Toon posts:

Wat vind jij belangrijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers en Tweakettes,

Hier even een vraag.
Zoals de titel al aangeeft: Wat vind jij belangrijk?
(Ik weet het een beetje te algemeen geformuleerd, maar je bent nu wel hier so mission accomplished ;).)

De bedoeling van deze thread is dat iedereen zijn/haar mening geeft,
gezien we vrijwel allemaal ooit met online winkelen te maken hebben gehad.

Het onderwerp is: "webshops"

Richtinggevende vragen:
Wat verwacht jij van een webshop?
Wat zijn de aspecten van het gedrag van hun personeel waar jij op let?
Wat zijn de mega afknappers die je ooit misschien hebt gehad?
Hoe zou de ideale webshop er volgens jou uitzien?

Het lijkt me leuk jou mening te weten hierover.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 11:40 ]

Verwijderd

Druk bezig met een marktonderzoek? Geen idee wat je wil, maar ik zal even antwoord geven op je vragen

1. Geweldige service voor zo weinig mogelijk geld
2. Vriendelijkheid, aandacht, menselijkheid, kennis en begrip
3. Hoge prijzen, geen service, geen kennis van zaken
4. Overzichtelijke website met allerlei vormen van betaalmogelijkheden, lage prijzen en een geweldige service

Zoals je wel begrijpt is dit maar een utopie en zal zoiets nooit gerealiseerd kunnen worden. Vandaar: als je een onderzoek moet doen voor je studie ben je beter af met zelf punten formuleren en daar mensen een waardering voor laten geven.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20
Apart onderwerp, deze maatstaven komen toch ook tijdens de shopsurvey naar voren?
Ik zie het doel hier niet echt van, word een redelijk opsomtopic vrees ik.

Denk dat de algemene belangen aardig overeenkomen.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Toestemming gevraagd aan een modje? ;)

Ik verwacht een overzichtelijke website met een voorraadsysteem dat klopt.

Personeel moet beloftes waarmaken ("ïk mail vanmiddag nog terug", yeah right)

Na een heel vervelend gesprek over een product dat al opgestuurd zou zijn maar nooit door ons ontvangen was, zei ik dat ik het dan maar bij een ander ging halen en dat ze het geld van de order terug mochten storten. Het leek alsof de medewerker geen zin had om daar te werken, krijg je een "nou dan doet u dat toch lekker" te horen als commentaar, en vervolgens hing hij op. Geen excuses, niks.

Bedoel je nu de site...? Dan wil ik een site waar je met minstens paypal, wallie, rembours, overschrijving en iDEAL kunt betalen, en bezorgopties waar je U tegen zegt (dus niet "wij bezorgen via TNT, DHL en andere koeriers, onze bezorgers kunnen tussen 09.00 en 17.00 bij u langskomen en u ontvangt geen Track&Trace").

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 24-03-2009 11:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vind het wel interessant om hierop te reageren. Ik run samen met mijn vriendin een webshop (zie m'n profiel voor de link, ik weet zo niet of ik die hier mag posten) en daarin zijn we een aantal concepten aan het uitproberen.

Wat we doen :

- Lage prijzen door groothandels in het buitenland te gebruiken (dus zoveel mogelijk zonder groothandel in NL).
- Snel reageren via mail, maar bereikbaar ook te zijn via fax/telefoon.
- Gratis verzendkosten in NL
- Zo helder mogelijk zijn over de bijkomende kosten, dus de verzendkosten voor verzendingen naar het buitenland al in het mandje weergeven. Het gewicht van alle producten is beschikbaar en zichtbaar voor de klanten.
- Voorraadadministratie online = de echte voorraad (+ enige marge voor defecte producten).
- Spaarsysteem, vooral een plus voor vaste terugkerende klanten. Dit hebben we dit weekend geïntroduceerd, maar zijn we nog hard aan het doorontwikkelen om mensen voor meer verschillende acties te belonen.
- Bestellingen worden om 19:00 ingeleverd bij TNT, dat is 5 minuten rijden van ons vandaan. Als klanten hebben betaald worden bestellingen dezelfde dag vaak nog verzonden.

