Toon posts:

Streamen HD-films vanaf mediaspeler HDX-1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand mij helpen bij het volgende probleem.

Ik heb mijn laptop wired gekoppeld aan mijn Linksys router WRT54GS. Vanuit mijn router heb ik een wired verbinding naar mijn mediaspeler HDX-1000. Via mijn HDX probeer ik rechtstreeks vanaf mijn laptop hd-films (720P) te streamen naar mijn LCD. Wanneer ik dit doe hapert mijn beeld. Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak kan zijn. Ik las dat G routers hier niet geschikt voor zijn. Ligt het hier aan?

Ik hoor graag van jullie

ps. mijn laptop is een dual core 2.0 GHz met 3 Gb geheugen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 20:38 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 02:30

M2M

medicijnman

Nagenoeg elke router is geschikt voor streaming. Wireless wil het nog wel eens tegen zitten, maar bedraad en je hebt geen router uit de jaren 90 dan zal het waarschijnlijk niet aan je router liggen.

Check dus even de doorvoer van je netwerk --> bestand copieren van je laptop naar je HDX (als die een schijf heeft en het ondersteund), anders via je laptop naar een andere pc. Gaat dit met 8 megabyte per seconde of meer, dan zal het schokken dus niet komen door het netwerk of de harde schijf in je laptop. Dan ligt de oorzaak dus aan je HDX machine.

-_-

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 20:20
Als beide apparaten (laptop en HDX) aan de binnenkant van je netwerk hangen, dan heeft die Router er niet zoveel mee te maken. De 4 "lan" aansluitingen van je router zijn namelijk een klein switch-je, waar je gewoon 100Mbit overheen kan sturen op volle snelheid.

100Mbit zou ruim voldoende moeten zijn voor 720p.
misschien staat je netwerkkaart niet op 100Mbit? Controleer ook even of de netwerkkaart wel full duplex is verbonden en of je laptop niet heel druk bezig is met iets anders (bijvoorbeeld een virusscan, ik noem maar iets)