Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
In mijn nieuwe woning kan ik geen Isra punt vinden. Er lopen wel her en der wat vage kabels, maar er is nergens een Isra punt te zien. In de woonkamer zit een standaard telefoonwandcontactdoos, welke aan een kluitje kabels vast zit en nergens op uit komt.

Ik heb gebeld naar KPN, zij zeggen dat ik een abonnement moet hebben voordat zij een monteur sturen. Oke, ik dus bellen naar Online, die zeggen dat KPN niet eerder een monteur stuurt voordat ik een belbasis/budget abonnement neem.

Volgens de helpdesk medewerker van Online is er ook geen actieve telefoonlijn aanwezig op mijn nieuwe adres. De verwachte opleveringsdatum is 3 april, maar ze zei wel dat als er dan geen actieve telefoonlijn ligt dat mijn abonnement bij Online dan wordt afgesloten.

Dus, wat kan ik nu het beste doen? Abonnement bij KPN aanvragen (zodat zij ook de lijn gaan leggen), en daarna porteren naar Online? Of gewoon een Telefonie/ADSL abonnement bij KPN zelf? Ik betaal nu ongeveer 33 euro voor Online Internet + Telefonie (gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland).

Oh ja, ik zit volgens de postcodecheck op 5,3 km van de telefooncentrale.... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 23-03-2009 12:47 ]

Mijn YouTube Channel

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
heb je alle kabels al eens getraceerd?
Waar "verdwijnen" die of gaan ze over in een dikkere kabel?
Zit er in de meterkast geen ISRA punt of blauwe kabel?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

En als er in de meterkast geen blauwe kabel / ISRA punt zit, kijk dan even onder de vloer in de kruipruimte of je er daar wel eentje ziet.
Kijk ook even op onlogische plaatsen. Zo komt bij mij thuis het ISRA punt niet binnen in de meterkast, maar in mijn huiskamer naast de verwarming :S. Tsja... Dat krijg je met ruim 100 jaar oude huizen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad, de kabels leiden meestal naar een centraal punt. Check de meterkast, dikke kans dat ie ergens tussengefrot zit.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

E-Vix schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:55:
En als er in de meterkast geen blauwe kabel / ISRA punt zit, kijk dan even onder de vloer in de kruipruimte of je er daar wel eentje ziet.
Kijk ook even op onlogische plaatsen. Zo komt bij mij thuis het ISRA punt niet binnen in de meterkast, maar in mijn huiskamer naast de verwarming :S. Tsja... Dat krijg je met ruim 100 jaar oude huizen.
Dat is bij mijn ouders inderdaad ook zo, daar komt de kabel ergens in een hoekje in de woonkamer uit de grond.

Maar je kan denk ik toch het best dan een KPN budget lijntje nemen eerst, wachten tot die is opgeleverd, al dan niet met tussenkomst van monteur en dan opnieuw een internet abonnement afsluiten. Dan kan je op dat moment waarschijnlijk ook wel weer de telefonie over laten nemen door de internetprovider.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
En zeker weten dat de kabels van die wandcontactdoos nergens heen gaan? In oudere huizen (zoals bij ons) is dat het ISRA punt namelijk.

Verwijderd

Zolang het een rijtjes huis betreft zit hij centraal in de meterkast. woon je in een appartement dan wordt het wat moeilijker. maar elk huis heeft ter alle tijden een isra punt.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:37
Ik zou inderdaad een KPN abo nemen, deze kan je toch per maand opzeggen? Daarna laten porteren naar welke adsl dan ook. Of hetnet bpi nemen, met monteur, kost je wat, maar ben van het helegedoe af. Deze is ook permaand op te zeggen, daarna gaan en staan waar je wil.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 11:03

silverstorm

tearing me apart

Wat The Realone zegt: draai het kapje eens van je telefoonaansluiting af, zie je daar een blauwe of groene dikke kabel, dan heb je hem.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 22:23
Onlin biedt ook de mogelijkheid om de KPN lijn 'over' te nemen. Normaal gesproken hoef je dus niet initieel een kpn abbo te nemen. Maar dan moet je idd wel een ISRA aansluiting hebben. Waar zit de aansluiting bij de buren? Of heb je die niet?

• Snowwie
Ik heb al in de kruipruimte (kelder) gezeten, daar zit geen Isra punt, een blauwe dikke kabel is helemaal nergens vindbaar. De man die voor mij gewoond heeft hier, heeft er 6 jaar gewoond en nooit vaste telefoon gehad. De wandcontactdoos komt echt nergens op uit, het zit aan de muur, er komen 2 kabeltjes uit, en die 2 kabeltjes komen in een klosje bij elkaar, welke op hun beurt nergens op uitkomen.

