Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-08 16:19
hallo mensen,

ik heb het volgende probleem:

ik heb een videokaart de 9800gx2 die veels te warm wordt, thuis wanneer mijn kamer circa 18á19 graden is wordt mijn videokaart 100 graden, loaded
afgelopen weekend op lan zelfs 120 graden ik heb hem zitten in het volgende systeem

mobo: gigabyte x58 ud4p
cpu: i7 920 @ stock cooling
mem: 6gb
vga: 9800gx2 dus,
kast coolermaster cm690
fan's 1 (120mm) intake voor
2 90mm intake onder
1 (120mm) intake zijkant,
1 (120mm) outtake achter,

kan het hem zitten dat ik niet genoeg outtake heb?

en mijn cpu wordt loaded maar 25á30 graden. met stock koeler

ik zit te denken aan watercooling voor voornamelijk mijn videokaart omdat die echt te warm wordt, daarnaast wil ik dan me cpu ook meenemen in het circuit,

kunnen jullie mij suggesties geven, hoe ik het best vga goed kan gaan koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Maakt de koeler wel goed contact? Werkt de ventilator nog wel? De kaart en kast al eens stofvrij gemaakt?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Volgens mij heb je wel genoeg fans in je computer zitten om de warmte af te voeren. Zitten er iets voor de videokaart waardoor de warmte niet weg kan? Anders zou je even kunnen voelen of de kaart wel echt zo warm is en de sensor niet stuk is.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Werkt alles naar behoren? Zo ja, kan je een melding maken bij de leverancier. Zo nee, kaart RMA sturen.
Vooral niet zelf proberen op te lossen, hiermee kan je garantie vervallen.

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
TheCoolGamer schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:44:
Volgens mij heb je wel genoeg fans in je computer zitten om de warmte af te voeren. Zitten er iets voor de videokaart waardoor de warmte niet weg kan? Anders zou je even kunnen voelen of de kaart wel echt zo warm is en de sensor niet stuk is.
inderdaad koelers genoeg maarja dat is het de vraag heeft de fan van je graphic kaart wel genoeg ruimte om koele lucht aan te zuigen

Als je het een beetje op elkaar hebt gepakt en de kaart kan geen koude lucht aanzuigen dan heeft dat aantal koelers niet veel zin

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
Afbeeldingslocatie: http://schoolfeest.sc.funpic.de/dennis/21032009508.jpg

dit is hem, stof niks, sensor's werken, de kaart voelt ook heel erg heet aan. lijkt mij dat de warmte wel weg kan,

hoe kan ik het best de fan van de videokaart checken dan?, als ik stop met gamen , dan daalt de temp, gauw een graad of 20á25

onderin waar je die filter ziet, heb ik om te testen 2x90mm fan's intake neergelegd

[ Voor 11% gewijzigd door warkiller op 23-03-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzjudz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Als jij echt denkt dat de core i7 920 met stock koeler op stress onder de 30 graden loopt, zou ik ook zeer twijfelen aan de temps die jij van de graka rapporteert. Welk programma gebruik je om de temperatuur af te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
speedfan, maar als ik mijn vga voel is deze ook snikheet processor is gevoel temp, helemaal niet heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de airflow in je kast niet optimaal is. als ik zo kijk naar het aantal HDD's in je kast dan denk ik dat die ook nogal wat temperatuur met zich meebrengen.
houd je kast iig wel gesloten. dus niet openmaken omdat hij te warm word. Dan haal je namelijk je airflow weg en word hij juist warmer.

Problemen zijn uitdagingen,

Suc6

Gr Aeromaxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Gaat de fan op de kaart ook wel harder draaien als je m stresst ? moet je anders even GPU-z downloaden en naar de fanspeed kijken, die kun je vervolgens met rivatuner weer instellen.

