Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verplicht Digitale televisie ziggo

Pagina: 1
Acties:
  • 2.827 views

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een brief binnen gekregen waar Ziggo in schrijft , begin april analoge televisie te vervangen door digitale televisie, de klanten kunnen voor 75 euro(Incl. 25 euro korting, 100 euro normale prijs) en een klein bedrag per maand digitale televisie ontvangen + er komt weer een stroomverbruikend apparaat in huis wat ruimte in neemt, als we dit niet doen verliezen we bijv. in Venlo een aantal duitse zenders, die zeer in trek zijn vanwege bijv. de komedie-uren op zondag en de films, asterix en obelix etc.

Nu word je dus eigenlijk verplicht om 75 euro en een X aantal euro per maand uit te geven om je eigenlijke zenders te behouden, in plaats daarvan krijg je je deze zenders terug en een heleboel waardeloze zenders zoals Brabant net, gelderland tv (Wat moet je daar in hemelsnaam mee in Limburg?) etc. Ik vind dit voor de zoveelste keer weer een trieste actie van Ziggo. Sinds de overname last van random DC's, e-mails die niet aankomen en moeilijk binnenkomen (Servers staan goed ingesteld), elke maand weer een e-mail waarin staat dat op bepaalde dagen het internet niet meer aanwezig is of e-mail niet bereikbaar.

Nu dit, digitale televisie. Stel we houden hier in huis alles analoog, tegen welke problemen lopen we dan aan?
Hier in de buurt en in Venlo en omstreken hebben een aantal kennisen digitale TV van Ziggo en het blijkt waardeloos te zijn, ze hebben natuurlijk wél alles digitaal aangesloten op een LCD scherm etc.

Als deze zoveelste trieste actie van Ziggo in het nadeel gaat werken voor de consument kunnen ze de rekeningen op hun buik schrijven. Ik neem de moeite niet eens meer om het o zo geweldige hulplijntje te bellen waar je uren in de wachtrij staat.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Maar wat is nu je vraag?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ziggo doet dit om ruimte te maken voor sneller internet op de kabel, ze schrappen dus de minder populaire zenders in analoge kanalen. Dat het dan raar lijkt dat er dan meer digitale zenders zijn komt omdat digitaal uitzenden minder ruimte inneemt ten opzichte van analoog.

Ikzelf wil niet meer analoog tv kijken nadat ik het in digitale kwaliteit heb gezien, het is nog steeds geen HD, maar wel beter dan analoge kwaliteit.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Dat zal waarschijnlijk meer en meer gebeuren, minder populaire zenders worden verwijderd uit het analoge pakket en zijn alleen nog beschikbaar via digitaal, zodat er meer ruimte beschikbaar is voor extra diensten. Dat digitaal er bij je kenissen 'waardeloos' uitziet kan ik me niet voorstellen, zie wel degelijk verschil in beeldkwaliteit tussen analoog en digitaal, en dat met een al bijna antieke Panasonic decoder.

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Ik heb ook digitale TV van Ziggo maar ik vind het prima werken met een goede kwaliteit. Ook nooit meer op je TV stations opzoeken bij wijzigingen in het aanbod maar met 1 druk op de digitale ontvanger is het geregeld. Van harte aanbevolen.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:11
Begin April worden enkele zenders (geloof 7/8) niet meer analoog uitgezonden, ja. Door het schrappen van deze zenders wordt er ruimte op de kabel gecreëerd voor digitale zenders en HD-kanalen.

Wil je deze zenders toch nog bekijken, moet je een digitale decoder aanschaffen. Met deze decoder krijg je een stuk meer zenders dan je ooit hebt gehad.

De decoder kost geld, daar kan niemand omheen. De HD-decoder kost nog meer geld... maar het is een noodzakelijk kwaad, indien je naar digitale TV wilt overstappen.

