Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een (als het kan gratis) programma om websites mee te maken. Ik heb al verschillende programma's geprobeerd maar geen voldeden echt aan mijn wensen. De gratis programma's als NVU en Kompozer zijn te simplistisch en ik zoek iets uitgebreider zoals bijv. Dreamweaver (welke via de legale wijze voor mij niet te betalen is). Wat gebruiken jullie om HTML en PHP pagina's mee te maken en welke programma's zijn te adviseren? Met name mis ik een wysiwyg-editor in de gratis programma's.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.panic.com/coda,
echt super app, werkt lekker snel, css editor en preview functie zijn erg handig, verder handig sites overzicht. en niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Second that. Coda is echt mijn favoriete app om mee te werken. FTP zit erin, preview functie zit erin, terminal zit er in. Perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Sinds vandaag is ook Espresso officieel gelanceerd. Het is nog niet de perfecte combinatie van Coda en CSSEdit (echte aanrader voor css editing) waar ik op gehoopt had, maar dat kan nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:26:
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een (als het kan gratis) programma om websites mee te maken. Ik heb al verschillende programma's geprobeerd maar geen voldeden echt aan mijn wensen. De gratis programma's als NVU en Kompozer zijn te simplistisch en ik zoek iets uitgebreider zoals bijv. Dreamweaver (welke via de legale wijze voor mij niet te betalen is). Wat gebruiken jullie om HTML en PHP pagina's mee te maken en welke programma's zijn te adviseren? Met name mis ik een wysiwyg-editor in de gratis programma's.
Voor een WYSIWYG zou ik toch eens kijken naar iWeb..

Verder is Coda idd erg fijn, maar is dus niet gratis.. is verder ook geen WYSIWYG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:41:
[...]

Voor een WYSIWYG zou ik toch eens kijken naar iWeb..

Verder is Coda idd erg fijn, maar is dus niet gratis.. is verder ook geen WYSIWYG
Met iWeb ben je toch gebonden aan de standaard templates ? Vind ik niet zo fantastisch. Tenzij je er zelf zou kunnen maken ?

+ Je kan toch ook geen php-code toevoegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
Ik gebruik voor PHP programmeren Netbeans. Voor de wat kleinere dingetjes val ik vaak terug op TextMate wat in mijn ogen de beste editor is voor Mac. (Ik moet alleen wel zeggen dat ik met name voor PHP productiever met een IDE als NetBeans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst gebruikte ik altijd Smultron (gratis)
maar BBedit is voor mij de beste editor (is helaas niet gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
voor mij is het coda(99dollar) en smultron(gratis)

[ Voor 21% gewijzigd door steffex op 24-03-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
ik ben nu sins een paar dagen met iWeb aan het stoeien en het is wel geinig :+
krijg het allen niet voor me kaar om direct naar mijn host te uploaden :? , gelukkig wel naar mappen toe, maar dat is wel een extra stap.
de templets zijn vrij bewerkelijk, dus dat vind ik niet echt een probleem zelf.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij zijn "WYSIWYG" en "gratis" twee dingen die qua web-edit software volgens niet echt lekker samengaan. :P

Een goeie code-only editor is TextWrangler. Is helemaal gratis en heeft eigenlijk alle kernfeatures die je van een degelijke editor mag verwachten, zoals syntax highlighting, een krachtige search & replace (kan zelfs met regex overweg), en meer. Werkt ook prima samen met bijv. Transmit of bijv. Versions voor SVN (maar dat zal voor de meeste editors wel gelden). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Mijn vriendin doet van alles met iWeb. Best een krachtige tool en je hebt echt alle vrijheid. Bovendien komt er keurige code uit.

Die templates kun je gebruiken als handvat, maar je kunt ook schoon begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommmmmm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:34
Als je iemand kent die in het onderwijs werkt, kan je via slim.nl voor 37 euro de complete cs4 kopen.
Lijkt me niet onbetaalbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

tommmmmm schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:12:
Als je iemand kent die in het onderwijs werkt, kan je via slim.nl voor 37 euro de complete cs4 kopen.
Lijkt me niet onbetaalbaar...
Da\s uiteraard alleen de bedoeling als je zelf student of docent bent. Anders kun je 'm net zo goed van internet halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coda all the way hier, briljant programma.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:17
Aptana! :)

Voor html, css, php, jquery, eigen frameworks en meer! :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Vergeet ook zeker Textmate niet, de editor die ik gebruik voor alles. Ik denk echter dat je gewoon verschillende programma's moet gaan proberen om te kijken wat jou ligt. Elke editor heeft zijn sterke en zwakke kanten, en je komt er pas echt achter wat jou goed ligt nadat je het bijv. één of twee weken intensief gebruikt hebt.

Wat ik persoonlijk toch ook belangrijk vind is hoe het programma oogt. Ik moet er de hele dag tegenaan kijken, dus dan wil ik ook dat het er precies zo uitziet als ik wil. Bij Textmate is het iig mogelijk om het uiterlijk aan te passen, en standaard onderdelen (zoals de file browser aan de linker kant) te vervangen door 3rd party varianten. Mijn editor:

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/7776/picture3cqm.png

In mijn ogen serieuze kandidaten:
Textmate - http://macromates.com
Coda - www.panic.com/coda
Aptana - www.aptana.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:17
Coda en Textmate ogen wel leuk maar hebben geen code completion voor eigen code, geen live syntax error checking e.d.

Daarnaast is Aptana gebasseerd op Eclipse dus bijna elke plugin voor Eclipse werkt ook op Aptana, wat ik wel weer jammer vind is dat het niet helemaal native oogt (komt wel redelijk in de buurt) omdat het Java is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55

Joran

<3 natalee

Eclipse is een prima editor als je geen wysiwyg nodig hebt. (het ondersteunt plugins en daardoor eigenlijk elke taal die er is)

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een vriend zijn oude licentie voor Macromedia Flash 8 en Dreamweaver 8 over genomen. Dit zijn al wat oudere programma's, maar ze werken wel! Espresso vind ik persoonlijk niet helemaal fijn werken, Coda is naar mijn idee stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:35
TextEdit? :)

Nee, ik gebruik alleen SubEthaEdit. Ik heb geen speciale features nodig, alleen de syntax kleuren zijn erg handig.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet een online dienst gebruiken zoals squarespace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 07:30:
Waarom niet een online dienst gebruiken zoals squarespace?
In die redenatie kun je dan wellicht beter beginnen met een gratis blogpakket dat je op je eigen computer host, zodat je rustig kan kijken welk pakket je prettig vind werken. Wat dat betreft kan ik WordPress (www.wordpress.org) wel aanraden, zeker nu met het nieuwe design :)

Kijk anders ook even naar Bespin, een online editor: https://bespin.mozilla.com. Op dit moment niet echt een serieus alternatief (het is nog in ontwikkeling), maar wel een leuk project om te volgen vind ik.
Pagina: 1