Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug + feat] Fotoalbum: dubbele mapnamen, layout onduidelijk

Pagina: 1
Acties:

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:41

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Zie het volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6QYODV66RUYebajLFWEtB467/full.gif

Zojuist heb ik wat geëxperimenteerd met het fotoalbum. Eerst heb ik een map 'privé' aangemaakt, zonder een vinkje te zetten bij 'Niet weergeven in Gallery'. Ik had verwacht dat er mogelijkheden zouden zijn om deze map later een toepasselijkere naam te geven of te verwijderen, maar die bleken er niet te zijn. Vervolgens heb ik opnieuw een map 'privé' aangemaakt, met ditmaal 'Niet weergeven in Gallery' aangevinkt. Het resultaat is dat er nu twee mappen 'privé' zijn, die ik allebei niet kan verwijderen of een andere naam kan geven.

Mijns inziens is het ongewenst dat er twee mappen kunnen bestaan met dezelfde naam; dit is verwarrend. Bijbehorende feature request: de mogelijkheid om mappen te verwijderen of een andere naam te geven. Als je dan een typfoutje maakt bij het maken van een nieuwe map is er tenminste nog een mogelijkheid om de fout te herstellen.

Tot slot vind ik de layout van de invoervelden bij 'Map toevoegen' nogal onduidelijk. Waarvoor is het wachtwoord nodig? Is dat net zoiets als de verplichte wachtwoordinvoer als je je instellingen wijzigt? Of wordt de map wachtwoordbeveiligd? En wat is de functie van 'Niet weergeven in Gallery'? Nu die check box achter het wachtwoord staat, lijkt het net alsof je daarmee moet aangeven of het wachtwoord wel of niet moet worden weergegeven in de Gallery. Met een beetje schuiven met de invoervelden en een paar popup-helpteksten is de layout ongetwijfeld eenvoudig te verbeteren. :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Als je een map wilt aanpassen kan je dat doen door deze te openen en dan bovenin op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/folder_edit.gif te klikken :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

crisp

Devver

Pixelated

Als je in een map staat staat er bovenin het foto-overzicht van die map, naast de mapnaam in de header, dit icoontje: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/folder_edit.gif met de toepasselijke titel "Map wijzigen" ;)

/te laat :( :P

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 24-03-2009 12:26 ]

Intentionally left blank

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat betreft usability valt er nog wel wat aan het fotoalbum te verbeteren. Binnenkort moeten we daar maar eens naar gaan kijken.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:41

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Via Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/folder_edit.gif mappen aanpassen: done :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
Tot slot vind ik de layout van de invoervelden bij 'Map toevoegen' nogal onduidelijk. Waarvoor is het wachtwoord nodig? Is dat net zoiets als de verplichte wachtwoordinvoer als je je instellingen wijzigt? Of wordt de map wachtwoordbeveiligd? En wat is de functie van 'Niet weergeven in Gallery'? Nu die check box achter het wachtwoord staat, lijkt het net alsof je daarmee moet aangeven of het wachtwoord wel of niet moet worden weergegeven in de Gallery. Met een beetje schuiven met de invoervelden en een paar popup-helpteksten is de layout ongetwijfeld eenvoudig te verbeteren. :)
Aangezien de andere vragen al beantwoord zijn, zal ik hier even op reageren.

Met de optie 'Niet weergeven in gallery' is de map niet toegankelijk voor anderen via je fotoalbum. Je kunt de foto's in de map wel gewoon gebruiken. Als je dus bijvoorbeeld afbeeldingen hebt die je alleen wil laten zien aan anderen in het subforum huiskamer kun je deze optie gebruiken.

Als je echter een wachtwoord gebruikt dan kan men ook toegang krijgen tot de map via het fotoalbum (met het wachtwoord uiteraard) en zo de foto's bekijken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is er dan niet een schifting te maken tussen de opties "openbaar", "wachtwoord beveiligd" en "privé"?

Dat is beter dan het wel of niet plaatsen van een vinkje en het wel of niet zetten van een wachtwoord. Het plaatsen van een wachtwoord maakt namelijk uit of de optie "Niet weergeven in gallery" werkt of niet (tenminste, dat begrijp ik uit de uitleg) :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
Het plaatsen van een wachtwoord maakt namelijk uit of de optie "Niet weergeven in gallery" werkt of niet (tenminste, dat begrijp ik uit de uitleg)
Nee, het zijn twee afzonderlijke opties.
Ik heb zelf nog nooit een wachtwoord beveiligde map aangemaakt dus kan ik er ook niet al teveel over zeggen.

Maar zoals al gezegd, er valt nog wel het één en ander aan het fotoalbum te verbeteren.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
Erkens schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:25:
Als je een map wilt aanpassen kan je dat doen door deze te openen en dan bovenin op [afbeelding] te klikken :)
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het potlood niet echt afsteken tegen het mapje waardoor het icoontje niet echt opvalt als edit icoontje. Misschien kan het potloodje een iets ander kleurtje (of gummetje) krijgen?
Pagina: 1