[Win2K] 100% CPU usage bij RDP connectie Windows 7...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb hier een client PC staan, met volgende specs:

- AMD Athlon 1100 Socket A
- GeForce 2 MX PCI 32MB
- Realtek 8139B 100Mbit
- 256MB RAM

Deze draait Windows 2000 Professional SP4, met de laatste updates, DirectX 9.0c, etc.

Deze maakt verbinding met een host computer, via RDP.
Specs van host computer:

- AMD Athlon X2 6000+ Socket AM2
- GeForce 6200 256MB
- nForce 410 100Mbit
- 1GB RAM

En deze draait Windows 7 build 7022.

Wanneer ik gewoon op internet surf enzo, staat het CPU verbruik van de client PC op 1% gemiddeld.
Als ik echter een filmpje wil bekijken of YouTube, stijgt het CPU percentage naar 100% en loopt alles heel schokkerig.

Het eigenaardige is dat het CPU gebruik van de client naar 100% schiet, maar dat van de host computer maar een 10% blijft...

Hoe kan dat ?
Normaal moet de client toch enkel het beeld weergeven van de host, en doet de host alle berekeningen ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb je al een keer met perfmon en templates die je vind in de PAL(Performance Log Analyzer) tool een performance analyse gedaan, want dit kan echt van alles zijn.

En geeft eens aan wat je allemaal hebt geprobeerd, zo is het voor ons een beetje een glazen bol O-) . Dat hoort ook bij het algemeen beleid hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29
welk process slurpt 100% :? termsrv.exe :?

* Zwelgje heeft dat probleem namelijk bij het connecten van een win7 client naar een 2000 citrix/ts farm (via rdp!)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Windows 7 is nog steeds in ontwikkeling, dus officieel kan het niet gebruikt worden in bedrijfsomgeving.Of je moet de beta's in je domein hebt draaien :D.

[ Voor 92% gewijzigd door Turdie op 23-03-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
shadowman12 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:29:
Heb je al een keer met perfmon en templates die je vind in de PAL(Performance Log Analyzer) tool een performance analyse gedaan, want dit kan echt van alles zijn.

En geeft eens aan wat je allemaal hebt geprobeerd, zo is het voor ons een beetje een glazen bol O-) . Dat hoort ook bij het algemeen beleid hier op Tweakers.
Nieuwste drivers geïnstalleerd op zowel server als client, en verschillende OS geprobeerd.
Geen verschil.

Zal eens die perfmon tools ed. gaan verkennen, bedankt.
Powershell schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:34:
welk process slurpt 100% :? termsrv.exe :?

[me=201651] heeft dat probleem namelijk bij het connecten van een win7 client naar een 2000 citrix/ts farm (via rdp!)
Nee, mstsc.exe vraagt 100% op de client, die op Windows 2000 draait, en die connect naar de server, die op Windows 7 draait.
Het is dus net het omgekeerde...

Maar in jouw geval is er nog veel hoop: Windows 7 is tenslotte nog maar een bèta, en er moet nog flink wat worden verbeterd. (maar het draait toch wel waanzinnig goed :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

tja, er is natuurlijk geen videokaart die gebruikt wordt bij remote connecties. Het is echt allemaal softwarematig. Zit je een film te kijken dan zal dat inderdaad gaan schokken omdat het beeld via de processor ververst moet worden (en ook nog gecomprimeerd over het netwerk verzonden, en decomprimeren op de client). Voor simpel tikwerk werkt zo'n mstsc sessie uitstekend. Je moet er geen games mee willen spelen of willen youtuben ;)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29
shadowman12 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:49:
Windows 7 is nog steeds in ontwikkeling, dus officieel kan het niet gebruikt worden in bedrijfsomgeving.Of je moet de beta's in je domein heb draaien :D.

Edit:
Dit probleem staat ook in de feedback database van Microsoft, maar is niet opgelost.
Na een chat via Technet Plus, heeft diegene het voor mij nog een keer ge-escaleert naar het Windows 7 development team. Bekend probleem dus.
beta hangt in workgroup. maar ik connecteer naar verschillende hosts om te kijken of alles goed werkt, en ja dat zijn soms productieomgevingen :)

spreekt voor zich dat ik met dit systeem geen policy's ga lopen editten of andere infrastructuurzaken ga configueren :P

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Welke versie draai je van de RDP client? Voor XP (sp2) is versie 6.1 uit, die aanbevolen wordt om verbinding te maken naar Vista en Server 2008 machines. Mogelijk dat de oudere 2000 client niet helemaal lekker werkt met nieuwere OS'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Dit probleem staat ook in de feedback database van Microsoft, maar is niet opgelost.
Na een chat via Technet Plus, heeft diegene het voor mij nog een keer ge-escaleert naar het Windows 7 development team. Een bug dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 23-03-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Nielson schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:06:
Welke versie draai je van de RDP client? Voor XP (sp2) is versie 6.1 uit, die aanbevolen wordt om verbinding te maken naar Vista en Server 2008 machines. Mogelijk dat de oudere 2000 client niet helemaal lekker werkt met nieuwere OS'en.
In Windows 2000 Pro SP4 zit standaard geen Remote Desktop Client in.
Maar ik download de laatste beschikbare RDP client van de MS site.

Hier: http://www.microsoft.com/...aa2bd23a49&DisplayLang=en

Dat is versie 5.1.2600.2180.
Ik weet dat in XP SP3 versie 6.1 zit, en in Windows 7 versie 7.
M2M schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:55:
tja, er is natuurlijk geen videokaart die gebruikt wordt bij remote connecties. Het is echt allemaal softwarematig. Zit je een film te kijken dan zal dat inderdaad gaan schokken omdat het beeld via de processor ververst moet worden (en ook nog gecomprimeerd over het netwerk verzonden, en decomprimeren op de client). Voor simpel tikwerk werkt zo'n mstsc sessie uitstekend. Je moet er geen games mee willen spelen of willen youtuben ;)
Ah, daar hebben we het waarschijnlijk...
De 3D-acceleratie van de videokaart wordt niet gebruikt, en de CPU moet bergen gegevens gaan verwerken dan...

Bedankt !!!

Pagina: 1