We zijn sinds augustus 2008 bezig met de shop en zijn sindsdien behoorlijk gegroeid in de kralenmarkt. En op die markt is behoorlijk veel (onprofessionele) concurrentie. Maar de combinatie van mijn vriendin en ik werkt uitstekend. Ik doe de technische kant (en het design :+ ) en zij de rest. Zodoende proberen we samen de 'ideale' webshop te maken :).

Wat ik altijd een enorme afknapper vind is dat er staat dat een product op voorraad is, maar dat je na de bestelling alsnog een week mag wachten :S.

[ Voor 11% gewijzigd door Reteip op 24-03-2009 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
off topic:
@ Dwars bedankt voor je reactie! Er is geen commercieel belang aanwezig bij dit topic. Natuurlijk heb ik zelf wel opvattingen over het onderwerp, maar niet iedereen vind hetzelfde als ik en daar ben ik naar geïnteresseerd.

Een interessante gedachte is echter wel dit: het feit dat je in een wereld opgroeit waar iets "afwezig" is (in dit geval een utopie), vormt jou en mij. Daardoor vinden wij(en de rest van de wereld) het niet aannemelijk dat zoiets "kan". Toch heeft de geschiedenis talloze malen bewezen dat de algemene opvatting niet per sé waar hoeft te zijn. De wereld is niet plat, mensen zijn op de maan geweest, etc. etc.

Maar dit is misschien een onderwerp voor een hele andere discussie ;).

on topic:
Wat ik zelf vind (mocht je geïnteresseerd zijn) is dit.

Snelle aflevering, vaak is de reden dat ik tóch in de winkel ga kopen ondanks dat het duurder is dat ik het diezelfde dag nog in huis heb. Er zijn zoveel aanbieders dat ik, hoewel ik vroeger meer geneigd was alles te bekijken, de laatste tijd geen zin meer daarin heb :P.

Vriendelijkheid, geen overdreven verkopende houding ->als ik zeg "Wat is de beste [voeg productsoort in]?" en dat hij dan ipv "Wat wil je ermee doen?" zegt "Deze hier" en het toevallig de duurste is... jaja ;).

Dat ik drie keer achter elkaar een defect moederbord kreeg toegestuurd :S en afgekat werd toen ik de desbetreffende medewerker vervolgens vriendelijk verzocht of ik mocht wisselen naar een ander merk.

- Je bestelt het is dezelfde dag nog in huis :P.
- Snelle service door personeel die misschien ook "enthusiasts" zijn zoals de meesten hier, maar toch niet hun eigen mening aan je opdringen.
- Relatief goedkoop, hoeft niet per sé de allergoedkoopste te zijn; maar het moet niet tientallen euro's schelen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 00:00

M2M

medicijnman

wat ik belangrijk vind is het personeel van een webshop, en het aanbod in artikelen. Ik wil alle onderdelen die ik zoek kunnen vinden bij 1 webshop, en als ik in computer-technische taal de mensen aan de andere kant van de telefoon in een keer kan uitleggen wat het probleem is, dan stel ik dat zeer op prijs. Terugboekingen e.d. moeten snel gebeuren en reageren binnen 24 uur (of 48 in het weekend) is ook wel mooi meegenomen.

Voor de rest is het allemaal extra voor mij. Een mening aan iemand opdringen is niet van toepassing. Ik weet wat ik wil en ik zoek uit waar ik het totaal pakket het goedkoopst kan halen, betrouwbaarheid van de webshop in overweging genomen uiteraard.

-_-

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 23:41

Ardana

Mens

Ik wil een begrijpelijk iemand aan de andere kant van de telefoon, die binnen 'n redelijke termijn opneemt. 's Avonds bereikbaar zijn, zowel voor telefonisch contact als voor bezorgen/ophalen is 'n zeer grote pre.