Voor het zelfde geld staat de fan gewoon uit op een of andere manier.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Heb je al even geprobeerd om een fan op het side panel te plaatsen en te laten draaien? Ik heb dezelfde case en ik kan zeggen dat dit bij mij zeker geholpen heeft. Ik had liefst 2 fans op sidepanel geplaatst maar daar was men Mugen2 niet mee akkoord :9 :+

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Maar alsnog horen temperaturen zo hoog niet te worden, ik geloof simpelweg niet dat dat het enige probeem zou zijn die voor zulke hoge temperaturen zorgt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Nee ik zeg niet dat dit het enige probleem zal zijn , maar zoals reeds aangegeven heeft de case een aardig aantal disks in zich.
De enige intake die std in de cm690 zit is diegene die voor de HDDs zit. Het zou me niet verwonderen als die al redelijk warme lucht naar de kaart toe blaast. Door even een 2de intake recht op de kaart te zetten zou de temperatuur toch al een stukje moeten zakken lijkt me.
In mijn systeem was het toch een verschil van een 5 a 10 graden + snellere cooldown na het gamen.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Ik zou het eerder op de kaart zelf zoeken, ik had ook een keer zulke temps nadat ik wat had zitten prutsen met rivatuner stond m`n fan op direct control 30% :-(

Maar als de ts niet aan zijn kaart heeft getweakt zal dit waarschijnlijk niet zijn.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
ik heb wel rivatuner geinstalleerd gehad, maar niks veranderd naar mijn weten, daarnaast maakt de kaart echt veel geluid, dus lijkt me sterk als ik hem heel laag heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
ik denk dat er een fout in zit, het is een xfx vga, dus RMA duurt ook iets van 3 maanden waar ik niet op zit te w88, als ik watercooling zou installeren ga ik dan winst maken of is dit ook maar minimaal,
nou zit ik thuis, wordt de kaart idle 70á75 graden en loaded tikte die 100 aan. thuis is de kamer dan ook +- 5á10 graden kouder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Voor de koeling van je grafische kaart werkt de onderste intake het beste. Ik zou hier gewoon een fan installeren met een zo groot mogelijke luchtverplaatsing, dan zal dat al een hoop schelen. Zoals aangegeven zou ik ook proberen de temperatuur van de graka te controleren met meerdere programma's, waaronder GPU-z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warkiller schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:27:
ik denk dat er een fout in zit, het is een xfx vga, dus RMA duurt ook iets van 3 maanden waar ik niet op zit te w88, als ik watercooling zou installeren ga ik dan winst maken of is dit ook maar minimaal,
nou zit ik thuis, wordt de kaart idle 70á75 graden en loaded tikte die 100 aan. thuis is de kamer dan ook +- 5á10 graden kouder
Ik heb zelf ook een 9800GTX die wordt onder load maar 73graden en idle is die 39graden dus ik denk dat er iets mis is met je cooler. Komt er warme lucht uit de achterkant? Gaat de fan sneller draaien als hij heter wordt(geloof me dat hoor je echt wel :p)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

warkiller schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:27:
wat je nog zou kunnen doen is je kaart underclocken of undervolten. Dan verbruikt het minder stroom en genereert het geheel minder warmte waardoor je kaart koeler blijft. Echter, deze kaarten zijn zo gemaakt dat het moet kunnen draaien met de huidige koeling. Dus tenzij je pc uitvalt moet je videokaart 100% presteren over een periode van 2 jaar.

Ik heb ook een CM690 en je hebt slechts 1 fan onderin zitten die (als je 'm goed richt) naar boven blaast. De fan van de voeding blaast direct naar buiten.
Als je twee 120 (of liever 140) mm fan's boven in plaatst en die naar buiten laat blazen, en een 120mm fan in de achterkant naast je IO pannel die ook naar buiten blaast monteert.
Een 120mm fan voorin de kast, een keer 120 mm onderin en twee 120 / 140mm fan's in de deur.
Als je wat geld investeert in fatsoenlijke fan's dan maakt het geheel waarschijnlijk ook niet zoveel lawaai en zal je kaart waarschijnlijk een stuk koeler zijn.
(eventueel een 80mm fan van 15mm dik achter de cpu plaatsen om die ook van de achterkant te koelen ;)

edit: damn... idle 75 graden? draait je ventilator in je videokaart wel rond?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Lijkt me aan de fan te liggen. Als hij in idle ''maar'' 25 graden koeler wordt, dan kom je uit op ongeveer 75 graden. Alsnog VEEL te hoog voor de idle toestand, je koeler lijkt dus niet harder te gaan draaien op load.