Je hoeft geen cent meer te betalen voor digitale TV. De eerste 6 maanden heb je een hoop extra zenders er gratis bij. Wil je deze na de 6 maanden nog behouden, kun je kiezen uit verschillende pakketten, die tegen een meerprijs worden geleverd.

Het stroomverbruik is 14-20 Watt.

Dit is geen exclusieve Ziggo actie, ook @Home zou dit uiteindelijk hebben moeten doen, net als andere maatschappijen. Analoge TV zal uiteindelijk verdwijnen, toch duurt dat nog wel een aantal jaar.

Als je bij analoge TV blijft, verandert er niets. Je bent alleen de beschreven zenders kwijt. De andere 30 zenders blijven, tot de volgende beperking.

Digitale TV is qua beeld evengoed als perfect signaal van perfect afgesteld analoog beeld. Indien er fouten optreden, of kwaliteit te betreuren is, moeten je buren eens goed naar de bekabeling kijken en eventueel wat kabels vervangen of splitters schrappen.

De vraag moet zijn:
Zijn deze TV-kanalen je € 75,- waard?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Schaf je een schotel aan!
Dan kan je wel twintig Duitse reclamezenders kijken onderbroken met wat Astrix en Obelix...

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
cornfed99111 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:33:
Schaf je een schotel aan!
Dan kan je wel twintig Duitse reclamezenders kijken onderbroken met wat Astrix en Obelix...
Een beetje goede schotel decoder en schotel kost ongeveer 350 euro.Dus de keus is aan de ts.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:56
Voor een schotel moet je wel fysieke ruimte hebben.

Decoder kan je wel in huis kwijt, schotel moet aan de gevel/in de tuin.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
TrekDude101 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:48:
Ziggo doet dit om ruimte te maken voor sneller internet op de kabel, ze schrappen dus de minder populaire zenders in analoge kanalen. Dat het dan raar lijkt dat er dan meer digitale zenders zijn komt omdat digitaal uitzenden minder ruimte inneemt ten opzichte van analoog.

Ikzelf wil niet meer analoog tv kijken nadat ik het in digitale kwaliteit heb gezien, het is nog steeds geen HD, maar wel beter dan analoge kwaliteit.
1 analoge zender is 7-8 MHz breed, op deze zelfde bandbreedte kan je 1 QAM kanaal kwijt.
1 QAM kanaal (indien 256 QAM gebruikt wordt) kan maximaal 50 MBit aan digitale data bevatten.
Hier kunnen ongeveer 3 digitale HD zenders, of 7 a 8 digitale SD zenders.

Bij Delta in Zeeland hebben ze pas de kabel opnieuw ingedeeld. Alle analoge TV zenders zijn daar netjes op redelijk logische volgorde op de kabel geplaatst. Hiermee zijn de gaten die in het frequentieraster waren netjes vrijgemaakt. De zenders staan nu echter wel helemaal op het einde op de band. (van 470 MHz tot 850 ofzo) waar de kwaliteit minder is dan op de lagere frequenties (demping is hoger op hogere frequenties).
Hierdoor hebben we dus nu wel een lagere kwaliteit op analoog, om ruimte te maken voor meer digitaal.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 17:36

PoweRoy

funky!

Je gaat er niet op achteruit. Je koopt 1x een ontvanger en kan dan digitale tv voor hetzelfde bedrag ontvangen.

Als jij een krant koopt, en de schrijven stopt met een bepaald onderdeel bv sport dan heb jij toch niets te zeggen. Dan koop je het maar niet meer.

Zucht mensen die zeggen dat het niet kan, fact of life, het gebeurd constant

[This space is for rent]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:06

EXX

EXtended eXchange

PoweRoy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:59:
Als jij een krant koopt, en de schrijven stopt met een bepaald onderdeel bv sport dan heb jij toch niets te zeggen. Dan koop je het maar niet meer.
Deze vergelijking loopt mank. Als ik TV wil via kabel, moet ik naar Ziggo. Het enige "alternatief" is digitenne of schotel.

