Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-08 13:26
Hoi,

Ik heb een klein probleempje met mijn nieuwe compu.
XP geïnstalleerd en nu is het zo dat als ik kies bij afluiten, opnieuw opstarten, werkt dat niet. computer gaat uit, maar start niet opnieuw op. Ik moet dan de reset knop indrukken, compu gaat dan echt uit en dan kan ik hem zelf weer starten door de power-knop in te drukken. Dit zelfde gebeurt als hij opnieuw opstart na bv de install van updates oid.

MB: P5Q3
CPU: @9400
2 gb intern DDR3 op 1333
2X Maxtor diamondmax 22 500 GB ( in raid 0 )
9800GT
XP- sp3

Ik heb gezocht in het forum, maar daar kom ik niet dit probleem tegen. Computer draait verder prima.

Iemand een idee?

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:10
Hopelijk ben je de FAQ opstart-en bootproblemen niet vergeten hier op het GoT-forum:

hangen en opstartproblemen

opstart-en bootproblemen

[ Voor 22% gewijzigd door RainerSGF op 23-03-2009 19:05 ]

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Die faq's heb ik inderdaad doorgenomen, maar daar heb ik heb probleem niet in kunnen vinden.

Het probleem is niet dat hij niet wil booten, bij een koude start is er geen enkel probleem.
Dit probleem steekt enkel de kop op bij opnieuw opstarten, dus software matig, niet met de reset knop.

Dit betreft geen upgrade oid, maar volledig nieuw systeem.

Voor de rest draait hij prima. Ik vind het maar raar

[ Voor 8% gewijzigd door Crazyclaws op 24-03-2009 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hot reboot problemen?
Lijkt mij eerder iets wat je in je hardware (moederbord) moet zoeken als je niet eens in een BIOS prompt kan komen.

Als het OS gerelateerd is (in dit geval Windows) hoor je een bootloader of Startup screen te zien.
Als je die nog niet eens krijgt is het hardware.

WOS >>> PMG dus

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Titelfixje, het gaat om een P5Q3, niet om een P5Q

Neem iig Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te achterhalen welk onderdeel het probleem kan vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Goed, tips van jullie door genomen, nog een keer de faq's er bij gepakt. Ik denk dat ik het in het bios moet zoeken. geprobeerd om een bios update te downloaden, ligt de ftp van ASUS op z'n gat......

In ieder geval bedankt

Pagina: 1