Hoi allemaal,
Het volgende is het probleem. Ik heb een windows applicatie welke informatie haalt uit een database en mogelijk ook terug stopt mits SubmitChanges werkt.
Ik heb textboxen in een form welke ik vul, op het moment dat ik de knop opslaan indruk moet hij een insert doen op de database.
Informatie uit de database halen is geen probleem dat werkt perfect. De code die ik heb in staan in de button_click is de volgende:
deze code zou gewoon moeten werken. Er komt geen error omhoog ook als ik debug en door mijn methode heen loop is alles netjes gevuld. Echter als ik via management studio in de database kijk dan is de klant er niet bijgekomen. Sluit ik mijn applicatie af en start ik hem opnieuw op dan staat de klant die ik zojuist heb toegevoegd wel netjes in mijn listbox, echter nog steeds niet in mijn applicatie. Volgens mij doe ik alle stappen goed. Heb ook nog even deze link bekeken en doe precies zelfde als scott doet.
Hoop dat iemand mij opheldering kan geven in mijn probleem.
Het volgende is het probleem. Ik heb een windows applicatie welke informatie haalt uit een database en mogelijk ook terug stopt mits SubmitChanges werkt.
Ik heb textboxen in een form welke ik vul, op het moment dat ik de knop opslaan indruk moet hij een insert doen op de database.
Informatie uit de database halen is geen probleem dat werkt perfect. De code die ik heb in staan in de button_click is de volgende:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { try { GroenDataContext db = new GroenDataContext(); Klant k = new Klant(); //k.klantID = textBoxKlantnummer.Text; k.aanhef = textBoxAanhef.Text; k.voornaam = textBoxVoornaam.Text; k.achternaam = textBoxAchternaam.Text; k.bedrijfsnaam = textBoxBedrijfsnaam.Text; k.adres = textBoxAdres.Text; k.huisnummer = Convert.ToInt16(textBoxHuisnummer.Text); k.toevoeging = textBoxToevoeging.Text; k.postcode = textBoxPostcode.Text; k.plaats = textBoxPlaats.Text; k.email = textBoxEmail.Text; k.telefoonnummer = textBoxTelefoon.Text; k.mobielnummer = textBoxMobiel.Text; k.faxnummer = textBoxFax.Text; k.rekeningnummer = textBoxRekeningnummer.Text; k.aanmelddatum = dateTimePickerAanmelddatum.Value; k.geboortedatum = dateTimePickerGeboortedatum.Value; db.Klants.InsertOnSubmit(k); db.SubmitChanges(); } catch (ChangeConflictException ex) { Console.WriteLine(ex.Message); //aanpasingen maken //db.SubmitChanges(); } } |
deze code zou gewoon moeten werken. Er komt geen error omhoog ook als ik debug en door mijn methode heen loop is alles netjes gevuld. Echter als ik via management studio in de database kijk dan is de klant er niet bijgekomen. Sluit ik mijn applicatie af en start ik hem opnieuw op dan staat de klant die ik zojuist heb toegevoegd wel netjes in mijn listbox, echter nog steeds niet in mijn applicatie. Volgens mij doe ik alle stappen goed. Heb ook nog even deze link bekeken en doe precies zelfde als scott doet.
Hoop dat iemand mij opheldering kan geven in mijn probleem.