Op zich heb ik niet zo veel tegen digitale TV, ware het niet dat het niet zo straightforward is als analoog. Ik kan bv. mijn DVD recorder niet meer goed gebruiken op digitaal.

Bi analoog heb je in elke apparaat (TV, recorder etc.) in de keten een bruikbare tuner zitten. Kabel inprikken, zenders instellen en het werkt. Dat is bij digitaal niet het geval. Altijd gepruts met verschillende decoders, alleen te krijgen bij provider. Niks universele digitale tuner in elk apparaat die werkt, dankzij de politiek van de kabelboeren.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Het maandbedrag blijft overigens hetzelfde.
Kan wel zijn dat een paar van de zenders niet in het standaardpakket zitten.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
Wees blij, bij Ziggo kun je tenminste kiezen welke decoder je wilt gebruiken. Met bijvoorbeeld een Philips decoder kun je je HD recorder gewoon weer aansluiten op de tweede scart aansluiting en dus in betere kwaliteit opnemen dan nu, met als nadeel dat je dan ook alleen die zender kunt kijken. Anders moet er nog een tweede decoder bij komen.

Bij UPC heb je geen keuze, daar is de boel helemaal belachelijk afgeschermd, dus dan kun je echt alleen maar voor hun zooi kiezen.

En ja, het zou nog veel beter kunnen. Helaas boeit het nu nog niemand waardoor de politiek nog steeds niet op de hoogte is. Als dat wel een keer gebeurt, zou het wel eens snel afgelopen kunnen zijn met dit monopolie gedoe.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Je gaat er niet op achteruit. Je koopt 1x een ontvanger en kan dan digitale tv voor hetzelfde bedrag ontvangen.
Met meer dan één televisie ga je er zeker wel op achteruit. Je hebt meerdere decoders nodig. Daarnaast vind ik een extra kastje gewoon irritant (net als het langzame zappen). Analoog is meer dan voldoende voor mij, pas op het moment dat tv's met ingebouwde decoders gemeengoed worden ben ik bereid over te stappen.

De kwaliteit is wel stukken beter, zeker op een groot scherm. Maar die heb ik niet, ik heb geen groot scherm en de analoge kwaliteit is gewoon heel erg goed (wat niet altijd zo is met analoge tv).

75 euro uit gegeven voor iets wat je niet hoeft is dus altijd een achteruitgang

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:08

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik snap (deels) je frustratie, maar ik mag hopen dat je volwassen genoeg bent om te weten, dat soms in het leven, er dingen gebeuren, waar je niks aan kan veranderen. Dit is er ééntje van.

Je kan nu kiezen
  • Betaal die 75 euro
  • Betaal hem niet, en mis je zenders
  • Zoek een andere oplossing (schotel oid)
Dus klaar.
Ik mag hopen dat je dit topic niet alleen geopend hebt om te klagen, leven is nou soms niet helemaal eerlijk, get used to it.

En last but not least:
Zou je hierop antwoord willen geven?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 18:55
Stil staan is achteruit gang, durf met de tijd mee te gaan en stap gewoon over naar Digitale televisie van ziggo.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Volgens mij heb je het ook over disconnects e.d. En je hebt dus @home internet.

Hoogstwaarschijnlijk kun je voor exact hetzelfde geld (minus de 75 euro) overstappen naar een alles-in-een pakket; alle pakketten hebben namelijk gratis de digitale ontvanger. Het enige 'nadeel' is dat je er ook bijna gratis telefonie bijkrijgt.

Als ik zo hun internet abo's bekijk, en de basis TV; dan betaal je voor de basis TV 16,25 per maand, en voor de 3 internet paketten achtereenvolgens 19,95 / 29,85 / 47,95 per maand. Telefonie is 9,95 per maand.

