Toon posts:

wifi netwerk openen met defalt page

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoe en waar kan ik stellen dat als er op mijn wifi netwerk ingelogt wordt (niet beveiligd) de eerste web page die men krijgt (defalt page) bijvoorbeeld www.telegraaf.nl is?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:29
Welkom op GoT. Je zult toch iets meer toelichting moeten geven, zoals gebruikte hardware en firmware etc. Normaal gesproken is de homepagina namelijk een client settings, niet iets wat in de router wordt ingesteld.

Specs

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

proxy gebruiken en zelf even wat googlen....wat een magere start post zeg...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
dat wordt een captive portal genoemd en zit bv ingebouwd in pfsense
(ik draai zo een eigen hotspot met pfsense op een virtuele machine die beschikt over 2 echte netwerkkaarten - eentje naar mijn adsl-modem en (voor hotspotters afgeschermde) interne netwerk met eigen pc's en de andere naar een linksys wap45g met 2 richtantenne's)

maar die optie zit waarschijnlijk ook in alternatieve firmware zoals openwrt, dd-wrt enzo ingebouwd.

als je verder googled op 'captive portal' komt het wel in orde waarschijnlijk ;-)

(met een proxy kan je bezoekers ook naar een captive portal sturen en bv een log-in vragen en dan doorsturen naar telegraaf/google/... , of enkel doorgang naar bepaalde domeinen geven en rest blokkeren...)

maar zoek maar en geef hier aub meer informatie volgende keer ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door soulrider op 23-03-2009 13:23 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-03 15:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Welkom op GoT Aan :),

Je hebt een vraag gesteld, maar met een topicstart van 2 zinnen kunnen we erg weinig.
We verwachten wel wat eigen inzet hier op GoT, dus ik zou zeggen, gebruik je google skilz, en zoek er op los.

Bedenk maar eens hoe ene PC een verbinding met een webserver opzet, en hoe dat met DNS enzo werkt. Dan kom je er snel genoeg achter dat je dat niet kan regelen zonder dat je een ander stukje software draait.

Je hebt iig een goed startpunt gekregen van soulrider, daar kan je best mee verder :)

Suc6 met je zoektocht

Dit topic is gesloten.