Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Unmountable_Boot_Volume en niet werkende CD drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatste paar dagen even aan het klussen met de pc geweest...
Nieuwe cdspeler er bij in gezet, nieuwe videokaart, werkt.
Probleem CDspeler wordt niet herkent werkt nog niet, virusscan erover gegooit blijken wat fouten in c:/windows te zitten waar virussen in kunnen zitten, heb ik de bestanden verwijdert...

Krijg nu de mededeling:
Unmountable_Boot_Volume

Moet een chkdsk gaan uitvoeren, maar de cdspeler(s) werken niet, weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Hoe ik kan zien of hij de cd speler herkent en hoe ik deze kan instaleren?

Alvast bedankt,
Menno

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ga naar de BIOS en controleer of de CD speler wordt herkend door de BIOS. Als beide CD spelers op hetzelfde IDE kanaal zitten, moet je ook nakijken of de master/slave instellingen goed staan op beide CD drives. Deze moeten of allebei staan op CS (Cable Select), of 1 op MA en 1 op SL.

Als dat allemaal goed staat, dan moet je kunnen booten vanaf de originele Windows CD, waarna je een CHKDSK kunt uitvoeren vanaf de Recovery Console die je kunt starten zodra het beginscherm van de Windows Installatie is getoond. Vanaf hier kun je ook de FIXBOOT en FIXMBR commando's geven.

Overigens is UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME iets meer zorgwekkend. Een NTLDR not found melding kan nog wel worden opgelost met FIXBOOT en FIXMBR, maar dit lijkt toch meer op een bootsectorvirus, of een partitie die is verknald. (Als slimme tweaker heb je uiteraard een backup van je data.)

Verder zou het ook nog eens zo kunnen zijn dat, gezien de toevalligheid van errors op de hard drive, en tegelijkertijd CD spelers die niet werken, dat de IDE controller op je mainbord defect is. Dat zou natuurlijk ook weer een gevolg kunnen zijn van "rommelen in je PC" en statische elektriciteit, etc. :P

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik