, alleen maar alle questjes gedaan die ik onderweg tegenkwam.
- Graphics: Waar de gevechten zelf erg mooi zijn, vind ik de graphics van de cutscenes toch echt substandaard. Dat is niet wat ik van Square gewend ben. Bewegingen ed. zijn wel mooi gedaan, maar de textures zien er soms gewoon niet uit. Elke keer als een gezicht in close up komt, knarsen mijn tanden.
Erg jammer Square.

Al met al: Een leuke game. In het begin een beetje onoverzichtelijk, maar daar wen je aan. Niet 1 van Squares toppers, maar toch zeker het kopen wel waard, zeker als je net als ik verslaafd bent aan de epische Square verhalen.
Eigenlijk wel voor een groot deel mee eens. :P Op de PC heb je inderdaad ook heeel veel laadschermen.. Elke keer na een cutscene, bossbattle of gewone battle, of andere map, weer een leuk laadscherm.. Irriteert me soms weleens, omdat het ook niet de '2-seconde' laadschermpjes zijn. :X
En ik vind het tot op heden vaak nog wel beetje uitdaging. Vaak bij normale groepen reinforcen ze, of doe ik gewoon gelijk 3 groepen tegelijk om toch beetje uitdaging te krijgen. :9 Boss battles zeker uitdagend. :D

Conclusie ben ik het mee eens. Leuk spel, maar niet de beste vn Square.

Edit: Ben nu net in die rioolen van Nagapur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
Ook net begonnen, had hem al wat eerder maar laptop van mijn vriendin liep het niet lekker op. Maar hier loopt het prima, constant zo'n beetje 60 fps dus draait soepeltjes :). Ziet er goed uit dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluit me wel aan bij de negatieve punten. Op de PC zijn de laadschermen te veel. Xbox was FPS zo dramatisch dat ik vrij snel ben opgehouden. Lost Odyssey was al frusterend genoeg, Last Remnant gooide er nog een schep bovenop. Iedere beurt had wel framedrops en laadschermen van 20 seconden waren meer regel dan uitzondering. Kan ik mee leven, maar niet iedere keer als ik een gevecht start.

PC is hij in ieder geval goed speelbaar. Combat system trekt me niet echt. Het heeft wel diepgang, maar ik vind het toch leuker in de stijl waarin ik kies wat iedere unit doet. Dit is toch te veel randomness.
Blijf hem eigenlijk alleen maar spelen omdat hij van Square is, en ik geen Square spel wil missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:08:
BR 112? damn wat een tijd moet je er wel niet in hebben gestoken!
Moet maar snel gaan grinden voor die stomme twin boss!
In de ancient ruins level je vrij snel, als je het overleeft :P
En ik had wel een hoge battlerank nodig aangezien die base battles zo frieking lang duurde alleen maar om er aan het einde achter te komen dat ik te slap was. Toen ben ik maar gaan over levellen.

The lost remnant, wat een gek is dat zeg... je kunt hem vinden tussen ballterossa en elysion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Zo heb gisteren ook enkele uurtjes dr in gestoken en zit nu aan BR 31. Nu moet ik weer wat gaan grinden voor een of andere kutdraak die me het leven zuur maakt.

T is toch echt een hele verslavende game zeg. Elke keer weer opnieuw vliegen de uurtjes voorbij zonder dat ik t merk :)

Kan echt niet wachten op de nieuwste FF van Square Enix. Belooft goed te worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

zit ook na een paar uurtjes nu op BR 30. Twee vijanden gevonden die ik simpelweg niet aan kan: de draak van de ancient war in Balterossa en de draken in de 'wie is de sterkste' sidequest van (ik meen) Ghor

En idd, uiterst verslavend, dit spel :P

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
AllSeeyinEye schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:10:
zit ook na een paar uurtjes nu op BR 30. Twee vijanden gevonden die ik simpelweg niet aan kan: de draak van de ancient war in Balterossa en de draken in de 'wie is de sterkste' sidequest van (ik meen) Ghor