Lees eens met GPU-Z uit hoeveel RPM ie maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

dan zit waarschijnlijk je koeler niet goed/te veel koelpasta (en ja dat kan , ik had met mijn 9800GTX van club3d er toch aardig wat prut af gekrabt en toen was ie in eens 10 graden koeler :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat je zou kunnen doen is een andere videokaart koeler halen (ik raad ArticCooling Accelero aan) en netjes alle koelpasta er af halen en er koelpasta van een goed merk op smeren.

Verder zou ik onderin je kast een fan plaatsen die de warme lucht die zich ophoopt onder de videokaart onder andere door de voeding weg te blazen de kast uit (dus naar onderen blazen).

Ik moet zeggen dat het wel normaal is dat nvidia kaarten erg warm worden, mijn 8600 werd 80 graden loaded met stock cooling.

[ Voor 14% gewijzigd door Ventieldopje op 24-03-2009 15:41 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Phas0r schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:40:
Wat je zou kunnen doen is een andere videokaart koeler halen (ik raad ArticCooling Accelero aan) en netjes alle koelpasta er af halen en er koelpasta van een goed merk op smeren.

Verder zou ik onderin je kast een fan plaatsen die de warme lucht die zich ophoopt onder de videokaart onder andere door de voeding weg te blazen de kast uit (dus naar onderen blazen).

Ik moet zeggen dat het wel normaal is dat nvidia kaarten erg warm worden, mijn 8600 werd 80 graden loaded met stock cooling.
het is een gx2 :+ en 80 graden is niks mis mee ..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Phas0r schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:40:
De 9800GX2 staat niet in de compatibility list. Het is een dual-chip systeem dus je moet naar een ander merk kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

dat is het probleem zo zeer nog niet, als het maar op 1 pcb zit had iets dergelijks mogelijk geweest, omdat de gx2 2 pcb's heeft zijn er geen tot nouwelijks aftermarket koelers voor en dat zijn dan waterblokken..

en zo als Jejking zegt dat je naar een ander merk moet kijken is imo niet echt een optie aangezien ik nog nooit een afermarket luchtkoeler heb gezien voor die dingen omdat er simpelweg niet meer koeler tussen de pcb's past..

EDIT :

iets heel lomps hier wat ik na wat googlen vond xD , het zijn 2 thermalright h03's naast elkaar

Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/7669/24684034kf0.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door BGB4rn op 24-03-2009 16:03 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
maarjah, om dit te doen, lijkt me het ook nog niet echt, geloof niet dat ik met die fan's veel winst maak, heb onderin 2x90mm intake gelegd naast de voeding en ik heb vrijwel geen verschil gemerkt, ik ga vanavond ff met gpu-z aan de slag en zal ik het resultaat wel even tonen.

mijn ding is, zal ik met watercooling veel winst maken, ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

ja :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eens met je kast open en een dikke fan ertegenaan. Als dat geen soelaas biedt ligt het dus niet aan je ambients maar aan je kaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg jij in godsnaam je cpu temp zo laag met de stockcooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmbeachbazar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Persoonlijk zou ik de voeding omdraaien, zodat deze de warme lucht vanonder de vga weghaalt en ook zorgdraagt voor een betere airflow aan de onderzijde van de vga-kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
gpu-z geeft geen snelheid aan, in rivatuner staat die 100%. duss, gevoelsmatig draait die wel hard
dikke ventilator ernaast, geeft als resultaat 0,1 het verschil is egter een paar graden,

@ move12: geluk hebben:D,, hij draait goed:P

wat gebeurt met de vga aan temperaturen als ik hierop watercooling zet?

