[Firebird] database openen en (wettelijke)rechten voor data.

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:51
Ik zit met een probleem met een firebird database. We hebben op dit moment een software leverancier die al onze data wegschrijft in een firebird database. Nu willen we overgaan naar een andere software leverancier maar we willen onze oude data meenemen. Het probleem is dat deze database beveiligd is met een wachtwoord dus ik kan geen data eruit halen. En hun willen geen account aanmaken waarbij ik in onze tabellen kan. Ze willen onder geen beding ons toegang verschaffen tot de database. Wel word er een backup aangemaakt met de extentie tbk maar ook deze krijg ik niet geopend met een dbase reader. Hoe zit het met de rechten omtrent dit verhaal? Ik nam aan dat het ons eigendom was maar volgens hun blijkbaar niet.
Zover ik weet is Firebird vrij goed beveiligd in tegenstelling tot Access dus het wachtwoord achterhalen is geen mogelijkheid?
Sorry als dit niet de goede plek is voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit heeft weinig van doen met PRG; helaas kun je (nog) niet in SG dus kan ik geen kant op met je topic.

Het enige wat ik je kan adviseren is hun er dringend op aan te spreken het wachtwoord te geven; ze gijzelen nu effectief je data en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Verder is dit een kwestie tussen jullie en de software leverancier waar wij je niet mee kunnen helpen; evenals het 'hacken' van de DB. Ook al zijn de intenties goed, dat kunnen wij op afstand natuurlijk ook niet beoordelen of controleren (zie ook Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik).

Wel nog een kleine pointer dan: heb je het default wachtwoord al eens geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 24-03-2009 13:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.