heel traag internet

Pagina: 1
Acties:

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
OS: Windows XP pro sp3, installatie is paar maanden oud
Sinds een paar weken is mijn internet ontzettend traag. Het laden van een pagina (alle) duurt dan zo een 5 tot 10 minuten. Maar na een uur is mijn internetsnelheid weer normaal. Heel vreemd. Mijn andere computer die op dezelfde modem zit ervaart geen problemen. Ook kan ik gewoon snel downloaden. De status van de verbinding ziet er verder ook normaal uit. Er lijkt dus niks mis met de bandbreedte van mijn verbinding.

Om een virus uit te sluiten heb ik virusscans gedaan met ESET, malware bytes en ad-aware die detecteerden niks. Ook heb ik een hijack log gemaakt die prima scheen. Tevens zijn alle draaiende processen op mijn computer in het taakbeheer menu betrouwbaar. Ik heb firefox geïnstalleerd maar hetzelfde probleem ook bij deze browser.

Weet iemand wat het kan zijn?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat gebeurt er als je werkt vanaf een andere PC/laptop, of je PC opstart vanaf een Linux of BartPE Live CD? Dan weet je of het aan je PC of aan de verbinding ligt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

- Welke browsers gebruik je (en heb je andere al geprobeerd)
- Heb je dit bij elke pagina?
- Wat is traag in het weergeven van de pagina (het initiële locaten (domein -> IP), de data transfer, de rendering?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sunthere
gambieter schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:50:
En wat gebeurt er als je werkt vanaf een andere PC/laptop, of je PC opstart vanaf een Linux of BartPE Live CD? Dan weet je of het aan je PC of aan de verbinding ligt.
Na een uur is mijn internetsnelheid op mijn browser weer normaal. Heel vreemd. Mijn andere computer die op dezelfde modem zit ervaart geen problemen. Wel kan ik gewoon snel downloaden. De status van de verbinding ziet er verder ook normaal uit. Er lijkt dus niks mis met de bandbreedte van mijn verbinding. Maar mijn browser functioneert even helemaal niet. als ik ga pingen naar websites krijg ik een time-out.

• sunthere
BtM909 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:51:
- Welke browsers gebruik je (en heb je andere al geprobeerd)
- Heb je dit bij elke pagina?
- Wat is traag in het weergeven van de pagina (het initiële locaten (domein -> IP), de data transfer, de rendering?
-Ik gebruikte internet explorer. Nu ook firefox geinstalleerd maar daarbij hetzelde probleem
-bij alle pagina's
-snap vraag niet helemaal. hoe kan ik die beantwoorden?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je binnen 24uur weer een reply wilt toevoegen (en je was al de laatste poster), gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop ;)

Wat ik bedoelde met de laatste vraag:

1. Is http://nu.nl even snel (of langzaam ;)) als http://62.69.179.198
2. Als beide even langzaam zijn, heb je dan 5-10 seconden een leeg scherm (en zie je onderin transferring data)

Zijn beide computers direct aangesloten op je modem of doel je op een (wireless) router?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sunthere
BtM909 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:04:
Als je binnen 24uur weer een reply wilt toevoegen (en je was al de laatste poster), gebruik dan de [afbeelding] knop ;)

2. Als beide even langzaam zijn, heb je dan 5-10 seconden een leeg scherm (en zie je onderin transferring data)

Zijn beide computers direct aangesloten op je modem of doel je op een (wireless) router?
hhmm dan zal ik de computer weer uit moeten zetten. (nu zijn beide links er in 2 seconden).
Het opbouwen van de pagina gaat heel langzaam, zo een 10 minuten. dus balkje linksonder gaat traag en steeds komen er paar onderdelen van de pagina bij. De simpele pagina's gaan ietsje sneller zoals google.nl.

Beiden zijn direct aangesloten op de modem met een kabel.

• sunthere
BtM909 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:04:
Als je binnen 24uur weer een reply wilt toevoegen (en je was al de laatste poster), gebruik dan de [afbeelding] knop ;)

ik heb het nog niet kunnen oplossen. Wel heb ik alle instellingen voor mijn internet gereset dat helpt niet. Ook duurt het inloggen op mijn modem veel langer dan normaal. Dus het probleem lijkt echt in de verwerking van informatie door mijn browsers te liggen ?! Om deze post te posten kostte mij 35 minuten. 12 miniuten per paginawisseling. Gekgenoeg is deze vertraging weer verdwenen na een uur wachten??

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-03 16:14
sunthere schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:31:
[...]

ik heb het nog niet kunnen oplossen. Wel heb ik alle instellingen voor mijn internet gereset dat helpt niet. Ook duurt het inloggen op mijn modem veel langer dan normaal. Dus het probleem lijkt echt in de verwerking van informatie door mijn browsers te liggen ?! Om deze post te posten kostte mij 35 minuten. 12 miniuten per paginawisseling. Gekgenoeg is deze vertraging weer verdwenen na een uur wachten??
Heb je niet toevallig iets nog op je computer geïnstalleerd op je computer, klinkt een beetje alsof er extreem veel collisions zijn op jou verbinding.

Ik weet daar verder ook amper vanaf maar dat wat ik er een keer van gehoord hebt lijkt hier wel enigzins van toepassing, zeker omdat je het ook in andere browsers hebt...

offtopic:
Don't shoot me als er geen drol van klopt wat ik nu zeg, gevalletje klepel zien hangen maar niet weten waar de klok is oid :)

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-02 08:12
Ik heb dit net vorige week ook voor iemand opgelost, zet je netwerksnelheid eens vast op 10Mb half duplex en kijk wat er gebeurd... bij deze pc was dat de truk en zag ik het pas met een nieuwe netwerkkaart

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-02 13:23

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

is het niet gewoon een virus checker die iets te strak staat afgesteld?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Signature

Pagina: 1