Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Een goedemorgen mede tweakers,

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem.
Sinds vorige week heb ik een Linksys WRT610N en een WUSB600N wireless adapter.
Het signaal 5Ghz (N) signaal (SSID_N) is echter zwakker dan het 2,5Ghz (G-N) signaal (SSID_G).
De afstand tussen de router in de adapter is max 3 meter, de router staat beneden en de pc 1 etage er boven.
Windows XP, Vista en 7 geven op het SSID_N signaal poor/fair terwijl dezelfde adapter op het SSID_G een excelent signaal geeft.
Ik heb al diverse instellingen in het tabblad 'draadloos' proberen te wijzigen, echter geeft geen van de wijzigingen een beter signaal. Op dit moment staat alles op factory default.
Op dit moment gebruik ik voor de router firmware versie 1.00.02 B10 en de laatste drivers voor de wireless adapter.

Iemand een betere suggestie dan alles terug brengen naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:07

phemelrijk

Wat is dat dan ?

q2no schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:02:
Een goedemorgen mede tweakers,

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem.
Sinds vorige week heb ik een Linksys WRT610N en een WUSB600N wireless adapter.
Het signaal 5Ghz (N) signaal (SSID_N) is echter zwakker dan het 2,5Ghz (G-N) signaal (SSID_G).
De afstand tussen de router in de adapter is max 3 meter, de router staat beneden en de pc 1 etage er boven.
Windows XP, Vista en 7 geven op het SSID_N signaal poor/fair terwijl dezelfde adapter op het SSID_G een excelent signaal geeft.
Ik heb al diverse instellingen in het tabblad 'draadloos' proberen te wijzigen, echter geeft geen van de wijzigingen een beter signaal. Op dit moment staat alles op factory default.
Op dit moment gebruik ik voor de router firmware versie 1.00.02 B10 en de laatste drivers voor de wireless adapter.

Iemand een betere suggestie dan alles terug brengen naar de winkel?
Ik heb dezelfde combi, maar hier draai hij op volle toeren, haal 300Mbps en met upc fiber 30 haal ik 28 Mbps strak tot zo een 6 meter van de router af, daarna neemt het langzaam af.

Het lijkt erop dat er iets je signaal verstoort? Weet je zeker dat je router instellingen goed zijn?...Zoveel mogelijk automatisch laten doen?>..wellicht helpt dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

phemelrijk schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:26:
[...]

Ik heb dezelfde combi, maar hier draai hij op volle toeren, haal 300Mbps en met upc fiber 30 haal ik 28 Mbps strak tot zo een 6 meter van de router af, daarna neemt het langzaam af.

Het lijkt erop dat er iets je signaal verstoort? Weet je zeker dat je router instellingen goed zijn?...Zoveel mogelijk automatisch laten doen?>..wellicht helpt dat..
Update, nu met fiber 60 heb ik draadloos max 55 Mbps gehaald, upload 5,5. Dus er zou bij jou iets moeten zijn wat blokkerend werkt...Ik heb op 7 meter afstand nog voor beide banden excellent als signaal sterkte en 270Mbps per kanaal. Zodra ik de tuin in ga op 12 meter afstand is het voor beide banden afgelopen en kan ik niet internetten. Dat is dan wel weer jammer, mijn belkin N trok de tuin wel met gemak. Ik ga nog evne bellen met linksys of dit komt door de ontvanger of dat de router gewoon niet sterk genoeg zend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:09
Ik heb ook een WRT610N en heb de ervaring dat het met bereik best wel gevoelig aan komt. Ik heb hem aan de buitenkant van mijn meterkast hangen (gezien die van metaal is) en hij is nu gericht naar de achterzijde van het huis (waar mijn woonkamer is). In de woonkamer (max 5 meter) heb ik perfect signaal en achterin de tuin (zichtverbinding met de router) werkt het wel maar is het net aan.

Echter, als de deur naar buiten dicht is werkt het niet meer, waarschijnlijk wordt dat veroorzaakt door de dikke gewapend betonnen muren het het HR++ isolatie glas. Ook werkt het aan de voorkant van het huis ook nauwelijks terwijl ik de meterkast waaraan de router aan de andere kant hangt zien en het is max 10 meter. Ook hier is denk ik de goede isolatie van huis de boosdoener.

Het is niet alleen wifi (2,4 GHz en 5 GHz), ook mobiel bellen met GSM (900 en 1800 MHz) en UMTS (2100 MHz) is bijna niet te doen. Als ik gebeld wordt loop ik meestal meer even naar de gang zodat ik achter de (houten) voordeur sta anders wordt het gesprek regelmatig afgebroken. Zodra ik 1 stap buiten de deur zet heb ik bijna vol signaal. Ook GPS (1.227 en 1.575 MHz) werkt binnen ook niet.

Wellicht speelt de goede isolatie van je nieuwbouw huis dus een belangrijke rol. Zoals Johan Cruijff ooit zei: ieder voordeel heb ze nadeel en ieder nadeel heb ze voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Wat wel opvallend is is dat ik met mijn huidige inbouw laptop AG ontvanger een uitstekend signaal krijg in de tuin op 15 meter afstand van de 610N router. Dus de router straalt echt ver en goed uit. Het probleem zit hem dus in de usb adapter. Die geeft nagenoeg geen signaal. Dus in de tuin gebruik ik de inbouw adapter van de laptop en heb ik zo een 16 Mpbs over van de 60 die ik krijg. Genoeg om te netten, maar ik ga toch eens bellen met linksys. Ik kan me niet voorstellen dat een dual band N adapter (usb600N) dat niet aan kan en zo een goedkoop inbouw gevalletje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Zelf zit ik nu zonder problemen buiten met een WUSB300N aan mn klapdoos richting een WRT150N (mét antennes) in een nieuwbouwhuis, driedubbel glas etc. etc.
Ben je al op een ander uitzendkanaal gaan zitten met die 610N? Scheelde bij mij een hoop.
Misschien is die USB600N gewoon niet sterk genoeg. Hier en hier de specs...

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 18:15
Antenne's ingebouwd in laptop zijn vaak best groot en goed naar mijn mening.

In zo'n USB-sticky past vaak niet echt een lekkere antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

beste is een expresscard te kopen denk ik zo... steekt niet uit en zo :-)
maar ach je kan ook eeb macbook kopen voor 900 euro :-)

DaKnowledge

Pagina: 1