Toon posts:

[iPod nano 4G] Opladen met niet-originele netstroom adapter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, vraagje :)

Kga overmorgen (wrsch dan toch) een iPod Nano 8GB aanschaffen (BInnen 2 weken gaan we met school 2 weken naar Italie, dus een iets of wat goede MP3 speler is geen overbodige luxe ;) )

Mrja, opladen is enkel via USB blijkbaar, en die officiële apple converters om hem via stopcontact op te laden kosten 25€ of meer zie ik hier, maar gezien ik geen toegang tot een PC heb op reis... Nja :D Maar iig, ik heb bij een oude MP3 (Zo'n namaak iPod blokker geval) een blokje gekregen om die MP3 via stopcontact op te laden (een USB --> stroom converter dus :)), zou die ook gewoon voor de iPod werken of kan ik deze hiermee beschadigen? Iemand daar een idee over? :D Want vind het een beetje stom om 25+€ neer te tellen voor iets om de iPod op te laden... nja :)

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n oplader kost €5,- , maar niet orgineel he. Ik gebruik hem al 3 jaar en doet het nog steeds:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:20:
zo'n oplader kost €5,- , maar niet orgineel he. Ik gebruik hem al 3 jaar en doet het nog steeds:D
Dus eender welke USB --> Netoplader adapter werkt? Tis geen speciaal voltage fzo dat je nodig hebt? Want dan kan ik gewoon dat blokje gebruiken dat ik hier heb liggen van een oude MP3, of ergens een goedkope aanschaffen bij de locale electronicazaak, want 25 pleuro voor zo'n officiele adapter, brr :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nou, niet elke oplader. Je moet natuurlijk geen oplader met een mini-USB-stekker hebben. Bovendien heb je de garantie nooit. Fabrikanten houden er niet zo van dat je een goedkoper alternatief koopt in plaats van hun overpricede meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:36:
[...]

Dus eender welke USB --> Netoplader adapter werkt? Tis geen speciaal voltage fzo dat je nodig hebt? Want dan kan ik gewoon dat blokje gebruiken dat ik hier heb liggen van een oude MP3, of ergens een goedkope aanschaffen bij de locale electronicazaak, want 25 pleuro voor zo'n officiele adapter, brr :D
Ja dat werkt gewoon. :) Ding zet gewoon 220v om naar 5v usb. - wat voor usb apparaat je er ook in stopt.

[ Voor 8% gewijzigd door stfn345 op 23-03-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:40:
Nou, niet elke oplader. Je moet natuurlijk geen oplader met een mini-USB-stekker hebben. Bovendien heb je de garantie nooit. Fabrikanten houden er niet zo van dat je een goedkoper alternatief koopt in plaats van hun overpricede meuk.
Ja nee zo ver wask ook al natuurlijk ;) Maar heb hier een USB --> Stroomnet adapter die bij een Fake iPod MP3 spelertje zat liggen... Op de onderkant op stickertje staat:

Input: 90V-264VAC 0.4A 50/60Hz
Output: DC 5.2V -- 400mA

Lijkt me in orde, maar iemand met hier verstand van? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Ik heb de titel aangepast naar "[iPod nano 4G] Opladen met niet-originele netstroom adapter". Dat omschrijft je probleem wat beter en dan kunnen hopelijk meer mensen het topic vinden en je helpen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 21:11

NvM

Ik gebruik zelf ook een B-variant, en geeft geen enkel probleem.
Pagina: 1