DVD's en HD materiaal van pc naar tv overbrengen

Pagina: 1
Acties:

• de_kraan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
Ik beschik over een fijn thuisbioscoopje en ben sinds enige tijd ook dvd'tjes aan het downloaden. Nu begrijp ik dat er verschillende mogelijkheden zijn om je dvd's (mapje VIDEO_TS) en HD materiaal van je pc op je tv te tonen (streamen of overzetten) zonder ze eerst te moeten branden. Wat ik hierbij belangrijk vind is dat ik dan wel het dolby digital of DTS 5.1 geluid behoud!

Naast de bestaande apparaten als de popcorn las ik dat dit nu waarschijnlijk ook mogelijk is met de playstation 3 icm met PS3 Media Server (http://www.versiontracker.com/dyn/mo...acosx/10910073).
Playstation 3 staat al een tijdje op mn verlanglijstje dus als ik hiermee gewoon dvd's kan streamen naar mn thuisbiocoop zal dat geweldig zijn.

Mocht dit echter niet mogelijk zijn, wat is dan een goede optie voor mij?!? Ik lees namelijk verschillende berichten op het internet dat je bij verschillende apparaten de losse .vob bestanden in de map VIDEO_TS steeds opnieuw moet starten en je dus ook niet het menu kunt laten weergeven en dat is uiteraard frusterend!

Alvast bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt ook gewoon Daemontools installeren, een DVD naar een image rippen en het image mounten met d-tools. Werkt als een tierelier en je kunt je virtuele DVD-drive(s) gewoon aanspreken als zijnde een normele DVD-drive :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:33
Als je een HDTV hebt kun je via een DVI - HDMI adapter heel gemakkelijk je TV als tweede beeldscherm aansluiten. Zo is mijn opstelling ook, 2x ATI HDMI naar DVI adapter, een 24" HP scherm voor bureau werk en een 32" LG scherm waar ik mijn media player / powerdvd filmpjes op draai. Als je dan gebruik maakt van het bureaublad uitbreiden naar het 2e scherm kun je je media player gewoon die kant op slepen en hem fullscreen maken...

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

eigenlijk staat alles in De grote tv-out FAQ

• de_kraan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
Ik heb helaas nog steed een oude breedbeeldtv...
Tv-out rechtstreeks van pc naar tv begrijp ik. Ik zit dan echter nog met het probleem om mn 5.1geluid via mn receiver te laten gaan (en dus niet uit pc-speakers). Daarom dacht ik dat een popcorn of nu dus een playstation 3 (voordeel van gamen en blu-ray) misschien een goede optie zou zijn,zodat ik in 1x beeld en gluid vanuit 1 enkel apparaat naar mn tv en receiver kan streamen. De vraag is of dit dus mogelijk is.

Bedankt iig al voor de reacties!