Voor de rest wil ik dat de webwinkel zich aan de wettelijke bepalingen houdt... en zeer veel bedrijven doen dat niet :S

Ik ben best bereid wat extra's te betalen voor bovenstaande zaken, en shops die dat bieden, kunnen mij dan ook al snel tot vaste klant (*kuch*... met 2 bestellingen per jaar oid) rekenen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:38:
1. Wat verwacht jij van een webshop?
2. Wat zijn de aspecten van het gedrag van hun personeel waar jij op let?
3. Wat zijn de mega afknappers die je ooit misschien hebt gehad?
4. Hoe zou de ideale webshop er volgens jou uitzien?
1. Goede service, daar wil ik best wat meer voor betalen. Goede e-mail of telefonisch contact. Geen moeilijk gedoe met garanties, liefst meteen omruilen of geld terug.
2. Vriendelijk, behulpzaam en respect.
3. Met webshops nog niet gehad, maar in sommige winkels... zucht :/
4. Als ze de punten van vragen 1, 2 en 3 hebben is het voor mij een top shop _/-\o_

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 23:02
Telefonisch bereiken van webshops ben ik een beetje mee opgehouden, 9 van de 10 keer krijg ik ze toch niet te pakken of kom je in een leuke wachtrij te staan. Van mij hoeft dat ook niet per sé..

Wat ik wel heeel handig vindt is bijvoorbeeld een live chatbox, waar je dus kan chatten met de medewerker. Ook daar zitten altijd wachtrijen in, maar een chatbox klik je even weg en die laat vanzelf wat horen wanneer je aan de beurt bent. Telefonisch zit je dan toch met die telefoon aan je oor een beetje je belminuten te verspillen.

Verder is het ook heel belangrijk dat er snel op mail gereageerd wordt :). Ik mail eerder dan bellen, want dan kan ik zelf rustig het probleem/vraag even uitleggen, en dan heeft de webshop ook eventjes de tijd om het antwoord goed te formuleren/op te zoeken.

Dat heeft allemaal te maken met de service..

Hoe de site zelf eruit ziet maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar werkt.

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:58
1 Ik verwacht van een webshop toch vooral snelheid en een goede prijs.

2. Verstand van zaken en behulpzaam.

3. Failliet gaan van een webshop.

4. Gratis spullen en binnen een uur bezorgd :P

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:22:
Vriendelijkheid, geen overdreven verkopende houding ->als ik zeg "Wat is de beste [voeg productsoort in]?" en dat hij dan ipv "Wat wil je ermee doen?" zegt "Deze hier" en het toevallig de duurste is... jaja ;).
Als jij dat vraagt dan hoor je in een winkel thuis, niet in een webshop. Webshop hoor je zelf producten uit te kiezen en niet medewerkers lastig te vallen met vragen. Dat zorgt juist voor langzame communicatie, omdat al zulke vragen beantwoord moeten worden.
Je gaat toch ook de wehkamp klantenservice niet bellen om mode tips?

Daarnaast onnodig topic, lijkt me dat er weinig mensen zijn die graag een traag leverende en niet reagerende webshop willen. Iedereen wilt scherpe prijs, snelle levering, duidelijkheid over kosten en vriendelijk en deskundig personeel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-01 18:59
Richtinggevende vragen:

Scherpe prijzen, niet al te gekke verzendkosten en veel aanbod

Vriendelijkheid en verstand van zaken

Slechte RMA service, Spullen niet te hebben terwijl de website het wel aangeeft en je vervolgens 2 weken moet wachten, ( en de rede je het bestelde was omdat meneer aan de telefoon vertelde het op voorraad was)

Veel aanbod, goeie prijzen overzichtelijke website en goeie rma afhandeling en niet te vergeten klantvriendelijkheid

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:38:

