[Tooling] XML specificatie documenteren, hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Ik ben bekend met het gebruik van documentatie in programmeertalen zoals Java en C#, maar nu heb ik voor een afstudeeropdracht een XML-specificatie opgesteld. Opgesteld als in het werkt, nog niet gedocumenteerd. Wat is een handige manier om het volgende vast te leggen:

Tag & beschrijving
Parameters(attributes, whatever) en hun waarde, optioneel of niet en betekenis

Is daar een algemene tool voor of "way to do?"

Zoiets dus:

<A attribute1="banaan">

- A is de A tag, doet blaat.
attribute 1: default value appel, specificeert fruit, is optioneel.

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:20

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Waarom vind ik zulke dingen nooit :') Weet je ook nog een gave editor misschien waar je een XML file ingooit, en alle unieke tags langsgaat en een omschrijving geeft?

[ Voor 22% gewijzigd door Wijnbo op 23-03-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
ikzelf zou voor een dtd gaan... omdat je die er ook gelijk mooi aan kan hangen (mischien kan xsd dat ook maar geen ervaring mee, ook nog niet eerder van gehoord)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Wijnbo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:49:
[...]

Waarom vind ik zulke dingen nooit :') Weet je ook nog een gave editor misschien waar je een XML file ingooit, en alle unieke tags langsgaat en een omschrijving geeft?
Ik heb XMLSpy daarvoor gebruikt. Daar zit alles in. DTD XML parser editor checker.

Het is een lastig (lees veel opties) programma, maar na een paar dagen begon ik toch langzaam door de bomen het bos weer te zien ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Yup XSDs kan je er ook aan hangen. Daarnaast heb je nog Wikipedia: RELAX NG.

Voor een uitgebreide vergelijking tussen DTD, XSD, RNG zie Wikipedia: XML Schema Language Comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
teh_twisted schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:57:
ikzelf zou voor een dtd gaan... omdat je die er ook gelijk mooi aan kan hangen (mischien kan xsd dat ook maar geen ervaring mee, ook nog niet eerder van gehoord)
DTD is zéér beperkt wanneer je het vergelijkt met de mogelijkheden van XSD. Daarnaast is DTD zelf geen XML en dus een beetje een vreemde eend in de bijt. Wat niet wil zeggen dat het fout is, maar het is beperkt en heeft eigenlijk maar weinig met XML te maken.
Pagina: 1