Maar goed, als ik de adviezen zo mag geloven, is het het beste om een KPN abo te nemen, deze is per maand opzegbaar (?), en dan het nummer te laten porteren door Online.

Mocht de lijn niet gerealiseerd worden dan wordt mijn Online abo afgesloten, ik zou dan ook kunnen overstappen op Ziggo. Maar dat is een kwestie van vergelijken, wat voordeliger is. Momenteel kijk ik nog gratis televisie :) Als ik me aanmeld bij Ziggo, gaan ze de abonnementskosten voor tv ook weer doorberekenen. Het huis heeft 3 maanden leeggestaan en Ziggo heeft het signaal gewoon laten zitten.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Ik zou eens contact opnemen met de aannemer, want volgens mij is het niet gebruikelijk dat nieuwe woningen zonder telefoonaansluiting opgeleverd worden.

• Murcielago
  • Laatst online: 13-10 03:55
Indien je bij KPN een abo aanvraagt begin je wel met een jaarcontract, geen maandcontract dus. Maar eignelijk zou online het gewoon voor je moeten oplossen. Je betaalt er tenslotte ook voor.

PSN: djmurcielago

• Snowwie
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:44:
Ik zou eens contact opnemen met de aannemer, want volgens mij is het niet gebruikelijk dat nieuwe woningen zonder telefoonaansluiting opgeleverd worden.
Het is een huurwoning.
Murcielago schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:50:
Indien je bij KPN een abo aanvraagt begin je wel met een jaarcontract, geen maandcontract dus. Maar eignelijk zou online het gewoon voor je moeten oplossen. Je betaalt er tenslotte ook voor.
Ja, dat zie ik nu ook op de site van KPN. Contracten van een jaar. Maar dat wil ik helemaal niet. En Online wil geen (gratis) monteur sturen. Ja, ze willen wel een monteur sturen, maar dan gaat het circa 500 euro kosten... :( :( :(

[ Voor 48% gewijzigd door Snowwie op 23-03-2009 13:55 ]

Mijn YouTube Channel

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20
Ik zou de verhuurder maar even bellen. Daar is ie voor.

Verwijderd

Snowwie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:40:
De man die voor mij gewoond heeft hier, heeft er 6 jaar gewoond en nooit vaste telefoon gehad. De wandcontactdoos komt echt nergens op uit, het zit aan de muur, er komen 2 kabeltjes uit, en die 2 kabeltjes komen in een klosje bij elkaar, welke op hun beurt nergens op uitkomen..
Vorige huurder had geen telefoon, maar er is wel infra aanwezig ?
Lijkt me apart als vanaf de straat/voordeur echt alles tot aan de wanddoos is weggehaald.

Vorig jaar was er een gelijkende post misschien dat dat nog helpt <ISRA punt kwijt>

NB Heb je buren met een gelijke woning en kun je daar niet kijken waar je op moet letten ?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:41

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik heb ook geen ISRA punt in mijn woning, alleen een wandcontact doos, en ADSL werkt er prima op. Sommige (huur)huizen hebben gewoon niet de blauwe/groene kabel tot helemaal in het huis doorgetrokken, maar tot een centraal punt, en vanaf dat centrale punt lopen er gewoon wat aderpaartjes naar de huizen.

Dus tja, ik zou even wachten, en eventueel contact opnemen met de kpn met de vraag of er uberhaubt een lijn naar het huis ligt (te controleren doordat in het verleden er mischien wel een vaste lijn is geweest). Grote kans dat je wandcontact doos het enige is wat je nodig hebt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Kees schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:31:
Ik heb ook geen ISRA punt in mijn woning, alleen een wandcontact doos, en ADSL werkt er prima op. Sommige (huur)huizen hebben gewoon niet de blauwe/groene kabel tot helemaal in het huis doorgetrokken, maar tot een centraal punt, en vanaf dat centrale punt lopen er gewoon wat aderpaartjes naar de huizen.

Dus tja, ik zou even wachten, en eventueel contact opnemen met de kpn met de vraag of er uberhaubt een lijn naar het huis ligt (te controleren doordat in het verleden er mischien wel een vaste lijn is geweest). Grote kans dat je wandcontact doos het enige is wat je nodig hebt.
Volgens mij zegt de TS toch duidelijk dat die wandcontactdoos niet is aangesloten:
De wandcontactdoos komt echt nergens op uit, het zit aan de muur, er komen 2 kabeltjes uit, en die 2 kabeltjes komen in een klosje bij elkaar, welke op hun beurt nergens op uitkomen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Je hoeft helemaal geen abonnement van KPN te nemen, laat de aanvraag van online eerst doorlopen.
Ketst de aanvraag niet af(waar de dame van online het ws over had) dan kun je na 3 april kijken of er ergens sync te krijgen is met je modem. Is dit niet het geval: bel online en zij starten dan een onderzoek waarbij evt een monteur aangestuurd wordt. Is het ISRA gesloopt dan kan het best zijn dat er niet 500 oid voor betaald hoeft te worden.

