Modstatus 'expert'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Topicstarter
Doen de laatste tijd veel verhalen de ronde over, mismodden, modrechten ontnemen, of terugzetten.
Wat ik me dan afvraag is: Is de status van expert dan niet gewoon té gemakkelijk te krijgen?

Iedereen die met modereren begint weet zelf wel dat je die 'status' al gauw bereikt, en als je het verkeerd doet ook zo weer kwijt bent.
Ik denk dat er wat te makkelijk met de waarde van dat woord word omgesprongen, en dat daar iets aan gedaan moet worden.Volgens mij is er vast wel iets te bedenken waardoor het hebben van de modstatus expert, iets meer betekenis krijgt dan wat nu het geval is.

Op dit moment is er de status, actief en expert. Je zou er natuurlijk een positie bij kunnen bedenken als gevorderde.
Misschien 'actief' laten vervallen, en daarvoor 'beginner' in de plaats, daarna gevorderde en vervolgens expert.
Ook kun je wegingen die je hebt met een bepaalde status opnieuw toekennen . Maargoed, daar vallen allerlei invullingen aan te geven.
Het gaat me er vooral om dat de status van 'expert' gewoon te makkelijk gegeven word, en daarom niet in verhouding staat met de betekenis van het woord.

nederlandse taal is niet mijn sterkste punt, maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kan ik me volledig in vinden. De term 'expert' is redelijk misplaats. Bij experts denk ik eerder aan de huidige ProMod's. De huidige 'expert mods' zou je inderdaad beter met 'ervaren' o.i.d. kunnen omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een tijd terug was er het idee om de status te verbergen. Dat lijkt mij nog altijd een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:39
Ik ben het hier helemaal mee eens.
Je hoeft maar heel weinig moderaties te doen om expert te worden/blijven.

Ik denk dat ik de mening van RoD deel: verberg de status, maar verhoog ook de drempel om een 'expert'/'ervaren' mod te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Zorg er in ieder geval voor dat die statur niet binnen een dag te verkrijgen is.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:23:
Daar kan ik me volledig in vinden. De term 'expert' is redelijk misplaats. Bij experts denk ik eerder aan de huidige ProMod's. De huidige 'expert mods' zou je inderdaad beter met 'ervaren' o.i.d. kunnen omschrijven.
'Beginner', 'gevorderd' en 'ervaren' zou wat mij betreft een leuke oplossing zijn. Het doorstromen naar een volgende status dan laten plaatsvinden op een gepast aantal aan moderaties.Iig behoorlijk meer dan nu het geval is.
RoD schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:28:
Een tijd terug was er het idee om de status te verbergen. Dat lijkt mij nog altijd een goed idee.
Heb ik ook aan gedacht, maar waarom zou je dat doen?. Het is door kleine aanpassingen simpel op te lossen. Je spoort users op deze manier wel aan om een bepaalde status te bereiken, er moet alleen iets meer voor gedaan worden. :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het plan is inderdaad om de zichtbare modstatussen te laten vervallen en eveneens de up- en downgradeberichten te verbergen, zodat papegaaimodden geen zin meer heeft om de expertstatus te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

pcgek schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:16:
Heb ik ook aan gedacht, maar waarom zou je dat doen?. Het is door kleine aanpassingen simpel op te lossen. Je spoort users op deze manier wel aan om een bepaalde status te bereiken, er moet alleen iets meer voor gedaan worden. :)
Wat je ermee aanspoort is eerder fout gedrag. Expertmod word je gemakkelijk door niet van de rest af te wijken. Mensen die het voor de status doen vind ik een beetje dubieus. Ik denk dat dat soort mensen ook eerder aangespoord zullen worden tot het doen van papegaaimods, als ze eens een redelijke afwijking krijgen. Ik denk dat je beloningen in het moderatiesysteem beter aan kwaliteit kunt koppelen. Daarbij kun je denken aan bijdragen in TMF. Daar kun je namelijk echt laten zien dat je iets van het moderatiesysteem begrepen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:34:
[...]

Wat je ermee aanspoort is eerder fout gedrag.
Dan kun je je net zo goed afvragen of de nieuwe opzet met het 'aanzetten tot karma verzamelen' (karmastore)wel zo'n goed idee was,want dat kan net zo goed aanzetten tot fout gedrag. Toch denk ik wel dat de verandering die nu doorgevoerd is mbt op het 'karmahoeren' of de karmahunt' of 'karmarun' welke eind vorig jaar ter sprake kwam een goede is geweest. Soms moet je ergens (wat op het eerste gezicht negatief lijkt) niet tegenin,maar juist in mee gaan, wat natuurlijk wel weer in goede banen geleid moet worden. Hoe je het ook aanpakt fout gedrag is er altijd , maar daar is wat tegen te doen.
Expertmod word je gemakkelijk door niet van de rest af te wijken.
Vandaar mij idee ook om wat 'weerstand' in te bouwen, zodat je de meeste misbruikers er al uit gefilterd hebt voor ze de status van Expert hebben bereikt. Wist op dat moment ook niet dat er al gedachten waren over het laten verdwijnen van die status. Maargoed het weglaten ervan is altijd nog beter dan laten zoals het nu is.
Mensen die het voor de status doen vind ik een beetje dubieus. Ik denk dat dat soort mensen ook eerder aangespoord zullen worden tot het doen van papegaaimods, als ze eens een redelijke afwijking krijgen. Ik denk dat je beloningen in het moderatiesysteem beter aan kwaliteit kunt koppelen. Daarbij kun je denken aan bijdragen in TMF. Daar kun je namelijk echt laten zien dat je iets van het moderatiesysteem begrepen hebt.
Misschien zijn mensen die zeggen het niet (mede) voor status en/of karma te doen wel net zo dubieus :P

Zal mezelf even als voorbeeld nemen:
Op een gegeven moment ben ik gaan aftasten waar mijn interesse nu eigenlijk lag, maar ook hoe wat karma te verzamelen. En geloof het of niet, door een 'bekend' modmisbruiker(wat iets later bleek) ben ik met het modereren begonnen. Slecht voor gedaan betekent nog niet dat je het slecht moet nadoen.

Op dit moment voel ik me er behoorlijk in thuis, en dacht het ook naar behoren te doen.(hoop niet dat ik de enigste ben die daar zo over denkt) :+ En mocht het mijn 'ding' niet zijn geweest was ik er al mee gestopt.

Wat de intenties van anderen zijn weet ik niet, als ik iets doe wil ik dat goed doen, maar dan is het wel zo leuk om dat in de vorm van een beloning terug te zien. Iedereen zal zijn eigen gedachten daar wel over hebben en daar heb ik geen problemen mee. Zolang we het allemaal maar met de beste bedoelingen doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

exp.mod status krijg je inderdaad wel heel gemakkelijk.
Ondanks het feit dat ik sommige posts +1 gegeven heb ondaks dat ze op -1 standen en omgekeerd. (maar het kan zijn dat deze later alsnog omhoog/omlaag gemod zijn in mijn voordeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat je fatsoenlijk kunt modereren wil niet zeggen dat je ook overal dezelfde score moet geven als waar de reactie op staat. Je hebt de ruimte en de vrijheid om af te wijken. Maar je hoeft er inderdaad niet zoveel moeite voor te doen om een expert te worden.
Pagina: 1