De alles in 1 pakketten (met gratis decoder a 75/100 euro) kosten 39,95 / 49,95 / 64,95 per maand. Dus helemaal als je nu al het duurste internet abo hebt, dan kan het zeker voordelig zijn om over te stappen naar het duurste alles-in-1 pakket, het kost welgeteld 75 cent meer per maand dan het losse internet abo + het losse tv abo, en voor die 75 cent per maand krijg je er dus ook telefonie bij.

Met de andere paketten is het iets minder; daar zijn de kosten per maand 3,75 / 3,84 per maand hoger dan een twee losse abo's, maar dan krijg je er wel telefonie weer bij. En de decoder is gratis (wat je er dus na 19 maand uit hebt: 75 / 3,84 = 19,..)

[ Voor 3% gewijzigd door Kees op 23-03-2009 17:42 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• cornfed99111
vincedd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:43:
[...]

Een beetje goede schotel decoder en schotel kost ongeveer 350
euro.Dus de keus is aan de ts.
Je reactie wijst erop dat je weinig verstand hebt van satelliet tv. Waarom dan reageren???

De meeste Duitse publieke en commerciele kanalen kan je free-to-air ontvangen.
Bij een beetje aanbieding ben je onder € 60 in bedrijf...
Als aanvulling voor de kabel ideaal.

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:02
Afhankelijk van welke zenders je veel kijkt en hoe groot je tv is, zou je ook Digitenne nog kunnen overwegen.

Prijs ligt een stuk lager dan bij de kabel, en aangezien je in Venlo woont is de kans groot dat je naast de 23 standaard zenders ook nog een aantal free-to-air duitse zenders erbij kunt ontvangen. (lukt me in Enschede tenminste wel) Kom daardoor in enschede uit op 30 zenders voor 7,50 per maand.

Je hoort wisselende geluiden over de kwaliteit van digitenne, brommers schijnen erop te storen, maar heb er zelf acceptabel beeld mee. (2 hoog) Ik vind het prijsverschil tussen analoog ziggo, en digitenne, in ieder geval genoeg reden om zelf geen ziggo te hoeven.

[ Voor 9% gewijzigd door nagynl op 23-03-2009 17:51 . Reden: -kleine toevoeging- ]

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
nagynl schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:50:
Afhankelijk van welke zenders je veel kijkt en hoe groot je tv is, zou je ook Digitenne nog kunnen overwegen.

Prijs ligt een stuk lager dan bij de kabel, en aangezien je in Venlo woont is de kans groot dat je naast de 23 standaard zenders ook nog een aantal free-to-air duitse zenders erbij kunt ontvangen. (lukt me in Enschede tenminste wel) Kom daardoor in enschede uit op 30 zenders voor 7,50 per maand.

Je hoort wisselende geluiden over de kwaliteit van digitenne, brommers schijnen erop te storen, maar heb er zelf acceptabel beeld mee. (2 hoog) Ik vind het prijsverschil tussen analoog ziggo, en digitenne, in ieder geval genoeg reden om zelf geen ziggo te hoeven.
En een gratis decoder kastje voor de 1e tv. Enige nadeel is dus dat je voor tv twee en drie nog een kastje moet hebben.

• vincedd
  • Nu online
cornfed99111 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:40:
[...]

Je reactie wijst erop dat je weinig verstand hebt van satelliet tv. Waarom dan reageren???

De meeste Duitse publieke en commerciele kanalen kan je free-to-air ontvangen.
Bij een beetje aanbieding ben je onder € 60 in bedrijf...
Als aanvulling voor de kabel ideaal.
Heb thuis een schotel aan de muur hangen.zelf uitgericht met een rotor erop,waarmee ik 6 satelieten ontvang.Weet niet waar je dat antwoord op baseert?En dat is niet de enigste schotel die ik heb uitgericht,die kan ik nu al niet meer op 1 hand tellen.En voor 60 euro heb je nu niet echt een superontvanger die werkt als het regent of zwaar bewolkt is ,of je moet voor 60 euro zo`n duits ding willen uit de duitse gamma voorgeprogrammeerd op Duitse zenders.Ik heb het nu over een kwalitatief goede ontvanger,niet over gamma spul.

