Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Poging II: Zoekende naar een opensource frontpage software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit wordt dan poging twee, nadat de vorige gesloten werd.
Geachte leden,

Ik ben benieuwd of er opensource software bestaan die een frontpage kunnen implementeren op je website.

De frontpage moet een indeling hebben à la tweakers.net, waarbij er dus een nieuwsoverzicht aan de linkerzijde van de pagina te vinden is, en in het midden van de pagina moet het artikel zelve staan. Onder het artikel zou men eventueel reacties kunnen toevoegen. In ieder geval iets in die trant, meer zijn mijn wensen niet.

Ik heb even bij phpBB gekeken, en naar horen zeggen zouden er applicaties bestaan die dat voor je kunnen regelen, maar hetgeen ik gevonden had was niet helemaal zoals ik verwachtte, de stijlen leken te veel op dat van een forum.
In die andere topic werden al dingen als Joomla, Drupal en CMS voorgesteld. Ik vraag me echter af deze zich daadwerkelijk lenen voor hetgeen dat ik gedachten heb: een nieuwssite met links een newsbar en ter halve van de pagina het artikel zelf. Net als op www.fok.nl en www.tweakers.net,

Ik kijk uit naar jullie suggesties :9~

[ BTW: mocht de topic wederom niet in het goede subforum geplaatst zijn, kunnen jullie 'm dan a.u.b. naar het goede verplaatsen en niet direct een slot op te gooien zonder vermelding waar 'ie wel zou moeten 8)7 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 09:51

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja die lenen zich daarvoor

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
ben je zelf van plan er werk in te steken of verwacht je een kant-en-klaar pakket dat precies is zoals je aangeeft? want inprincipe kan drupal/joomla en al die andere rommel dat allemaal uitstekend...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:41

Eijkb

Zo.

Tuurlijk, hier staat uitgelegd hoe je dit voor elkaar krijgt!

.

Verwijderd

Topicstarter
teh_twisted schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:53:
ben je zelf van plan er werk in te steken of verwacht je een kant-en-klaar pakket dat precies is zoals je aangeeft? want inprincipe kan drupal/joomla en al die andere rommel dat allemaal uitstekend...
Een kant-en-klaar pakket is natuurlijk bij voorbaat gewenst! Maar welk/wat precies van moet ik van Joomla hebben dan? Bepaalde add-ins? Het is allemaal zo ongelofelijk uitgebreid, je ziet haast door de bomen het bos niet. Ik neem aan dat Joomla één grote omgeving is die je naar je wensen kunt aanpassen, met een nieuwsbar links van de pagina en in het midden van de pagina de nieuwsartikelen. Ik moet wel toegeven dat het onwijs top is dat er iets als Joomla bestaat, dat bespaart je toch wat geprogrammeer.

Verwijderd

Topicstarter
Eijkb schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:15:
Tuurlijk, hier staat uitgelegd hoe je dit voor elkaar krijgt!
Super handige link, bedankt! Maar, onder welk kopje moet ik kijken specifiek voor bovenstaande?

Verwijderd

Topicstarter
Joe, even nog een (ietwat offtopic) vraagje.

Als ik nou een dergelijke website wil opzetten, en ik wil bijvoorbeeld ook dat (net als op frontpage van tweakers.net) dat bezoekers op het artikel kunnen reageren, wat voor webhost-pakket moet ik dan ongeveer hebben? Aan welke eisen moet ie voldoen als ik Joomla wil gebruiken? Webruimte? Kosten?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:46:
Joe, even nog een (ietwat offtopic) vraagje.

Als ik nou een dergelijke website wil opzetten, en ik wil bijvoorbeeld ook dat (net als op frontpage van tweakers.net) dat bezoekers op het artikel kunnen reageren, wat voor webhost-pakket moet ik dan ongeveer hebben? Aan welke eisen moet ie voldoen als ik Joomla wil gebruiken? Webruimte? Kosten?
Bekijk op de site van Joomla wat de technische eisen zijn, ga naar www.webhosters.nl en selecteer ze en ga de prijzen na of vraag offertes aan. Zo lastig is dat toch niet ?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ik laat het topic nog even open, op voorwaarde dat je je topicstart behoorlijk uitbreidt.

Van eigen inzet merken we vrijwel niets. Je beschrijft een beetje wat je op je website wil (vrij standaard), maar geeft niet aan wat je gezocht/gevonden hebt, of dat je misschien nog meer eisen hebt.

Je kunt niet van ons verwachten dat we je maar even aan het handje gaan nemen en stap voor stap gaan vragen wat _jij_ nodig hebt. Daar zul je toch echt zelf moeite voor moeten doen.

Desnoods download je een aantal pakketten en gaat aan de slag met een pakket als XAMPP. Dan draai je al die pakketten lokaal en kun je ze prima uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
In de tussentijd heb ik natuurlijk niet stilgezeten, ondertussen heb ik dan ook een domein plus webhost geregeld. Vervolgens heb ik Joomla erop gegooid. Best een veelzijdig ding moet ik toegeven, overigens ook zeer handig in gebruik.

Alleen, het probleem is, ik kan maar niet de juiste template vinden die ook maar enigszins in de buurt komt van mijn wensen (een frontpage à la www.fok.nl).

Heeft iemand suggesties?

Ik was deze namelijk al tegengekomen: http://www.joomlart.com/t..._portfolio/ja_teline.html

Deze ziet er toch tamelijk professioneel uit, maar het nieuwsoverzicht zit rechtsboven en dat wil ik juist niet.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:04

Wish

ingwell

Zo te lezen een paar suggesties:

1. Je leest hoe Joomla werkt in combinatie met wat PHP en HTML en je doet het zelf
2. Je zoekt eventueel in de betaalde templates - kan me niet voorstellen dat nog niemand heeft ontwikkeld qua welke functionaliteit waar
3. Je huurt iemand in om de website verder te ontwikkelen (op basis van Joomla en jouw bekende wensen niet al te duur neem ik aan)

No drama

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het bouwen van een website kun je niet geheel op basis van het bij elkaar klikken van add-ins en templates doen. Je zult hier ook zelf tijd en moeite in moeten investeren om PHP, HTML en CSS onder de knie te krijgen om zo een standaard template naar je wensen aan te passen. Of je huurt hier iemand voor in.

Daarnaast is het sowieso goed om te weten waar je mee bezig bent, joomla en andere CMSén zijn vrij gevoelig voor hacks. Zeker omdat de Add-ins niet altijd door de meest ervaren programmeurs geschreven worden en dus niet altijd geheel secure zijn. Als je site (of de hele server) gehacked worden door slechte add-ins of een oude joomla versie krijg je geheid problemen met je hoster. Altijd handig dus om zelf wat kennis te hebben om in ieder geval iets aan beveiliging te kunnen doen.
Pagina: 1