[ Voor 20% gewijzigd door warkiller op 24-03-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzjudz
warkiller, download Real Temp eens en lees daar de temperaturen eens mee af als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:42:
Hoe krijg jij in godsnaam je cpu temp zo laag met de stockcooler?
Lijkt me eerder een bug van de tempsensoren uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzjudz
Ik denk dat het aan zijn prog ligt waar hij de temp mee afleest. Ik heb Speedfan ook, en die geeft bij mij ook verkeerde waardes aan, veel te laag. HWMonitor en Real Temp geven de juiste temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
Real temp geeft ook geen verschil, ten opzichte van speedfan of rivatuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
en zoals ik eerder ook wel vermeld heb, wordt de vga gevoelsmatig ook heel erg warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Welke temps geeft Realtemp aan? Volgens mij heb je een brakke set temperatuursensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik PC Probe II van Asus op een P6T bordje en idle heb ik 62 graden en met Prime95 84 graden met de stockcooler. Klopt er iets niet bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzjudz
Je moet eerst wel je specs posten, anders kunnen we dat niet beoordelen. Heb je goede ventilatie? Loop je op stock speeds met alles op auto of heb je een overclock? Heb je Real Temp geprobeerd? PC Probe II heb ik net even gechecked, wist niet dat dat ook op m'n PC stond :p, het geeft enkele graden warmer aan dan Real Temp. Ik loop nu trouwens met een 3.33GHz overclock op 1.15V met idle 32-38 graden (hangt van kamertemperatuur af) en op stress rond de 60 graden. Wel een Scythe Mugen 2 koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs: i7 920, stockcooler, alles auto in BIOS, NIET O.C., realtemp en probe weinig verschil qua temp. Ventilatie is prima. 4 ventilatoren. MB temp is 39 graden. Wat ik wel raar vind is dat de cpu ventilator blaast koude lucht naar buiten(via zijkant speciaal fan). Ben van plan op Scythe Mugen 2 aan te schaffen maar wil eerst zeker weten dat de proc goed is. Heb hem nu 4 weken gedraaid zonder op de temp te letten dus hij zal vaak op 84 graden of hoger gedraaid hebben zonder dat ik daar aandacht aan besteed had. Ik ging er van uit dat de bijgeleverde cooler goed zou zijn als je niet O.C. Of heb ik iets verkeerd gedaan. Niet genoeg coolpasta ofzo. In ieder geval bedankt voor de reactie. VGA is overigens GTX260 OC MSI. Wordt niet echt warm (42 graden volgens realtemp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warkiller schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:41:
vga: 9800gx2 dus,
kast coolermaster cm690
fan's 1 (120mm) intake voor
2 90mm intake onder
1 (120mm) intake zijkant,
1 (120mm) outtake achter,

kan het hem zitten dat ik niet genoeg outtake heb?
Heb je al eens getest met je front/onder/zijkant fans af te koppelen om te kijken wat dan de temps zijn ? Daarna eens proberen om je zijkant fan erbij als out te zetten. Overigens kan een slechte airflow de fans van je graka behoorlijk tegenwerken.

Kaart al eens losgehaald en opnieuw in zijn slot gestoken ?

Verder lees ik op veel fora's, waaronder van Nvidia zelf dat er veel gebruikers zijn die een stress temp hebben van 92/98 graden zonder problemen en wat ook niet echt als probleem word ervaren. Het kan je airflow zijn die net er voor zorgt dat je kaart die paar graden extra krijgt.

Je hebt Rivatuner wel geinstalleerd gehad. Installeer dat eens opnieuw en kijk eens wat daarin aanegeven word. Als je wel wat hebt veranderd en de registry .dll is blijven hangen kan je kaart zonder dat je het weet met aangeapste settings draaien :

http://www.guru3d.com/art...n-speed--overclock-guide/

Waterkoeling op zich lijkt me niet nodig want je CPU heeft een nette temp. En dergelijke graka's worden nu eenmaal heet, dat mag en zijn beveiligd, voorlopig krijg je geen spontane boots tijdens gamen dus je kaart is verder niks mis mee, hooguit dat de sensor niet goed registreerd.