[ Voor 32% gewijzigd door vincedd op 27-03-2009 00:26 ]

• cornfed99111
Volgens mij is juist het punt van de TS dat de Duitse tv zenders niet te meer analoog te ontvangen zijn.
In dat licht is een simpel FTA schotel een prima aanvulling.

Waarvoor je persé een €350 systeem dan nodig hebt is mij een raadsel en dus slecht advies...

• vincedd
  • Nu online
Kan misschien wel een slecht advies zijn,maar doet er dus niet aan toe dat ik geen verstand van satelieten heb zoals jij zegt.En het hoeft geen slecht advies te zijn......hangt van de ts zijn portomonnee af.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Stroom verbruik van mijn standaard decoder is zo'n 7 watt (aan of standbye maakt overigens niet uit :/ ).
Decoder zit dus achter zoíets

Afbeeldingslocatie: http://vdmtn.s3.amazonaws.com/195/195327.gif

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:57

Yucko

One clown to rule them all !

@Kees

ik had al gratis basis telefonie (wat je dus ook krijg bij een alles-in-1 pakket) in de tijd dat ik alleen maar een los internet + tv abo bij @ home had. Dit kreeg je bij @Home Breedband (nu volgens mij Z3 abo) voor niets erbij.

@TS
Je hoeft natuurlijk niet die decoder van € 75,- te pakken. Ik heb bij de lokale Expert (daar wordt je grijzer van :P) een losse decoder gekocht voor € 39,- (humax SD model). Nu zal de kaart ook nog wel iets kosten, maar dat zal geen € 36,-

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 01:27

Brazza

Byte me!

Sorry voor de kick.

Ik heb dus een nieuwe 42" plasma en wil graag de HD zenders bij ziggo bestellen. Nu heb ik dus ook zo'n digitale decoder, maar daar betaal ik al meer als 2 jaar niet meer voor.

Nu zag ik op de website
Let op: Om gebruik te maken van Digitale Televisie van Ziggo is het nodig dat Basis Televisie (Televisie Z1) van Ziggo is aangesloten op het aangegeven adres.
Dit betekent dus dat als ik deze HD pakket wil (3,95 EUR p/mnd) + Televisie Z1 moet betalen? Snap er niks van. Digitale tv is gratis maar om extra pakketten te nemen moet je ook het basis abonnement betalen?

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Brazza schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:13:
Sorry voor de kick.

Ik heb dus een nieuwe 42" plasma en wil graag de HD zenders bij ziggo bestellen. Nu heb ik dus ook zo'n digitale decoder, maar daar betaal ik al meer als 2 jaar niet meer voor.

Nu zag ik op de website

[...]

Dit betekent dus dat als ik deze HD pakket wil (3,95 EUR p/mnd) + Televisie Z1 moet betalen? Snap er niks van. Digitale tv is gratis maar om extra pakketten te nemen moet je ook het basis abonnement betalen?
Ehm, je betaalt altijd het basispakket, anders heb je geen TV in huis. Mocht je dit niet doen en ben je door controlemazen heen geglipt heb je tot nu toe geluk gehad.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Brazza

Brazza

Byte me!

Vreemd want ik had een paar weken geleden nog contact met hun over een factuur die ik nog terug kreeg. Waarin ze zeiden dat er geen kosten aan digitale tv abo was.

Maar dus in het ergste geval als ik met hun nogmaals bel moet ik het basis abo betalen (+ misschien achterstallige maanden.. )

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Digitale TV is gratis als je al op "analoge" televisie van Ziggo bent aangesloten (het zogenaamde Televisie Z1 niet te vergissen met Internet Z1). Het HDTV pakket kost dan weer 3,95 euro bovenop het Televisie Z1 abonnement.

Je moet nog wel een basispakket aanschaffen met de decoder ed.

