Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Streaming radio luisteren: bij welke providers inbegrepen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou wel eens willen weten bij welke providers streaming radio luisteren in het onbeperkt online abbonement zit, buiten T Mobile. Dat maakt het voor mij makkelijker een keuze te maken welke provider ik moet nemen want ik wil zéker weten dat dit er in zit, zonder in de problemen te komen. Het is namelijk jammer dat alleen T Mobile de beste papieren heeft wat betreft streaming radio luisteren op je mobiel.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 17:52
Sinds 1 Maart zit het bij Hi ook inbegrepen.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-11 19:19
GS2K1 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:29:
Sinds 1 Maart zit het bij Hi ook inbegrepen.
1 Februari :)

Verwijderd

Topicstarter
En hoe is de dekking van Hi, wat zijn de ervaringen in vergelijking met T Mobile? En hoe zit het met de streaming van Vodaphone en KPN? Zit dat er ook daar bij inbegrepen?

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 14:45
De dekking in vergelijking met T Mobile is van KPN goed. Ik heb zelf regelmatig berichten gelezen dat het bereik van T Mobile niet altijd even goed is, vooral buiten de randstad?!

Ik heb zelf KPN. Ik heb eigenlijk overal 3G dekking, zelfs in de trein onder de schipholtunnel.

Al word je met KPN niet helemaal vrolijk van 3G, nog steeds niet helemaal snel genoeg voor Hi quality radio streaming. Althans, bij mijn telefoon (Blackberry Bold) hapert het regelmatig.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 14:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vodafone zit alle data gewoon bij,je moet alleen niet boven 10x het germiddelde uitkomen voor meerdere maanden :P ik heb standaard bv een stream vanaf mijn thuis server mocht mijn mp3 speler leeg zin dan schakel ik over naar mijn X1 :P erg makkelijk

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
McMark schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:10:
De dekking in vergelijking met T Mobile is van KPN goed.
Je bedoeld de dekking van Hi?

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 14:45
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:14:
[...]

Je bedoeld de dekking van Hi?
Hi en KPN hebben de zelfde dekking. ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mrsar schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:13:
vodafone zit alle data gewoon bij,je moet alleen niet boven 10x het germiddelde uitkomen voor meerdere maanden :P ik heb standaard bv een stream vanaf mijn thuis server mocht mijn mp3 speler leeg zin dan schakel ik over naar mijn X1 :P erg makkelijk
En het leuke is dat ze vziw het landelijk gemiddelde niet kunnen meten. D'r is namelijk niet 1 specifiek accespoint dat ze kunnen meten (roaming enzo, je loopt rond met dat ding ;) ), dus dan zou je ergens in de core het e.e.a. moeten meten. En dat is ook niet mogelijk, want soms zit je ineens via een stukje infrastructuur van een andere provider. Iets met landelijke dekking enzo ;)
Enige waarbij ze mogelijk iets zouden kunnen meten is via de proxy die standaard ingesteld staat, maar ook zonder proxy werkt het prima - en als je een beetje slim bent schakel je de proxy dus gewoon uit - wordt ie nog eens sneller van ook ;)

* The Eagle beetje hekel aan proxy's zoals je merkt, ik bepaal liever zelf waar ik wel en niet mag surfen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 24-03-2009 16:23 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27
The Eagle schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:22:
[...]

En het leuke is dat ze vziw het landelijk gemiddelde niet kunnen meten. D'r is namelijk niet 1 specifiek accespoint dat ze kunnen meten (roaming enzo, je loopt rond met dat ding ;) ), dus dan zou je ergens in de core het e.e.a. moeten meten. En dat is ook niet mogelijk, want soms zit je ineens via een stukje infrastructuur van een andere provider. Iets met landelijke dekking enzo ;)
Enige waarbij ze mogelijk iets zouden kunnen meten is via de proxy die standaard ingesteld staat, maar ook zonder proxy werkt het prima - en als je een beetje slim bent schakel je de proxy dus gewoon uit - wordt ie nog eens sneller van ook ;)

* The Eagle beetje hekel aan proxy's zoals je merkt, ik bepaal liever zelf waar ik wel en niet mag surfen ;)
kijk jij anders maar eens op je factuur, daar staat elke keer precies op wanener jij online was en hoeveel data je verbruikt hebt. En bij mij klopt het ook precies..

heb vorige maand bijna een gig binnengehaald via VF maar niets van gehoord, en dannog wat willen ze me maken? Ik kan nergens het landelijke gemiddelde opvragen en dit zou ook elke maand moeten wijzigen. Hoe kan ik me er aan houden dan?

