Ik wil een database van 40 mb importeren maar nu blijft de internet browser op de helft hangen en het scherm blijft 2 uur wit en reageerd niet meer , is er een mogelijkheid om de database toch in php admin te krijgen?
Via phpmyadmin is dit meestal niet echt mogelijk (in verband met php max execution time, memory limits, en dergelijke) als je shell access heb kan je zelf het mysql commando gebruiken:
Maar ik vermoed dat het hier gaat over een shared hoster. Wat je zou kunnen doen is je hoster een mailtje sturen met de vraag of ze de dump kunnen importeren of (alhoewel het waarschijnlijk dichtgetimmerd is) mysql aanroepen vanuit je php en zo de import regelen.
mysql -u USERNAME -p DATABASE < dump.sql
Maar ik vermoed dat het hier gaat over een shared hoster. Wat je zou kunnen doen is je hoster een mailtje sturen met de vraag of ze de dump kunnen importeren of (alhoewel het waarschijnlijk dichtgetimmerd is) mysql aanroepen vanuit je php en zo de import regelen.
ok normaal had ik nooit geen problemen met bigdump maar nu dus wel hij blijft elke keer hangenBarthezZ schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:24:
Via phpmyadmin is dit meestal niet echt mogelijk (in verband met php max execution time, memory limits, en dergelijke) als je shell access heb kan je zelf het mysql commando gebruiken:
mysql -u USERNAME -p DATABASE < dump.sql
Oh voor de volledigheid nog even hoe je het in php kan oplossen:
Mapje aanmaken, files: mysql.php en dump.sql
Kan niet garanderen dat het werkt vanwege de beperkingen die je hoster mogelijk op kan leggen.
PHP:
1
2
3
| <?php echo shell_exec('mysql -uUSERNAME -pPASSWORD database < dump.sql'); ?> |
Kan niet garanderen dat het werkt vanwege de beperkingen die je hoster mogelijk op kan leggen.
thx ik heb een mail verstuurd naar de hosting of ze hem willen importeren !BarthezZ schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:46:
PHP:
1 2 3 <?php echo shell_exec('mysql -uUSERNAME -pPASSWORD database < dump.sql'); ?>
kan een slottje op probleem gefixt hosting heeft allees rechtgezet !! thxBarthezZ schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:46:
PHP:
1 2 3 <?php echo shell_exec('mysql -uUSERNAME -pPASSWORD database < dump.sql'); ?>
Pagina: 1