Gewoonweg testen en kijken of je een probleem kan tackelen. Als je alles hebt uitgesloten dan kun je overdenken om je GPU koeling los te halen en opnieuw te monteren met een goeie pasta ertussen, je zal niet de eerste zijn die een kaart heeft met een dikke drab brei tussen de GPU en de koelblokken.

Just some thoughts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
op lan is 2x over, mijn beeld weggevallen omdat het boven de 120graden zat, en aankomend zomer, zit ik met mijn pc op zolder en dan zit er niet te w88 op zo'n bakkaart, deze wordt echt te warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 04:14:
[...]

Waterkoeling op zich lijkt me niet nodig want je CPU heeft een nette temp. En dergelijke graka's worden nu eenmaal heet, dat mag en zijn beveiligd, voorlopig krijg je geen spontane boots tijdens gamen dus je kaart is verder niks mis mee, hooguit dat de sensor niet goed registreerd.

Just some thoughts.
cpu heeft inderdaad nette temp, maar zou ik watercooling op in elk geval mijn graka installeren, hoeveel winst maak ik dan +-, dat wil ik wel eens weten, maakt ik 10% winst of 30% of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
maar ik ben nu ook aan het testen, zonder koelers in de kast, en dan blijft de temp vrijwel hetzelfde als met de koelers erin, dus is de airflow gewoon ruk lijkt, mij, de fan's draaien via mijn mobo, als ik ze op molex aansluit krijg ik dan ook een hogere rpm, of maakt dit geen drol uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

warkiller schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 07:44:
[...]

cpu heeft inderdaad nette temp, maar zou ik watercooling op in elk geval mijn graka installeren, hoeveel winst maak ik dan +-, dat wil ik wel eens weten, maakt ik 10% winst of 30% of wat anders?
hoeveel winst je met een waterkoeling haalt hang volledig af van het koelvermogen van een waterkoeling. Heb je slechts 1 kleine radiator dan zul je niet veel koelen. Heb je er twee van redelijk formaat dan wordt de koeling al stukken beter. Let wel, waterkoeling is warmteverplaatsing van je kaart naar (buiten) je kast.

En heb je al eens een tafelventilator voor je pc kast gezet? Zet het ding op volle toeren en kijk eens hoe de temperatuur van je videokaart is. Die zal stukken moeten zijn afgenomen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
1 radiator is voldoende, gaat er eerder om hoe groot, 2x120mm , 3x120mm , of 2/3 x 140mm...
Wat dat betreft, als je 2 gpu's / dualcore / quad core erbij wilt doen dan is een 360mm aan te raden,

Als je alleen je gpu gaat doen kan je kijken naar een 2x120mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
tafelventilator, win ik een keer 5 graden mee, dus dat ik ook nog niet echt bepaald veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

warkiller schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:58:
tafelventilator, win ik een keer 5 graden mee, dus dat ik ook nog niet echt bepaald veel.
als je met de mega airflow van een fatsoenlijke tafelventilator nog geen betere temperaturen krijgt, dan is de kans groot dat je sensor naar de knoppen is, of de koelpasta van je videokaart een halve centimeter bedraagt.

edit: koelpasta (of geleidingspast wat ik net geleerd heb...) kan wel wat hebben hoor ;)

code:
1
2
3
4
5
6
Zalman thermal grease
Type                         Non-curing compound
Capacity                        3.5g
Specific Gravity                 2.42
Temperature Stability   -40°C-150°C (-40&#8457;-302&#8457;)
Thermal Conductivity       4W/mK

[ Voor 29% gewijzigd door M2M op 26-03-2009 12:32 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Denk inderdaad dat je koelpasta naar de gruzelementen is, vooral na 120graden op je core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
maar ik heb nog garantie op die kaart, wanneer ik mijn koelpasta ga vervangen ben ik wel mijn garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
dan ga je terug naar de winkel en vraag je of ze er naar willen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Yeseterror schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:10:
dan ga je terug naar de winkel en vraag je of ze er naar willen kijken?
ja dan kijken ze er naar en kijken dan weer weg en dan hebben ze gedaan wat je vroeg.. :P

inderdaad wel een goed idee :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
mja weet niet wat voor een winkel hij die kaart vandaan heeft.