Richtinggevende vragen:
Compleetheid van 't aanbod, snelle verwerking en uiteraard een werkbaar prijsbeleid. Dwz, de prijs hoeft niet persee de laagste ter wereld te zijn als de rest op orde is, maar ik ga geen honderden euro's extra betalen om 't hier de volgende dag ipv een paar dagen later te hebben (uitgezonderd serieuze spoedproblemen, maar dan wil ik 't dezeflde dag hebben :P) Verder wil ik graag gewoon een part nummer van een leverancier in kunnen rammen wat ik bij hen op kan zoeken (bijvoorbeeld bij HP, J8692A voor een Procurve 3500yl) en dat precies dat dan opgestuurd wordt. Prima als je allerlei combo dingen ernaast aanbiedt maar daar ben ik niet altijd naar op zoek.
Een bepaalde mate van professionaliteit is eigenlijk het enige dat ik verlang.
Geheugenreepjes opsturen in een envelop. En dan nog de verkeerde ook.
Als ik even twee voorbeelden mag noemen: ik ben zeer gecharmeerd van 4launch.nl: bestellen en de volgende dag is 't er (daar zitten wat voorwaarden aan, zoals directe betaling met iDeal en dat je dat niet doet nadat te TPG is langsgekomen natuurlijk). Daar haal ik meestal geheugen en dergelijke. Aan de andere kant, serieuzer HP spul haal ik eigenlijk altijd bij hd.nl; dat duurt soms wat langer ivm voorraden (ze hebben in hun assortiment ook allerlei dingen die niet zo vaak besteld worden en dus niet zozeer op vooraad gehouden worden) maar dat valt wel onder bovenstaand 'partnummer inrammen en gaan' systeem (evenals 4launch overigens, maar die zijn meer consument-georienteerd.)

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 24-03-2009 19:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:17:
[...]

Als jij dat vraagt dan hoor je in een winkel thuis, niet in een webshop. Webshop hoor je zelf producten uit te kiezen en niet medewerkers lastig te vallen met vragen. Dat zorgt juist voor langzame communicatie, omdat al zulke vragen beantwoord moeten worden.
Je gaat toch ook de wehkamp klantenservice niet bellen om mode tips?

Daarnaast onnodig topic(...)
Still... something compelled you to reply :).

Overigens vind ik dat geen valide argument. Dat een webshop geen tastbare "shop" heeft wil niet zeggen dat je geen interactie met het personeel mag hebben. Ik ben het met je eens dat je je huiswerk gedaan moet hebben voordat je een product aanschaft, maar je mag best om advies vragen mijns inziens.
Gamepie56 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:11:
Telefonisch bereiken van webshops ben ik een beetje mee opgehouden, 9 van de 10 keer krijg ik ze toch niet te pakken of kom je in een leuke wachtrij te staan. Van mij hoeft dat ook niet per sé..

Wat ik wel heeel handig vindt is bijvoorbeeld een live chatbox, waar je dus kan chatten met de medewerker. Ook daar zitten altijd wachtrijen in, maar een chatbox klik je even weg en die laat vanzelf wat horen wanneer je aan de beurt bent. Telefonisch zit je dan toch met die telefoon aan je oor een beetje je belminuten te verspillen.

Verder is het ook heel belangrijk dat er snel op mail gereageerd wordt :). Ik mail eerder dan bellen, want dan kan ik zelf rustig het probleem/vraag even uitleggen, en dan heeft de webshop ook eventjes de tijd om het antwoord goed te formuleren/op te zoeken.
Inderdaad, die chatfunctie is een ideale manier om enerzijds de kosten van telefonie te vermijden en toch snel een reply te krijgen, zonder dat je daarna met een irritant wacht-deuntje in je hoofd zit :).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 12:32 ]

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:03
CyBeR schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:21:
[...]

Geheugenreepjes opsturen in een envelop. En dan nog de verkeerde ook.
Ah, dat kan toch best? Heb ook ooit geheugenreepjes opgestuurd gekregen in een enveloppe, wel van een medetweaker. Maar deze enveloppe was verstevigd met twee platen aluminium, dus dan blijven die reepjes echt wel heel! :)

Kleine edit; Wat hierboven ook al werd gezegd, blijf de juiste vragen stellen. Een webshop is meestal bedoeld voor mensen die hun keuze al hebben gemaakt, en alleen de aanschaf gaan doen. Oriënteren op producten doe ik wel m.b.v. recensies of productvergelijkings-sites. Van een webshop worden mijns inziens alleen een lage prijs, snelle verzending, lage/geen verzendskosten, en een goede RMA service verwacht.

[ Voor 33% gewijzigd door Phyc op 26-03-2009 12:33 ]

Pagina: 1