Fair use? dus mobile youtube is voor niets gemaakt? ik noem dat nog steeds fair use hoor :D

Verwijderd

Topicstarter
Proxy uitschakelen zal men ook wel een foefje voor gaan vinden, lijkt me. Maar als ik het goed begrijp kun je via alle providers gewoon online naar streaming radio luisteren zonder kosten. Welke absoluut niet? Zijn er ergens overzichtjes te vinden met die gegevens daarin? Leuk dat al die providers onbeperkt internet aanbieden maar ze vergeten dat mobiel streaming radio luisteren steeds meer in gaat komen dus dat vergeten mee te nemen of dit mag of niet mag.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27
ik zou iig niet via KPN/hi nemen gezien de bandbreedte (128kbit) qua bereik komt vodafone hier het dichtste bij in de buurt. T-mobile zuigt big-time van wat ik om mij heen zie en hoor.

Verwijderd

Topicstarter
consolefreak schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:27:
ik zou iig niet via KPN/hi nemen gezien de bandbreedte (128kbit) qua bereik komt vodafone hier het dichtste bij in de buurt. T-mobile zuigt big-time van wat ik om mij heen zie en hoor.
Dus Vodaphone is beter dan KPN/Hi en T Mobile?

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 06:50
Vodafone en Hi/KPN/Telfort hebben 98% dekking in Nederland. Nooit last van onbereikbaarheid.
T-Mobile is lang niet overal dekkend, ik krijg vooral veel klachten van mensen in de randstad (omgeving Amersfoort, werk daar in een telefoonwinkel).

Vodafone is qua snelheid goed, maar heeft officieel niet streaming inbegrepen. Dit kan je (als het goed is) omzeilen door de proxy instellingen uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan is er dus redelijk wat keuze.

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 19:18
Zelf luister ik redelijk veel streaming radio en ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Ik zit bij vodafone en heb in december 11 GB binnen gehaald maar hier nog geen klachten over gehad, denk dat ik al een aantal maanden op ongeveer dat nivo zit.
Mochten ze gaan klagen mogen ze eerst met een monitoring tool komen zodat ik een overzicht heb van mijn gebruik voor dat ik kan gaan minderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rudolph op 25-03-2009 20:49 ]

Verwijderd

Geld dit ook voor Telfort (vanaf 1 februari streamen inbegrepen?) want dit valt toch onder het KPN netwerk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:57:
Geld dit ook voor Telfort (vanaf 1 februari streamen inbegrepen?) want dit valt toch onder het KPN netwerk?
Telfort is een dochter van KPN, maar hanteert wel andere aanbiedingen, producten, prijzen en voorwaarden.

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 23:52
Sinds 1 februari luister ik vaak streaming radio in de trein via KPN. Werkt prima, al valt soms wel mijn verbinding eruit (vooral bij de schipholtunnel). Maar het zuipt echt batterijen, mijn telefoon (niet meer de jongste, Se P1i) is haalt maximaal iets van drie uur radio op een volle batterij.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zuipt radio luisteren via internet zoveel batterijen eigenlijk? Als je verder niets met het toestel doet en je zet het licht van je toestel uit dan vreet dat toch niet zoveel energie?

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 23:52
zeker bij oudere 3G toestellen (zoals de mijne) kost 3G dataverkeer relatief veel energie. GPRS heeft niet genoeg bandbreedte voorvoor een beetje fatsoenlijk radio luisteren, dus ik moet hem op UMTS zetten. En daardoor is de batterij dus snel leeg

Verwijderd

Topicstarter
Daarom moet er ook overal HSDPA komen, ben je van het probleem af. GPRS eruit want dat is echt uit de tijd en rete traag en gammel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 20:58 ]

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat is bij Vodafone 10x het gemiddelde ? Als ik 4 gieg verstook, dan kan dat ?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 12:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica