Toon posts:

ervaringen met chipset koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een chipset koelingset gekocht voor mijn asus K7M mobo, Wat kan ik hiervan verwachten??

Verwijderd

Topicstarter
iemand moet dit toch hebben

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Waarom een 'set' kopen als je het zelf ook kan ;) HeatSink eraf, artic ertussen HS er op, 3CM fan erop schroeven en gaan..

Overigens bracht deze 'koeling' m'n 733 op 1007 ;) dus ut helpt wel!..

Macconner! | speed 733@1007 :)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarom probeer je het niet gewoon zelf? Je hebt het toch al gekocht, dus wat maakt het uit?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 09:16 schreef Macconner het volgende:
Waarom een 'set' kopen als je het zelf ook kan ;) HeatSink eraf, artic ertussen HS er op, 3CM fan erop schroeven en gaan..

Overigens bracht deze 'koeling' m'n 733 op 1007 ;) dus ut helpt wel!..
de set was maar F20,- (2 heatsinks en een fan)

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Op dinsdag 27 februari 2001 09:18 schreef wolsinknick het volgende:

[..]

de set was maar F20,- (2 heatsinks en een fan)
Artic had ik 'in huis' en die 3CM fan.. dus tja.. ;) koste mij nix ;) .. maar idd, je heb ut inhuis, gooi ut erop en ervaar !

Macconner! | speed 733@1007 :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op dinsdag 27 februari 2001 08:51 schreef wolsinknick het volgende:
Ik heb net een chipset koelingset gekocht voor mijn asus K7M mobo, Wat kan ik hiervan verwachten??
zo zo een hele onderneming hoor!! omdat te kopen!, nou mijn toestemming krijg je om het erop te zetten, ga je gang jochie..en wat je hiervan verwacht?

(lol) een koele zomer? ;)

all i wanna say, waarom deel je dit met ons mee? als je het er nou op gooit, en je gaat vet benchen en testen en je komt tot de conlusie dat je pc ineens een super pc geworden is, kijk dan word het al interessanter!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 09:40 schreef Mister_X het volgende:

[..]

zo zo een hele onderneming hoor!! omdat te kopen!, nou mijn toestemming krijg je om het erop te zetten, ga je gang jochie..en wat je hiervan verwacht?

(lol) een koele zomer? ;)

all i wanna say, waarom deel je dit met ons mee? als je het er nou op gooit, en je gaat vet benchen en testen en je komt tot de conlusie dat je pc ineens een super pc geworden is, kijk dan word het al interessanter!
Ik hoopte dus om zo'n dergelijke ervaring van een ander

Verwijderd

Ah ik lach nog te tukken. Maar goed, heb m`n eigen oude socket 370 intel fcpa stock hsf van m`n p3e 500 op m`n kt133a chipset gezet, wat niet per se resulteerde in verder overclocken, maar het is nu wel zo dat m`n pc stabiel is, comleet stabiel. Uptimes van 13 uur zijn heel normaal [pc uit als ik slaap, alpha houd je echt wel wakker :( ]

Heb gister nog een ander projectje uitgevoerd ff een 40Watt peltier tussen de chipset en de intel hsf geschoven, en nog 2 12V 10x10 fans erop gezet. Airflow kwam zo nog wel ff beter op gang, kwam veeel hitte van af, kom niet verder met overclocken, das wel jammer. OP zich wel een interessant projectje, maar niet de moeite waard.

Aan de andere kant kan het koelen van hete delen van je pc nooit kwaad.

Verwijderd

Die chipset is toch dat kleine koelblokje??

Hoe willen jullie daar een fannetje op doen?????

Verwijderd

Met 2 kleine zelftappertjes wordt die op de heatsink geschroeft.

Ik heb nog een vraagje (waarschijnlijk al vaker gesteld)
Ik heb een KT7-raid mobo van abit en dat pci-fannetje is brak (maakt gewoon tering herrie), de A7V van asus met dezelfde chipset heeft geen fan. Betekend dit dat ik die fan er dan gewoon van af kan halen ? Of zal ik zon mini blueorb/kleintje van spire erop zetten ? -- thx

Verwijderd

Waar kan ik in NL zelftappende schroevjes kopen??

Of heeft er ergen een tweaker 4 zelftappendeschroevjes over voor mij??

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 11:13 schreef t.e.n het volgende:

Ik heb een KT7-raid mobo van abit en dat pci-fannetje is brak (maakt gewoon tering herrie), de A7V van asus met dezelfde chipset heeft geen fan. Betekend dit dat ik die fan er dan gewoon van af kan halen ? Of zal ik zon mini blueorb/kleintje van spire erop zetten ? -- thx
Dat heb ik ook al een paar keer gevraagt alleen andwoorden gekregen van 'Hij zit er niet voor niets op :'('!!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 27 februari 2001 11:13 schreef t.e.n het volgende:

mail ff naar technical@abit.nl dat ie kapot is, krijg je een nieuwe:)
Heb ik ook gedaan en die nieuwe is nog steeds goed:D
Blue orb heeft trouwens wel 'status' als standaard optie;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 11:34 schreef jordyb het volgende:
Waar kan ik in NL zelftappende schroevjes kopen??

Of heeft er ergen een tweaker 4 zelftappendeschroevjes over voor mij??
Erm pak een fan, houd die rechtboven de heatsink en duw er 4 schroeven in. Klaar....

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 11:58 schreef iFc-Freaky het volgende:

[..]

Erm pak een fan, houd die rechtboven de heatsink en duw er 4 schroeven in. Klaar....
Ik zou het wel voorzichtig doen. Als je heb "door draait" kan het zijn de de schroefjes niet meer pakken. Dat aluminiun is nogal zacht..

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 11:44 schreef Demoniac het volgende:

Blue orb heeft trouwens wel 'status' als standaard optie;)
Blue orb beetje veel geld alleen. Bedankt voor die "nieuwe fan" tip

Verwijderd

Hmm net ff mijn computer open gemaakt.

Zo een leuk groen AOpen heatsinkje zat erop. Ik voel er ff aan. En hij gaat er heel gemakkelijk af.

Maar ik kan daar geen schroevjes intappen. Dus ik heb een andere heatsinkje nodig daarvoor.

Ik zoek er eentje van minimaal 3,5cm x 3,5 cm.

Dus dat meot een 4cmx4cm worden met een 4cm fannetje erop.

Alleen ik kan nergens 4cm heatsinkjes vinden. EN geen 4cm fans die geruisloos zijn. Zoiets van 24dbl

Verwijderd

Ik herinnerde me dat in de trays van mijn verwisselbare hdd's een fannetje zit met exact dezelfde afmetingen, boorgaten en specs (12V 0,08W) en stil dat die is..
Eventje voorzichtig het kabeltje overgesoldeerd en klaar is ie..
Pagina: 1