Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop schonen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik verkoop binnenkort mijn laptop (Acer).
Nu wil ik dat al mijn gegevens/bestanden worden verwijderd.
Formatteren en opnieuw windows erop zetten is niet genoeg, heb ik gelezen.
En ook ERASER zou niet voldoende zijn?
Wat kan ik het beste doen?
Het moet wel mogelijk zijn dat de nieuwe eigenaar van Windows XP gebruik kan maken.
Graag een reactie.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:31

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

dan kun je dingen als killdisk gebruiken :)

[ Voor 38% gewijzigd door BGB4rn op 23-03-2009 18:05 ]

Signature

Verwijderd

Tja, je kan gegevens vernietigen of gewoon goed overschrijven. Voor vernietigen zijn er tooltjes, voor overschrijven zou je gewoon al je bestanden kunnen verwijderen, dan harde schijf volzetten met kopietjes van een filmbestand, windows opnieuw installeren, eventueel nog een keer herhalen en dan klaar

Maargoed, hoe belangrijk zijn die gegevens? Als het echt zo belangrijk voor je is kan je toch gewoon harde schijf vernietigen en er een nieuwe schijf inzetten (of verkopen zonder harde schijf)?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:51
Als een ereaser niet voldoende is, denk ik dat je verplicht bent tot het aanschaffen van een nieuwe schijf. De oude uit de laptop verwijderen en de nieuwe er voor in de plaats zetten.

Zelf vind ik een ereaser die een een keer of 3 a 4 over de schijf heen gaat voldoende, om mijn voor vreemden volslagen oninteressante gegevens te verwijden voldoende.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Makkelijkste: Linux bootdiskette (killdisk, dank BGB4rn), 7-pass erase en dan met je Restore CD de originele Windows installatie terugzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 23-03-2009 18:07 . Reden: naam diskette toegevoegd ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eenmaal een schijf DD'en vanaf bijv. een linux live cd is voldoende. Zie ook: http://16systems.com/zero.php en kijk hier ook maar eens, Wikipedia: Data erasure. Een schijf 7 of zelfs 35 maal overschijven is natuurlijk gewoon bullshit.

Verwijderd

Topicstarter
Zulke belangrijke gegevens staan er nu ook weer niet op..
Maar ik weet niet of iemand dmv een recovery programm achter mijn wachtwoorden kan komen?
Verder heb ik veel films en bestanden van mijn studie erop.
En de harde schijf eruit halen is geen optie.
Maar eigenlijk zou KILLDISK voldoende zijn?
Bedankt voor de info!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een makkelijk programma hiervoor is dban.
Je kan bootable CD/floppy/USB stick maken en dan je schijf compleet wissen volgens DOD specificaties. En nog gratis ook.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:07:
Zulke belangrijke gegevens staan er nu ook weer niet op..
Maar ik weet niet of iemand dmv een recovery programm achter mijn wachtwoorden kan komen?
Verder heb ik veel films en bestanden van mijn studie erop.
En de harde schijf eruit halen is geen optie.
Maar eigenlijk zou KILLDISK voldoende zijn?
Bedankt voor de info!
Dan moeten ze er flink geld tegenaan gooien om er nog iets terug van te krijgen. Killdisk zelf ken ik niet maar waar ik werk gebruiken ze DBAN. FF branden, booten en nuken maar zodat je schijf echt helemaal leeg is.
Daarna XP erop zetten en verkopen maar.
Pagina: 1