AT of ATX in de auto (DC-DC!)

Pagina: 1
Acties:

• Shaper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-03 11:09
Om een PC (in m'n auto) van juice te voorzien, ben ik op zoek naar een AT of ATX voeding die rechtstreeks op de 12V boordspanning aangesloten kan worden. Dus NIET via een omvormer van 12V->230V, aangezien dat inefficiënt is en problemen kan opleveren met de massa.

Ik weet dat dit soort voedingen bestaan, maar heb geen idee waar ik zo'n ding vandaan zou kunnen halen. Ik zou dan ook heel erg blij zijn als iemand een adres of website van een leverancier voor me heeft.

Anyone? Thanks alvast!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb weinig tijd, maar probeer eens op www.conrad.nl

20*350ZO45°

• Shaper
Hmmm... Conrad heeft ze niet. :'( Niemand die ooit zo'n voeding meegemaakt heeft?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Nooit eerder gezien.

Wat je kan proberen is zoeken naar industrial computers, of single board computers. Je komt dan op sites van makers van industriele computershit. waag er daar eens een mailtje aan.

Verwijderd

Hoi...

Da's een leuke zeg... :)

Heb je de electronicaboer om de hoek al geprobeerd? Anders eventueel een Display-electronica-zaak... Die kunnen je eventueel wel helpen met zelfbouw-spul.

Er zijn van die voedinkjes die standaard 5 V en 3.3 V leveren... (aangesloten op 12V) Waar precies? Op dit moment geen idee... Dat zijn de belangrijkste spanningen die je voor je moederbord en harde schijf/floppydrive, enz. nodig hebt. Je zult er zelf een aanpassing voor moeten maken zodat je moederbord er daadwerkelijk op aangesloten kan worden.

Greetz,
RCy2k

PS: I'll keep it in mind :P

Verwijderd

SHIT... :?
Ik word wel dizzy van die tuimelende pinguins...

Kunnen die wat minder?

Greetz,
RCy2k

• Shaper
Hier nog een Tuxje... ;) (Zal 'ns een andere opzoeken, deze ben ik ook wel zat eigenlijk.)

Maargoed, ik heb al gezocht op het net en ook een aantal fabrikanten gevonden. "Nou dan?" Zul je misschien zeggen... Deze bedrijven zitten allemaal in bv. USA of Taiwan. :( En voordat ik $50 verzendkosten ga betalen, wil ik ff weten of niet iemand toevallig zo'n ding heeft gezien in Nederland.

Zelfbouw is geen optie... Ik ben er wel toe in staat qua electronica-kennis (daarom begin ik er ook niet aan!), maar ik wil gewoon ZEKER weten dat ik niet mijn PC op de een of andere manier naar z'n grootje help. (Over zelfvertrouwen gesproken... :+)

Dus als nog meer mensen input hebben... Graag!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:44

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

www.national.com en dan zoeken op dc-dc converter of zoiets.

Veel applicatieschema's te vinden

Ik had ooit eens iets gevonden via een amateur MP3 hardware site, helaas was toen ook mijn HDD gecrashed :(

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1