Alleen Safari en iTunes hebben verbinding met internet?

Pagina: 1
Acties:

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Hallo allemaal ik heb hier dus een raar probleem.

Ik heb een Mac Mini staan, en daarma wilde ik lekker een potje pokerstars gaan spelen op internet. Tot mijn grote verbazing kreeg deze geen verbinding meer, dus ik start MSN Messenger MAC op, en hetzelfde verhaal. Ook bij SABnzbd+, Limewire, etc. geen verbinding meer.

Bij Safari en iTunes en bijv. adium (als ik hem draai in HTTP modus tenminste) is de verbinding prima. Ik heb niks aan mijn instellingen veranderd, het gebeurde gewoon opeens. Dus ik heb alle settings gechecked, firewalls zijn allemaal uit, alle router instellingen geprobeerd, alle firewall settings tot een proxy server aan toe geprobeerd. Maar het is me slechts 1 maal gelukt nadat de router gereset was om op Pokerstars te komen, toen werkte het 1 match lang prima. Toen sloot ik hem af en wilde 10 minuten later weer verder gaan in de veronderstelling dat het weer gewoon werkte.

En toen deed het het dus niet meer, tijdens dat ik pokerstars speelde werkte Safari internet dus niet, en zodra ik pokerstars afsloot werkte safari dus weer, en waren alle andere services weer kaduuk.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ik zit helemaal zonder oplossingen .ik heb zelfs de mac al een keer opnieuw geinstelleerd.

alvast heel erg bedankt!

Never really found a place that I call home...

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08-2025
proxy instellingen nakijken?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Lijkt me eerder dat je in je router iets raars hebt ingesteld. Helemaal als het na een reinstall nog steeds is. Uit je verhaal lees ik dat poort 80 en 443 perfect werken, en de rest niet.

[ Voor 25% gewijzigd door BCC op 23-03-2009 20:15 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
@Bio
Gebruik geen proxy

@BCC
Niks ingesteld, ik kwam thuis en het werkte niet meer, heb nagenoeg alles geprobeerd maar het lukt niet om het weer aan de praat te krijgen :(

Never really found a place that I call home...

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08
Dit is waarschijnlijk een software probleem, dus move naar ASD :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
heb je de mac al even direct op de modem aangesloten (als het kan).
en hoe heb je de herinstall van de mini gedaan, de restore of alles er af en kaal er weer op ?
ook even wat gebeurt er als je bvb Camino er op zet en daar mee probeert te interneten (of firefox) ?
en je mail ophallen werkt dus ook niet ?

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Pagina: 1