Asus P5Q Pro: Nvidia of ATi

Pagina: 1
Acties:

• Bubblewrap80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-02 12:33
Ik loop tegen de beperkingen van mijn huidige systeem aan dus ben maar weer eens gaan zoeken naar een nieuwe. Ik werk op de computer vooral met verscheidene adobe programma's, Sketchup en 3d max. Voor de processor ga ik voor een Intel Q9400 of Q9450 op een Asus P5Q pro moederbord (denk ik) ;) .

Nu ik naar de grafische kaart ga kijken loop ik vast. Uit gewoonte (tot nu toe heb ik alleen maar Nvidia kaarten gehad) kom ik weer uit op Nvidia (9800GT of 9600GT). Lijkt me op zich prima, maar ik kom nu bij het puntje Crossfire. Het is nog de vraag of ik het werkelijk ga gebruiken, maar stel dat ik dit doe, kan ik dat ook met Nvidia kaarten doen of kan dat alleen met ATi kaarten? En wat is nou eigenlijk een kaart die voor deze programma's goed geschikt is? (Had tot nu toe XFX Geforce 9600GT 512MB PCI-E, Asus EN9600GT/HTDI, Asus EN9800GTX+ TOP/HTDI/512M en GigaByte 9600GT Silent op het lijstje staan)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50
Bubblewrap80 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:11:
Ik loop tegen de beperkingen van mijn huidige systeem aan dus ben maar weer eens gaan zoeken naar een nieuwe. Ik werk op de computer vooral met verscheidene adobe programma's, Sketchup en 3d max. Voor de processor ga ik voor een Intel Q9400 of Q9450 op een Asus P5Q pro moederbord (denk ik) ;) .

Nu ik naar de grafische kaart ga kijken loop ik vast. Uit gewoonte (tot nu toe heb ik alleen maar Nvidia kaarten gehad) kom ik weer uit op Nvidia (9800GT of 9600GT). Lijkt me op zich prima, maar ik kom nu bij het puntje Crossfire. Het is nog de vraag of ik het werkelijk ga gebruiken, maar stel dat ik dit doe, kan ik dat ook met Nvidia kaarten doen of kan dat alleen met ATi kaarten? En wat is nou eigenlijk een kaart die voor deze programma's goed geschikt is? (Had tot nu toe XFX Geforce 9600GT 512MB PCI-E, Asus EN9600GT/HTDI, Asus EN9800GTX+ TOP/HTDI/512M en GigaByte 9600GT Silent op het lijstje staan)
De P5Q Pro is een crossfire moederbord, en dan kan je geen SLI gebruiken, wat dat betreft ben je in mijn ogen dan snel klaar...

Ik gebruik nu een HD3870 ultimate van sapphire en dalijk prik ik er lekker een 4850 bij via crossfire en dan kan ik er weer even tegen aan..
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:20:
[...]
Een HD3870 i.c.m. een HD4850 is niet te CFen
mybad.. dan maar twee 4850's

[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 24-03-2009 10:24 ]

discogs

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:13
Ik zou zeggen neem hier een kijkje: http://usa.autodesk.com/a...?siteID=123112&id=9886527

Zelf zit ik ook in de CAD wereld en door de leverancier wordt iig nvidia aangeraden door de betere opengl ondersteuning en stabielere drivers. Al trek ik dat 2e punt in twijfel ;)

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik zou toch maar nVidia zeggen...

Het blijft een eeuwige discussie, maar als het op Adobe programma's valt en 3D-rendering, dan zit je het best bij nVidia. Ze ontwikkelen CUDA nu zo hard en het word steeds meer gebruikt. Ik dacht zelfs dat Photoshop al CUDA ondersteuning had vanaf CS4...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Ik gebruik nu een HD3870 ultimate van sapphire en dalijk prik ik er lekker een 4850 bij via crossfire en dan kan ik er weer even tegen aan..
Een HD3870 i.c.m. een HD4850 is niet te CFen

• Bubblewrap80
Als ik dan dus voor nvidia ga moet ik op zoek naar een ander MB dat SLI ondersteund. De andere optie is voor de P5Q pro gaan, maar er een ATi op zetten. Eens kijken wat een goed MB zou zijn in combi met nvidia. Een beetje offtopic misschien, maar beter Intel of AMD processor voor het grafische werk?

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Bubblewrap80 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:57:
Als ik dan dus voor nvidia ga moet ik op zoek naar een ander MB dat SLI ondersteund. De andere optie is voor de P5Q pro gaan, maar er een ATi op zetten. Eens kijken wat een goed MB zou zijn in combi met nvidia. Een beetje offtopic misschien, maar beter Intel of AMD processor voor het grafische werk?
Nee hoor, nVidia werkt perfect op een CF moederbord...
Ik heb zelf een X48 chipset en GTX260... Het doet daar niet toe hoor! Het enige is als je 2 graka's wilt hebben, dan zit je wel met een probleem, maar de enige reden om 2 graka's te hebben is om games te spelen, aangezien SLI op dit stadium nog niet gebruikt kan worden voor CUDA etc...

Dus je moet zeker je mobo niet vervangen of iets!

Trouwens: Intel is mijn vote, maar da's alweer eigen mening..

Je stelt altijd reusachtige vragen waar grote verdeeldheid in de pc-wereld bestaat...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Bubblewrap80
Dima_2005 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:16:
[...]

Het enige is als je 2 graka's wilt hebben, dan zit je wel met een probleem, maar de enige reden om 2 graka's te hebben is om games te spelen, aangezien SLI op dit stadium nog niet gebruikt kan worden voor CUDA etc...
Eigenlijk is het voor mij dus niet echt relevant om te kijken naar SLI/Crossfire?

• Wouter.S
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Zolang je gewoon steeds van plan bent om het bij één grafische kaart te houden en deze steeds up te graden als je het nodig vindt moet je hier niet naar kijken. Bij één enkele grafische kaart moet je moederbord gewoon één 16x Pci-e slot hebben.

De Asus P5Q pro voldoet zeker aan die eisen. En het is een crossfire moederbord, dus moest je ooit willen, zou je er een tweede grafische kaart van ati kunnen bijsteken, op voorwaarde dat de twee kaarten met elkaar in crossfire kunnen draaien.

Bovendien, maar dit is voor jou niet van toepassing, ondersteunen sommige van de nieuwste X58 moederborden (kosten nu minstens 250 euro ongeveer) zowel crossfire als Sli. Hier maakt het ati of nvidia dus al helemaal niets uit. Maar dit terzijde even helemaal offtopic :p

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Pagina: 1