Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2003] Opmaken en afdrukken A5-katern

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 17:04
Hallo,

Het afgelopen weekend ben ik druk bezig geweest met het maken van een A5-boekje in Word 2003. Helaas lukt het mij niet om het boekje goed afgedrukt uit de printer te krijgen. Voor de volledigheid vermeld ik ook even mijn printer: Canon Pixma iP4300, welke dubbelzijdig afdrukt. Hieronder mijn werkwijze.

Voordat ik begin te typen heb ik in Word de pagina-instelling veranderd naar 'Katern' (afdrukstand wordt dan automatisch liggend). Het veld 'Vellen per boekje' laat ik dan staan op "Alles". Na het afsluiten van het venster past Word vervolgens de pagina (typevenster aan).

Mijn uiteindelijk aantal pagina's komt uit op 16 stuks. Hierbij is de opbouw zoals het boekje eruit moet komen te zien. Dus pagina 1/16 is het voorpagina, pagina 2/16 de inleiding, pagina 3/16 inhoudsgave en de laatste pagina (16/16) de achterkant.

Als ik nu het geheel ga afdrukken (ik geef hierbij bij de printer-instellingen aan dat het dubbelzijdig moet) gaat er voortdurend iets fout. Het enige juist wat gebeurd is dat de voor- en achterkant (zeg maar de kaftomslag) kloppen: hiervoor worden pagina 1 en 16 naast elkaar afgedrukt. Alle andere tussenliggende pagina's liggen volledig door elkaar *en* daarbij staan sommigen ook nog een 180 gedraaid. Dus men moet niet alleen zoeken naar de juiste pagina, maar dan moet het boekje ook nog eens gedraaid worden zo nu en dan.

Ik heb al verschillende dingen uitgeprobeerd, maar helaas zonder succes. Verschillende handleidingen geven aan dat ik gewoon 'het juiste' heb gedaan. Hoe is het dan mogelijk dat alleen de kaftomslag correct eruit komt?

Om een start te maken zou dit een juist begin moeten zijn volgens mij: A4-blad met pagina 1/16 en 16/16 naast elkaar (omslag), met aan de andere kant afgedrukt (dubbelzijdig) pagina 2/16 (achterzijde van 1/16) en pagina 15/16 (achterzijde 16/16) etc. etc.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

http://www.microsoft.com/education/CreateBooklet.mspx of http://www.microsoft.com/...amenwerken/a5-boekje.aspx zou moeten werken, denk ik.

Maar je wilt waarschijnlijk of printerinstellingen gebruiken, of Word-instellingen. Beide door elkaar gaat inderdaad fout. Aangezien het maar 16 pagina's zijn, kan je het ook met de hand doen. Zeg dat je dubbelzijdig wilt printen maar dan (ik roep maar wat) blz 1, 16, 2, 15, 3, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)