Het verhaal van de vaste lijn van KPN heeft te maken met de leverplicht van een analoge aansluiting door KPN, dan zullen ze een aansluiting moeten maken. Een internetaanbieder als online kan echter best een servicemonteur van KPN aansturen die het een en ander aan bekabeling regelt en repareert.

specs

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-10 14:18
Volgens de helpdesk medewerker van Online is er ook geen actieve telefoonlijn aanwezig op mijn nieuwe adres. De verwachte opleveringsdatum is 3 april, maar ze zei wel dat als er dan geen actieve telefoonlijn ligt dat mijn abonnement bij Online dan wordt afgesloten.
Vreemd dat Online en abonnement afsluit zonder actieve telefoonlijn. Ik dacht dat zij meestal de bestaande lijn overnemen en dat dus voroaf checken. Mijn ervaring is dat de meeste providers pas een abo in behandeling nemen wanneer er of een actief nummer is of anders tenminste een beschikbare aansluiting (en dat laatste kunnen zij checken in hun systemen).

Ik zou het erop aan laten komen en dan een goed gesprek met Online voeren of anders (evt tijdelijk) een Ziggoooitje nemen.

• Snowwie
Loekie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:35:
Je hoeft helemaal geen abonnement van KPN te nemen, laat de aanvraag van online eerst doorlopen.
Ketst de aanvraag niet af(waar de dame van online het ws over had) dan kun je na 3 april kijken of er ergens sync te krijgen is met je modem. Is dit niet het geval: bel online en zij starten dan een onderzoek waarbij evt een monteur aangestuurd wordt. Is het ISRA gesloopt dan kan het best zijn dat er niet 500 oid voor betaald hoeft te worden.
Online heeft zelf al geconstateerd dat er geen signaal mogelijk is, daarom verwijzen ze me ook door naar KPN. Online zegt dat de bewoner zelf verantwoordelijk is voor een correct ISRA punt.

Als ik de KPN site moet geloven wordt ik er niet echt vrolijk van. Minstens 2 tientjes voor een abonnement, waar je dan weer een jaar aan vast zit, en de aansluitkosten zijn ook nog onbekend.
Verder is de adsl snelheid op mijn postcode waarschijnlijk ook belabberd, vanwege de 5,3km van de centrale.

Als ik deze kosten allemaal optel, kan ik beter een Ziggo abo nemen, voor een zowat gelijke prijs heb ik dan 60 digitale zenders, 10mbit down, 1,5mbit up, telefonie en een gratis decoder (welke ik overigens zelf ook wel heb). Het enige wat ik dan nog nodig ben is een router, omdat het modem gebruikt door Ziggo geen dhcp afgeeft.

Ik wacht rustig af, totdat ik bericht krijg dat Online geen signaal kan leveren en mijn abonnement definitief beëindigd.

Mijn YouTube Channel

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Snowwie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:35:
[...]

Online heeft zelf al geconstateerd dat er geen signaal mogelijk is, daarom verwijzen ze me ook door naar KPN. Online zegt dat de bewoner zelf verantwoordelijk is voor een correct ISRA punt.
Tot op zekere hoogte, ISRA is van KPN, maar bewoner heeft de plicht dit niet te slopen...
Als ik de KPN site moet geloven wordt ik er niet echt vrolijk van. Minstens 2 tientjes voor een abonnement, waar je dan weer een jaar aan vast zit, en de aansluitkosten zijn ook nog onbekend.
Verder is de adsl snelheid op mijn postcode waarschijnlijk ook belabberd, vanwege de 5,3km van de centrale.
Aansluitkosten zijn rond 50 euro meen ik, als je op 5,4 km woont, direct kabel nemen als zij kunnen leveren. Op 5,4 mag je blij zijn als je 2 Mbit haalt.
Als ik deze kosten allemaal optel, kan ik beter een Ziggo abo nemen, voor een zowat gelijke prijs heb ik dan 60 digitale zenders, 10mbit down, 1,5mbit up, telefonie en een gratis decoder (welke ik overigens zelf ook wel heb). Het enige wat ik dan nog nodig ben is een router, omdat het modem gebruikt door Ziggo geen dhcp afgeeft.

Ik wacht rustig af, totdat ik bericht krijg dat Online geen signaal kan leveren en mijn abonnement definitief beëindigd.
Zie boven...
Als je zelf wilt voipen, veel instellen en een apparaat met mogelijkheden kijk dan eens naar een fritzbox. Die kun je ook als router inzetten voor o.a. voip. Ik ben er zeer tevreden over!

specs

Pagina: 1