enne, zoiets ligt ook aan jezelf, je kan natuurlijk ook zeggen bouw hem in, he dat ding word veel te warm.. geeft mij een nieuwe.. of haal die koeler er af, vervang de paste en zet de koeler er terug op...

zo een reparatie valt ook in de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
ik heb hem via internet gekocht bij alternate, en woon zelf in overijssel retourtje eindhoven zit ik ook nog niet echt op te w88 ik bel wel met hun helpdesk, kijken wat ze te bieden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
kan hem retour sturen en het volledige bedrag krediet krijgen, en dan nu maar op zoek naar een degelijke andere videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een goede airflow wilt,zorg ervoor dat alle onderdelen goed koelen.
Ik zelf heb 2x12cm ventilatoren aan voorkant zitten voor intake,1x12cm aan boven achterkant voor outtake en 3x12cm boven de kast ook nog outtake ventilatoren.
De koeler onder de kast is ook goed voor intake..
Je moet zo zien koude lucht gaat altijd omlaag en warme lucht omhoog dus zorg ervoor dat je je kast goed koeld en voldoende ventilatoren om warmte kwijt te raken dus meer outtake ventilatoren.
Trouwens bij intake ventilatoren gebruik luchtfilters om te zorgen dat er geen stof binnenkomt van buiten.
Ik weet niet wat je voeding vermogen is maar gebruik hogere vermogen voedingen want als je te veel belast wordt het voeding warmer.
Vroeger een 400 watt was genoeg maar nu gebruik beter van 800 watt of nog hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgerbos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09-2009
warkiller schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:31:
[afbeelding]

dit is hem, stof niks, sensor's werken, de kaart voelt ook heel erg heet aan. lijkt mij dat de warmte wel weg kan,

hoe kan ik het best de fan van de videokaart checken dan?, als ik stop met gamen , dan daalt de temp, gauw een graad of 20á25

onderin waar je die filter ziet, heb ik om te testen 2x90mm fan's intake neergelegd
Hey, oké ik ben best nieuw hierzo, en zover ik naar de reacties lees heb ik niet echt veel gehoord over dat er eigenlijk geen luchtstroom naar de fan van de videokaart gaat.
zover ik de foto heb bekeken is
1. De fan van de voeding naar beneden gericht waardoor er geen lucht wordt aangezogen vanuit de kast
2. Door de hoeveelheid hdd de luchtstroom die de fan voor de hdd veroorzaakt word of totaal geblokkeerd of warm van de harddisks zelf. verder zat er in de foto geen fan naast de voeding (oke je hebt het getest) maar probeer een 12 cm fan daar vast te plaatsen die de lucht in de kast blaast ( tegen de fan van de videokaart aan) en je kan voor als je hem max wil laten draaien zover ik weet direct aan een voedingskabel aansluiten ( niet aan het moederbord want die regelt de snelheid dan).
De voeding omdraaien kan wel wat effect hebben maar dan wordt de lucht die je zou naar binnen blazen met de extra 12 cm fan naast de videokaart ook meteen weer naar buiten blazen.
3. ik heb zelf een Nvidia GF 9800GTX+ en ik had niet in de gaten dat ik een 2de slotplaatje moest verwijderen zodat de lucht die in de voeding werd geblazen ook uit de kast kon, ik kwam er een tijdje later achten maar het kan zijn dat jij dat wel bent vergeten ^^.

Sorry als ik dingen een beetje uitgebreid heb gezegd of als ik dingen heb herhaald die andere ook al hebben gemeld (heb grotendeels van de reacties gelezen).
Ik heb het idee om zelf ook deze kast te kopen aangezien het denk ik een warme zomer word^^.

succes met je koeling.

Tijgerbos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
Draait je fan van je grafische kaart op 100%? Zet deze handmatig met RivaTuner eens hoger...

PVoutput

Pagina: 1