En idd, uiterst verslavend, dit spel :P
Ja die draken zijn echt niet van de liefste. Ik heb ze beide verslaan rond BR 45 (maar dat kan ook zijn omdat ik gewoon slecht ben O-) )

Nu ben ik eens benieuwd wat er nog gaat volgen heb t gevoel dat ik al 5 uur aan het grinden ben en dat het verhaal ondertussen vrij stil ligt (behalve dan die side quests die net aangehaald werden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik het spel uitgespeeld. :P
Wel een mooi eindfilmpje btw :D Hoop dat er snel een vervolg komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Op BR 39 de Ancient War gehaald
Op BR 40 de slag bij Cenapaleis gehaald (thnk god voor de Remnant van Dave in de eerste ronde :P)

Inmiddels de main story line weer wat verder gedaan. Zal nu weer moeten levelen om langs de Gate of Hell te komen, zodra die actief gaat aanvallen sterft er per aanval een groep, van vol naar 0 met 1 attack :(

Ik speel op een Samsung 22" SyncMaster trouwens toch het liefst in de windowed HDReady resolutie. Dan zijn de graphics het scherpst en het niet fullscreen spelen is niet storend. Op m'n deels gedateerde pc (e6750, 4Gig RAM, HD 4850) speel ik met alles op high behalve shadows (die staat op de default instelling), LoD staat ook op zn verst. Geen hickups, geen lag, geen lange laadtijden hier (langste laadtijd is een kleine 10 seconde, als er een cutscene aankomt).

[ Voor 40% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-04-2009 12:51 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 08:18

inXs

known as inXs

al iets bekend over de ps3 versie hiervan? Vind het er wel erg stoer uitzien.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inXs schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:17:
al iets bekend over de ps3 versie hiervan? Vind het er wel erg stoer uitzien.
Release Date: TBA 2009
Bron: http://ps3.ign.com/objects/904/904859.html :P

Dus komt sowieso 2009 nog, alleen wanneer is nog niet bekend volgens deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 08:18

inXs

known as inXs

dat is dan wel weer jammer, heb wel weer zin in een lekkere RPG

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Ik was van plan om dit spel te gaan kopen voor de pc, maar volgens een review op Amazon.co.uk heb je Steam nodig om de pc-versie te kunnen spelen. Behalve in een review van een gebruiker op Amazon.co.uk heb ik deze informatie verder nergens kunnen vinden. Dus mijn vraag is of hier iemand de pc-versie van The Last Remnant heeft, en of je daar inderdaad Steam voor nodig hebt. Ik wil het graag van te voren weten, want ik wil geen games hebben die Steam of andere online activatie nodig hebben.

edit: Ik heb inderdaad op basis van een nieuwsbericht op The Escapist kunnen achterhalen dat ook de versie van de game op schijfje die je 'gewoon' in de winkel koopt Steam activatie nodig heeft (http://www.escapistmagazi...-PC-Is-Unplayable-UPDATED). Jammer, anders had ik dit spel graag gekocht. :(

[ Voor 26% gewijzigd door Malthus op 11-07-2009 15:06 . Reden: Aanvullende informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inXs schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:39:
dat is dan wel weer jammer, heb wel weer zin in een lekkere RPG
Tales of vesperia
Star ocean
Lost oddyssey

en in mindere mate
Enchanted arms
eternal sonata

last remant in het nieuws bij ign

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:49
Ik vind de PC versie ook wel goed te spelen. Ik had eerst een illegale versie, omdat ik het niet de volle prijs waard vond, maar onlangs heb ik hem goedkoop gekocht.
Ik vind het inderdaad een minpunt dat je verplicht Steam op je PC moet instellen, waar ik verder niks mee doe.

Ik moet nou naar de Nest of Eagles, maar ik krijg die bazen daar maar niet verslagen. Mijn BR is op dit moment 26. Ik ga eerst maar even wat quests doen en later opnieuw proberen.

Wel leuk is dat via je PlayStation 3 controller kan spelen. :)
Pagina: 1