Ik zie de meerwaarde van HDTV niet in want behalve NED 1, 2 en 3 en Eurosport zijn er in dit pakket niet meer HD kanalen tenzij je voor Film1 en Sport1 apart nog een keer extra wilt betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door siknu op 12-08-2009 17:27 ]

• Brazza

Brazza

Byte me!

Ging mij voornamelijk voor Discovery HD.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:09
Brazza schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:32:
Ging mij voornamelijk voor Discovery HD.
Als men als klant zijnde bij Ziggo iets afneemt, heeft men altijd analoge tv a 16,25.
Hierbij krijgt men gratis (enige wat je nodig hebt, is een smartcard plus een decoder of een tv waarin je een smartcard kan stoppen) digitale tv en een paar HDTV kanalen gratis, namelijk Ned 1, 2, 3 en Eurosport.
Wil je meer HDTV zenders, betaal je 3,95 extra, maar krijg je de zenders Discovery HD, National Geographic Channel HD en History HD extra, als je dan ook nog eens Film 1 en Sport 1 hebt, krijg je daarvoor dus ook HD channels.
Dus wilt je Discovery HD bekijken heb je nodig: Televisie Z1 + HDTV Pakket = 16,25 + 3,95 = 20,20.
Wil je Film 1 HD bekijken wordt het: Televisie Z1 + Film 1 = 16,25 + 14,95 = 31,20.
Wil je alle HDTV zenders die door Ziggo wordt geleverd, dan wordt het Televisie Z1 + HDTV Pakket + Film 1/Sport 1 = 16,25 + 3,95 + 22,95 = 43,15.
Wil je nog meer zenders, dan zullen die zenders niet HDTV kwaliteit zijn, maar normale Digitale TV kwaliteit en ligt het er maar net aan wat je keuzes zijn.

Als je wilt weten welke zenders er in welk pakket zitten, kan je op http://www.ziggo.nl/producten/televisie/zenderoverzicht/ kijken.
Bij het menu "Zenders per pakket" selecteer je bijv "Basiszenderpakket" en dat is dan dus die 16,25.

Heb je echter het Alles-in-1 pakket, betaal je die 16,25 niet, aangezien dit dan zit inbegrepen.

[ Voor 3% gewijzigd door RollieBollie op 12-08-2009 19:06 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:37

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wat mensen vergeten is dat als je een aantal tvs in huis hebt, de analoge lijn wel een behoorlijke uitkomst is. Er ligt meestal al wel een netwerk van coax naar alle tvs etc, maar aan elke tv een decoder hangen daar zit je niet op te wachten.

Ik vind het dus ook wel jammer dat ze het analoge pakket steeds verder strippen, al blijft de core wel de meest bekeken zenders.

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Helaas word zoiets bijna nooit vrijwillig gestript, maar kan ook de "programmaraden.nl" uitmaken wat je wel en niet mag uitzenden analoog

• Brazza

Brazza

Byte me!

Toch wel grappig dat ik dan al meer als 2 jaar geen ' kijk en luister geld" betaal. Was in de veronderstelling dat dit via de stroomrekening geind werd.Ook wel raar dat een ziggo medewerker niet oplettend was toen ik vroeg of digitale tv ook geld kost.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:09
Brazza schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:25:
Toch wel grappig dat ik dan al meer als 2 jaar geen ' kijk en luister geld" betaal. Was in de veronderstelling dat dit via de stroomrekening geind werd.Ook wel raar dat een ziggo medewerker niet oplettend was toen ik vroeg of digitale tv ook geld kost.
Volgens mij gaat dit al een tijdje via de belasting.
En als ik google, krijg ik gelijk de 1e hit: Wikipedia: Kijk- en luistergeld

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Anders kaap je even een topic dat er ergens in de verte mee te maken heeft.
Nu had dit topic al weinig bestaansrecht, nu slaat het helemaal nergens meer op.

Alles wat ik over jouw vraag kan zeggen op dit moment: Lees je eens in. Op de website van Ziggo staat dit allemaal duidelijk vermeld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.