Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit hier met een klein probleem dat ik zal trachten te omschrijven.
Toennet was ik aan het gamen ( niet eens een hoogstandje gewoon world of warcraft ) toen opeens mijn beelscherm zwart werd, en mij vertelde dat er geen signaal binnen kwam.
Dus ik reboot mijn systeem en er gebeurt helemaal niks met het beeld, ik hoor hem booten maar hoogst waarschijnlijk blijft hij in zn posts hangen ( alle ventilators blijven hard draaien ).
Ik heb daarna mijn beeldscherm los gekoppeld en een oude tft er aan gehangen met Vga poorten, en doormiddel van een verloop stuk aangesloten op de dvi poort van mijn ( kapotte ) videokaart. Nu kreeg ik wel beeld zijn posts zijn helder, maar na de post komen er overal groene puntjes in, en krijg ik rare rode/blauwe lijnen en gekleurde blokjes.
Om er ook zeker van te zijn dat mijn beeldscherm ( het scherm dat er dus eerst aan hing ) niet kapot was heb ik dat aangesloten op de oude pc die we hier hebben staan, van dat beelscherm doen zowel de dvi als de vga poort het goed en krijg ik helder beeld ( mijn scherm is dus niet kapot ).
Daarna heb ik dat beelscherm weer terug gezet en het oude tftje weer aangesloten op de oude pc, vervolgens heb ik de vga kabel in het toennet geteste beeldscherm gedaan en daar kreeg ik wel beeld maar weer met artifacts en puntjes. De dvi poort van dat beelscherm doet het helemaal niet, het scherm blijft standby en zwart terwijl hij door het zelfde dvi poortje van mijn kaart wordt aangestuurd allen dan nu met een dvi kabel en niet een vga met verloopstuk naar dvi. De bios ziet er ook korrelig uit trouwens, niet zo strak blauw als normaal.
De computer boot ook niet door naar zijn os ( vista ultimate )

Ik heb mijn bios/cmos al gereset zonder resultaat.
Ik heb de kaart losgekoppeld en schooongemaakt, ook zonder resultaat.

Heeft iemand een idee, zal hij dood zijn. Of is er nog hoop O-)
Ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Misschien is de kaart te warm geworden.
Draait de koeler nog wel? Misschien al het stof er uit halen?

Heb je verder wel goede airflow in je kast?

Kan ook zijn dat het geheugen van de videokaart stuk is. Dan zul je helaas een nieuwe moeten kopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2023

SUD

Ik zou zeggen: Probeer een andere videokaart in je pc te stoppen en diezelfde tests runnen met de beeldschermen die je hebt. Als daar alles goed is dan is het zo goed als je videokaart.

En hoe oud is die kaart? Misschien heb je er nog garantie op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net het stof er uit gehaald, en dat maakt ook geen verschil.
De kaart zal ook niet te warm zijn geworden, mijn airflow in de kast is uitstekend, en de kaart zelf werd niet warmer dan 50 graden.

Ik zal even kijken of ik er een andere kaart in kan bouwen om te kijken of het probleem dan verholpen is. Ik heb iig nog garantie dus dat ik gunstig :)

Owja vergeten er bij te zeggen, toen ik die oude monitor had aangesloten en ik dus wel beeld kreeg stond er in het rood, Previous overclock failed .... bla bla pres Y to continuo and N to restore some default settings.
Ook dit verbaaste me erg, want in princiepe was het een stabiele clock van een E8500 op 3.9 ghz, die zeker niet te warm werd ( coolermaster v8 ) Ik hoop niet dat dat een ernstig bericht is:P Heb het wel eens eerder gehad maar dat kwam door een te hoge clock op en wat laag voltage hoop iig niet dat er iets anders dood is dan mijn videokaart. Misschien dat jullie hier wat uit kunnen halen ?? of zal het zo zijn dat hij met die overclock mn dode videokaart bedoelt ( dat die proc dood is + ram ).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 19:54 ]