Probleem met uitzendinggemist

Pagina: 1
Acties:

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03 11:10
Ik heb problemen om uitzendinggemist (uzg) te kijken Op mijn vista desktop, vista laptop en via mijn popcorn hour a-110 kan ik geen UZG kijken.
Het ligt niet aan de software, alles is de meest recente versie.
Ik heb ook de instellingen geconfigureerd zoals hier: http://portal.omroep.nl/?nav=zxonfUsHEnCwNxGpHvEC vermeld staan.
Zowel de windows media stream als de quicktime stream werken beiden niet.
Ik heb contact opgenomen met UZG zelf en die kenden het probleem ook niet en aangezien ze geen helpdesk waren, werd mij geadviseerd om het eens op een forum te probereen. Hoogstwaarschijnlijk zit het probleem in mijn router (denk ik zelf) maar ik zou niet weten waar dat ingesteld dient te worden.
Model is d-link 615.
Ik kan zonder problemen live windows media streams van een andere lokatie bekijken.

In het logbestand komt dit er bij als ik een uitzending wil bekijken:
Local NAT Internet Protocol State Dir Priority Time Out
192.168.0.198:54735 54735 *.*.*.*:* UDP - - 128 -
192.168.0.198:54734 54734 *.*.*.*:* UDP - - 128 -
192.168.0.198:50746 50746 145.58.33.9:554 TCP EST Out 172 7797

Geen idee of dit waardevolle info is

Wat ook wel handigis om te weten. De player blijft hangen op 'verbinding met media maken'
browsers die ik gebruikt heb : IE, Firefox, chrome

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10-2025
Misschien de genoemde poorten openzetten in je router? Eventueel tijdelijk je firewall uitschakelen om te kijken of het probleem verholpen wordt daarmee.

Verwijderd

Heb je de adobe flash plugin geinstalleerd voor je browser? http://www.google.de/sear...d=chrome&ie=UTF-8&q=flash
Indien dit niet het geval is zal het na installatie van deze plugin een stuk beter gaan.

• Dennis013
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:02:
Heb je de adobe flash plugin geinstalleerd voor je browser? http://www.google.de/sear...d=chrome&ie=UTF-8&q=flash
Indien dit niet het geval is zal het na installatie van deze plugin een stuk beter gaan.
Uiteraard heb ik de flash plugin op alle systemen staan en de nieuwste versie eveneens.
The_Ghost16 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:01:
Misschien de genoemde poorten openzetten in je router? Eventueel tijdelijk je firewall uitschakelen om te kijken of het probleem verholpen wordt daarmee.
Volgens mij kan ik de firewall van de router niet uitzetten, tenminste die functie zie ik er niet bij staan.
Maar ik heb mijn laptop als DMZ geconfigureerd, kijken of dat hielp... maar dan doet ie het nog steeds niet.
Heb dat overigens ook weer met alle drie de browsers geprobeerd.

Heel merkwaardig.

• Dennis013
Niemand?? Mijn excuses als ik dit topic ongeoorloofd omhoog trek :/

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:58
Ongeoorloofd is het zeker niet.. heb je de mogelijkheid een andere router te testen ?
Of een systeem waar het niet werkt op een andere internet verbinding ?

• Dennis013
het moet dus haast wel aan die router liggen???
Ik kan eventueel de laptop rechtstreeks op de kabelmodem (ziggo) aansluiten. Ik had dat al een keer geprobeerd, maar ik kreeg geen verbinding toen.
Waarschijnlijk bleef die laptop verbinding met het draadloos netwerk zoeken....

• Dennis013
Nou ik ben er weer mee bezig geweest. Dit maal heb ik de router terug gebracht naar de fabrieksinstellingen, maar dat leverde geen succes op.
Alleen de flash-video reclame vooraf werkt goed, maar daarna blijft windows media player vast staan op de melding 'Verbinding met media' maken...

Zo raar!

Update: ik wil er aan toevoegen dat de quicktime ook niet werkt. Daar krijg ik een vraagteken te zien in het quicktime logo. Google leert mij dat dat betekend dat er wat plugins missen... Maar welke kan ik niet te weten komen? Ik heb een paar dagen geleden nog de nieuwste versie van itunes en quicktime erop gezet.

[ Voor 34% gewijzigd door Dennis013 op 18-05-2009 14:45 ]

Pagina: 1