Toon posts:

Dynamics monitoren middels SCOM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een opdracht om te kijken of het intressant is binnen een grote orgranisatie om SCOM in acht te nemen. Deze organisatie heeft Dynamic servers aanwezig, echter kan ik hier niks over vinden of SCOM hier ook op zou kunnen monitoren.

Ik heb van bijna elke server wel een management pack kunnen vinden echter niet voor Dynamics. Weet iemand hier of je Dynamics middels SCOM kunt monitoren en tevens in welke mate?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Volgens mij kun je in SCOM ook MP's gebruiken van MOM. Backward compatibilty noemen we dat.
Dus deze:
Microsoft Dynamics CRM 4.0 Management Pack for Microsoft Operations Manager 2005

Tevreden over SCOM?

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 23-03-2009 19:08 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 21:20

_Arthur

blub

Om welke Dynamics gaat het? En welke SCOM versie gebruik je? Verder kan je zelf MP's bouwen mochten deze niet door een fabrikant (zoals Microsoft) beschikbaar gesteld worden. Het antwoord is dus ja, alleen dan zal je zelf je logica moeten ontwikkelen.

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:10:
Om welke Dynamics gaat het? En welke SCOM versie gebruik je? Verder kan je zelf MP's bouwen mochten deze niet door een fabrikant (zoals Microsoft) beschikbaar gesteld worden. Het antwoord is dus ja, alleen dan zal je zelf je logica moeten ontwikkelen.
Dankje wel voor de info van beiden, SCOM heeft tot dusverre nog maar 1 versie toch en das 2007? Er wordt altijd uitgegaan van de nieuwste versie iig.

De versie van Dynamics is 4.0.

@shadowman

Dat weet ik nog niet of ik tevreden ben met SCOM, ik heb alleen de opdracht om het te ondezoeken zeg maar. In deze fase waar ik nu in zit kijk ik vooral in het algemeen wat SCOM kan voor de verschillende servers. Daarna zal ik met de mensen rond de tafel gaan zitten of het wellicht intressant is voor het bedrijf.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 21:20

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:57:
Dankje wel voor de info van beiden, SCOM heeft tot dusverre nog maar 1 versie toch en das 2007? Er wordt altijd uitgegaan van de nieuwste versie iig.
Op het moment worden de termen voor System Center Operations Manager nogal door elkaar gebruikt. Zo is er MOM 2005, SCOM 2007 en de SCOM 2007 R2 Beta. De R2 release zal vermoedelijk rond/voor de zomer van 2009 beschikbaar zijn en wordt als een 'nieuwe versie' gezien. Ik zou wachten totdat deze R2 versie beschikbaar is, of er voor kiezen om de R2 Beta te implementeren (wat ik zelf zonder problemen al een keer heb gedaan in een productie omgeving).
De versie van Dynamics is 4.0.
Ik bedoelde meer dat er veel sub onderdelen van Dynamics zijn.
In deze fase waar ik nu in zit kijk ik vooral in het algemeen wat SCOM kan voor de verschillende servers.
Over wat voor omgeving praat je? Alleen op Microsoft gebaseerde servers?