MAD_AT_WORK?????
Waar heb jij het over??? P4 korte levensduur???
Langer dan de Athlon, die is aan het einde gekomen van zijn weliswaar bijzonder glansrijke carierre, de P4 is net begonnen...
Jij hebt het over een nieuwe P4?? welke dan?
Er komen heel veel nieuwe processoren van Intel af de komende jaren, kun je iets specifieker zijn. En als iemand render kracht nodig heeft, en veel met Adobe of bijv. 3D Studio werkt, heeft hij meer aan een P3 dan aan een Athlon. Kijk alle tests er maar op na. De onafhankelijke tests wel te verstaan. Dat komt omdat die de instructies van een Intel CPU beter benutten dan die van een Athlon. Whistler is erg onderweg trouwens, ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat dan de Athlon toch een stapje opzij moet doen voor de P4. Denk even aan de mem-bus van 400+ Mhz...
Die gaat vast nog wel richting de 600 Mhz. Ik geef toe dat een AMD een erg aantrekkelijke processor is, hij is snel goedkoop en errug cool als je een beetje wil tweaken etc. Maar de persoon die de vraag stelt wil veel renderen en heeft absolute rekenkracht nodig. Zoals ik het heb begrepen kan hij het besten met de programma's die hij gaat gebruiken voor een P3 of P4 kiezen. Hij wil er een tijd mee vooruit kunnen, dan zou ik voor de P4 gaan.
Maar goed....
Het wordt weer eens zo'n eindeloze AMD vs. Intel discussie, waar niemand op zit te wachten. AMD is errug goed, Intel is ook erg goed, maar probeer de nuances te zien, de ene keer kan je gewoon beter een Intel nemen en de andere keer dus een AMD...
Uhmmm, ik wilde nog even wat Osama zegt bevestigen...SSE maakt renderen flink wat sneller....
Ik heb trouwens wel weer een lang lulverhaal neergeplant....