Wat heb je nodig voor inbellen naar bedrijf....?

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Wat heb je voor een hardware nodig wanneer je op je werk een netwerkje van 5 pc's hebt met één server en er meerdere collega's tegelijk in moeten kunnen bellen om zo data te raasplegen die op de server staat??
Ik dacht aan inbellen met PC-anywere, maar hoe doe je dat dan wanneer er bijvoorbeeld 4 mensen tegelijk willen inbellen: heb je dan 4 telefoonlijnen & modems op de zaak nodig of..... :?:?

Als tweede optie dacht ik aan het on-line zetten van alle bedrijfsgegevens zodat medewerkers zo kun bestanden (o.a. agenda) kunnen raadplegen....

Advies aub!

Verwijderd

Neem een router, installeer citrix metaframe op een terminalserver en inbellen maar.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

In ieder geval heb je voor het aantal mensen die simultaan willen kunnen inbellen aparte inbellijnen nodig.
Let ook op dat je niet zo maar verbindingen kunt maken tussen analoog <-> ISDN.

PCAnywhere op een paar PCtjes met daaraan een modem of ISDN is een goedkope oplossing.
De optie met de router is mooier, maar ook duurder en ingewikkelder.

Online gooien of met FTP is natuurlijk ook altijd een optie.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Neemt niet weg dat je voor 4 mensen tegelijk inbellen nog steeds 4 lijnen nodig hebt (al dan niet met 1 telefoonnummer).
grrr. net te laat gepost.

An 11 is a 10 that swallows

Verwijderd

Hmm, Online gooien is wel meer risico. Ik weet niet hoe groot/belangrijk het bedrjf is.
Anders kun je het beter laten doen.

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Dus wanneer er, zeg, 5 mensen tegelijk moeten kunnen inbellen dan heb je dus een 5-poorts router nodig (spreek uit 'roeter' :? )

Die router sluit je dus aan op je server (gaat Windows 2000 draaien) en je installeert zoiets als citrix metaframe en de boel werkt? Of heb je nog een aparte terminal-server nodig zoals ik bij 'MAS' las?

Hoe werkt zo'n router dan? Is dat een soort HUB waarnaar je kan inbellen? Leg je dan een TCP/IP netwerkverbinding aan of zo....?

(jullie zien het: dit is allemaal nieuw voor mij....)

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)

Verwijderd

Op windows 2000 server kan je apart de terminal service installeren, daarna kan je metaframe installeren. Een router met 5 analoge poorten is trouwens wel een dure oplossing.
Pagina: 1