WLAN - machine authentificatie met client certificaat

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Ik heb een Aruba controller draaien die momenteel machine authenticatie doet zonder client certificaat. De IAS (radius) server heeft een self-signed certificaat om PEAP te termineren. De clients worden gewoon gematched naargelang de info in AD.

Nu is de wens dat die clients ook een certificaat geïnstalleerd krijgen en zodoende zowel de server als de clients geauthenticeerd worden via veilige certificaten.

Ik heb proberen te zoeken naar een goeie guide maar kom helaas niet tot nuttige info.
Iemand die me misschien kan schetsen hoe ik dit implementeer?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Auto enrollment aanzetten op je AD, en zorgen dat er een "Computer / Client authentication" certificate template bestaat in je CA waarop je clients het auto-enroll recht hebben.

Maar, dat is wellicht wat kort door de bocht. Heb je een CA draaien, of (nog) niet?

Let wel op dat je niet zomaar een enterprise CA in de lucht trapt, want dat wil je gecontroleerd doen..

• witchdoc
Equator schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:29:
Auto enrollment aanzetten op je AD, en zorgen dat er een "Computer / Client authentication" certificate template bestaat in je CA waarop je clients het auto-enroll recht hebben.

Maar, dat is wellicht wat kort door de bocht. Heb je een CA draaien, of (nog) niet?

Let wel op dat je niet zomaar een enterprise CA in de lucht trapt, want dat wil je gecontroleerd doen..
Ik heb het nu volledig in test draaien dus ik kan installeren wat ik wil.
Dit lijkt me echter inderdaad wel ietsje boven het hoofd.. 'k ben geen system admin ofzo.. kent er toevallig iemand een cursusje waar dit wat in detail wordt uitgelegd?

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

kuch, spam.. Equablog: PKI in the Enterprise

Is niet ladingdekkend, maar wellicht iets verduidelijkend..

Natuurlijk staan er genoeg howto's op Internet over hoe je zoiets opzet. :)

• witchdoc
Nog wat verder aan't kl*ten geweest.
Ik probeer m'n IAS server een certificaat te geven via certificate template "RAS and IAS server"
Deze staat allowed en security staat full permissions aan voor authenticated users.
Ik heb inderdaad geen enterprise edition maar de gewone win2003 standard.

Als'k nu rechtklik in de CA - Cert templates dan krijg'k zelfs deze standaard "RAS and IAS server"-template niet te zien. Is dit ook door het gebrek aan de enterprise edition of mis'k wat anders?

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
poohbeer schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:35:
Nog wat verder aan't kl*ten geweest.
Ik probeer m'n IAS server een certificaat te geven via certificate template "RAS and IAS server"
Deze staat allowed en security staat full permissions aan voor authenticated users.
Ik heb inderdaad geen enterprise edition maar de gewone win2003 standard.

Als'k nu rechtklik in de CA - Cert templates dan krijg'k zelfs deze standaard "RAS and IAS server"-template niet te zien. Is dit ook door het gebrek aan de enterprise edition of mis'k wat anders?
Ik weet dat enterprise en datacenter edition de functionaliteit hebben om templates te editen, en dat die in andere editions ontbreekt. Maar hoe het *precies* zit weet ik niet.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

In W2k3 standard kan je inderdaad wel templates aanmaken, maar niet gebruiken 8)7
Beetje nutteloos niet waar ;)

Maar voor je IAS server is een Server Authentication Cert toch voldoende. En je moet je IAS server natuurlijk wel authorizeren in de AD, en "trusten for delegation"
Pagina: 1