Toon posts:

Speedtouch 580 WEL bedraad internet GEEN draadloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een adsl abo van Online/ Orange. Wanneer ik mijn Speedtouch 580 router als modem gebruik (dus modem van Online eruit) dan kan ik alleen bedraad internetten en niet draadloos. Alles is goed ingesteld in de speedtouch, alleen wanneer ik wil verbinden met mijn pc/laptop op OS Vista/ Xp geeft hij een foutmelding.

Ik heb hiervoor bij een kennis ook met een online/orange abo ook een Speedtouch alleen een andere versie gebruikt en daar ging het wel goed.

DHCP is ingeschakeld,

rara hoe kan dit??

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:43:
Alles is goed ingesteld in de speedtouch, alleen wanneer ik wil verbinden met mijn pc/laptop op OS Vista/ Xp geeft hij een foutmelding.
Wat is de foutmelding?

Laurens-Jan Merkx

Verwijderd

Topicstarter
als ik met mijn laptop naar de router zoek en wachtwoord invoer krijg ik een scherm met kan niet verbinden. neem contact op met de systeembeheerder. Ik weet niet welke tooltje ik moet gebruiken om het te configureren, in de speedtouch modem heb je een easy setup tooltje en je kan ook op de website van speedtouch een tooltje downloaden. ik heb ze beide gebruikt maar kom er niet uit :(. en ik weet niet voor welke optie ik moet kiezen als ik de easy setup gebruik, je hebt bridge, PPPoE en nog iets. maar ze vragen om wachtwoord en die heb ik niet gekregen via Online.

Toch vind ik raar dat ik bedraad wel kan internetten zelfs 2 tegelijk maar draadloos niet :?

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:12:
[...]

als ik met mijn laptop naar de router zoek en wachtwoord invoer krijg ik een scherm met kan niet verbinden. neem contact op met de systeembeheerder. Ik weet niet welke tooltje ik moet gebruiken om het te configureren, in de speedtouch modem heb je een easy setup tooltje en je kan ook op de website van speedtouch een tooltje downloaden. ik heb ze beide gebruikt maar kom er niet uit :(. en ik weet niet voor welke optie ik moet kiezen als ik de easy setup gebruik, je hebt bridge, PPPoE en nog iets. maar ze vragen om wachtwoord en die heb ik niet gekregen via Online.

Toch vind ik raar dat ik bedraad wel kan internetten zelfs 2 tegelijk maar draadloos niet :?
Het tooltje is er voor om de internet verbinding te configureren (vandaar de kreten bridge, PPPoE, etc). Deze is al goed ingesteld, aangezien je bedraad kan internetten
Om verbinding te maken met het draadloze gedeelte heb je een wep of wpa key nodig. Dit is dus wat anders dan je wachtwoord van je ISP. Als je deze niet heb in gesteld, zal je deze opnieuw moeten instellen in de configuratie van de router. Nu heb ik deze router niet voor mijn neus, dus kan ik je helaas niet precies uitleggen waar je dat kan wijzigen. Kijk anders even in de handleiding: http://www.speedtouch.nl/docs/User_Guide_580_nl_R42.pdf

Laurens-Jan Merkx

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:50

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Heb je al eens met het knopje achterop de hele modem gereset? (Dat is het eerste wat een helpdesk je zou laten doen :P)
En probeer eens of je de verbinding kunt maken met de volledige beveiliging uit. Dus geen WEP en geen WPA. En probeer dan eens verbinding te maken.

sudo apt-get rekt

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen hoe kan ik testen of mijn antenne kapot is??ik denk toch dat mijn wireless gedoe op mijn router kapot is.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

Als die antenne stuk zou zijn dan zou je ontvangst belaberd zijn. Je kan 'm eraf schroeven (als het goed is) om het verschil te zien..
Pagina: 1