Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Het bonus systeem is de westerse variant van corruptie; zij het dat inplaats van geld te betalen aan de hebzuchtigen zelf, je hun het mandaat geeft het te stelen van het bedrijf of instelling waarvoor ze werken
(bijv. semi-overheid of bankwezen).
Dit 'beloningssysteem' is om 'leiders te prikkelen', om niet te vervallen in oost-europese of derde wereld methoden van corruptie (wat crimineel is!). Bijkomend voordeel is dat ze ook bij wanprestatie uitbetaald worden.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind dat je te kort door de bocht redeneert. Prestatie gebaseerde beloningen is niet gelijk aan corruptie. Hoogte van de bonussen en de maatstaven zijn bediscuseerbaar.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Klinkt als iemand die jaloers is omdat hij geen bonus heeft (gekregen).

Ik zie het als een extra deel van je loon, waar je zelf (hard) voor moet werken. Iemand die elke dag op kantoor zit en op het einde van de zijn loon mooi op zijn rekening gestort krijgt, of hij het nu goed gedaan heeft of niet, heeft geen uitdaging aan zijn job.

Iemand die in een bonussysteem werkt, moet elke dag opnieuw presteren, omdat hij anders aan het einde van de maand maar een gedeelte krijgt waar hij eigenlijk recht op heeft.

Wat is nu je vraag trouwens ?

[ Voor 3% gewijzigd door bartgabriels op 24-03-2009 11:57 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 19:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ow ja? Ik ben, als 'simpele loondienst medewerker' toch ook gelukkig met ons 'bonussysteem'. Bij mijn vorige werkgever werd de 'bonus' uitgekeerd, ongeacht je prestaties. Alles afhankelijk van het bedrijfsresultaat.

Zo gaat t ook bij de banken (waar nu al de ophef over is): Veel wordt als bonus bestempeld, terwijl het simpelweg een winstdeling is. Bonussen worden inderdaad alleen uitgekeerd bij beter dan verwachtte prestaties van een individueel persoon. Winstdelingen gaan bedrijfsbreed over het behaalde resultaat.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Wel een erg korte OP voor zo'n stelling.

Sinds wanneer krijgen mensen mandaat om te stelen van het bedrijf of instelling waarvoor ze werken?

Sinds wanneer worden bonussen per definitie ook bij wanprestatie uitbetaald?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Dan is loondienst de westerse voor van slavernij :) Ik bedoel de algemene mens zit te doen wat ze moeten in het ritme waarin ze mogen. Voor een kleine vergoeding. Vroeger was het eten, nu eten huisvesting en een schijnvorm van vermaakt die ze zelf mogen invullen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:26
Het ligt eraan welke bonuspraktijken je bedoeld. Bonussen zoals de topmannen van de grote banken moeten wat mij betreft pas na 5jaar worden uitgekeerd ofzo. Nu zie je dat er veel mensen zijn die een of twee jaar de winst verhogen door flink wat mensen eruit te kegelen, en dan de bonus op te strijken.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Met zo'n startpost is een goede discussie eigenlijk al bij voorbaat uitgesloten.

Ik sluit dit topic dan ook met een verwijzing naar:
Topbestuurders gekrenkt door kritiek op salaris
Top van Shell zakkenvullers? Tanken of niet?
etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.