Prachtige serie als je het mij vraagt, erg leuk gebruik van attributen ook!
Enige puntje van kritiek zal de overbelichting zijn in enkele foto's.
Enige puntje van kritiek zal de overbelichting zijn in enkele foto's.
Verwijderd
Hele mooie sprekende en afwisselende serie.
Bij foto 1 is haar haar overbelicht maar dat is dan ook het enige dat me in de hele reeks "stoort".
De wisselende houdingen en poses zijn erg leuk, en tevens vind ik het idee om 2 kleine foto´s samen te plaatsen als 1 foto erg geslaagd.
Ik zou het een consistente serie willen noemen.
Nice..
Bij foto 1 is haar haar overbelicht maar dat is dan ook het enige dat me in de hele reeks "stoort".
De wisselende houdingen en poses zijn erg leuk, en tevens vind ik het idee om 2 kleine foto´s samen te plaatsen als 1 foto erg geslaagd.
Ik zou het een consistente serie willen noemen.
Nice..
Je hebt zeker nagedacht over de compo, maar ik vind 1,2 en 4 toch wel een beetje té overbelicht. Ik weet niet of het express gedaan is, maar het doet bwvs bijna pijn aan mijn ogen, zo uitgebeten als het is. Wellicht is dit nog te fixen met wat creatief PS werk ? 
Verder best netjes gedaan, ben er alleen niet helemaal lyrisch over
Verder best netjes gedaan, ben er alleen niet helemaal lyrisch over
Ik zou liegen als ik zeg dat het bewust gedaan is...kijk ik weet dat als je met de zon in de rug fotografeerd, je de zon als haarlicht gebruikt...maar had eigenlijk te weinig middelen (1 reflectie scherm) om het groter verschil tussen haarlicht en fill op te heffen...helaas...de locatie was bewust gekozen en ik wist dus wel dat dit een probleem zou kunnen worden..het diffusie scherm wat ik mee had, kon ik helaas niet gebruiken omdat er links en rechts water was...daar had ik helaas niet echt over nagedacht. Maar de echt 'lelijke' overbelichte fotos liggen al in de prullebak, bij deze vind ik zelf het overbelichte wat toevoegen. Als iemand tips heeft om de volgende keer dit te voorkomen (soms is de locatie belangrijker dan de schaduw die je wilt) dan graag tips.
Bedankt voor het commentaar!
Bedankt voor het commentaar!
Ik krijg een beetje het deviantART gevoel hierbij (voornamelijk door het overstraalde licht, de bloemetjes en de ballon) en voor mijn persoonlijke smaak vind ik het wat zoet. Maar ik vind de platen wel lekker weg kijken en het geheel ziet er ontspannen uit. De sfeer heb je consistent doorgevoerd en vind ik warm en prettig. De tweeluikjes vind ik ook een toevoeging (ik had ze ook even kort gezien als singles maar vind dit beter).
Voor mij één van je betere series waar de sfeer mij als eerste opvalt en kudos voor het bewust creëren hiervan. Van mij mag je vaker deze weg inslaan.
Voor mij één van je betere series waar de sfeer mij als eerste opvalt en kudos voor het bewust creëren hiervan. Van mij mag je vaker deze weg inslaan.
bij #1 links vind ik het overbelichtte gedeelte van de foto niet mooi, maar de rechter vind ik het juist wat toevoegen! Overigens is #1.rechts dan ook gelijk de mooiste van de serie!
#2 en #4: erg mooie tweeluiken. Goed belicht, mooie compositie. Leuk onderwerp!
#3: rare houding bij haar rechterarm? Volgens mij leunt ze ergens op, maar dat ziet er niet erg charmant uit. Ook vind ik na wat vaker kijken het riet rechts op de foto niet veel toevoegen, misschien teveel rommel voor zo'n gave (in de oorspronkelijke betekenis) dame. (Op #5 is het juist een toevoeging). Gezichtsuitdrukking is prima in orde.
#5: Mooie compositie, mooi licht, mooie dof, mooie houding... mooi
Al met al een prachtige serie! Van alles wat. Helaas haalt #3 wat mij betreft de serie wat omlaag, alhoewel het een prima plaatje is. Ga zo door! En ik vind het heerlijk zoet
#2 en #4: erg mooie tweeluiken. Goed belicht, mooie compositie. Leuk onderwerp!
#3: rare houding bij haar rechterarm? Volgens mij leunt ze ergens op, maar dat ziet er niet erg charmant uit. Ook vind ik na wat vaker kijken het riet rechts op de foto niet veel toevoegen, misschien teveel rommel voor zo'n gave (in de oorspronkelijke betekenis) dame. (Op #5 is het juist een toevoeging). Gezichtsuitdrukking is prima in orde.
#5: Mooie compositie, mooi licht, mooie dof, mooie houding... mooi
Al met al een prachtige serie! Van alles wat. Helaas haalt #3 wat mij betreft de serie wat omlaag, alhoewel het een prima plaatje is. Ga zo door! En ik vind het heerlijk zoet
www.janvandoornik.nl
Gave serie Frank, doet me denken aan lifestyle/christa renee achtige shizzle/ bijzonder netjes uitgevoerd.
Waarbij ik je 2luiken bijzonder leuk vind, vaker doen
de rest vind'k iets minder maar desalniettemin een hele mooie serie 
je had ook kunnen proberen om lichtelijk in te flitsen en zo het overbelichte een beetje te compenseren
Waarbij ik je 2luiken bijzonder leuk vind, vaker doen
je had ook kunnen proberen om lichtelijk in te flitsen en zo het overbelichte een beetje te compenseren
[ Voor 19% gewijzigd door Timo op 23-03-2009 11:38 ]
Hey Frank, je bent toch niet op gevoel aan het schieten mag ik hopen?
Maar zonder dollen: heerlijke serie, lekker dynamisch en ongedwongen en zeker 1 van je beste cases tot nu toe. Keep it up.
Maar zonder dollen: heerlijke serie, lekker dynamisch en ongedwongen en zeker 1 van je beste cases tot nu toe. Keep it up.
Orange & Red
Leuke serie Frank! Ik vind met name de kleurstelling erg mooi gelukt. Foto 2 (rechts) had wel een invulflitsje mogen gebruiken...maar das een persoonlijke mening 
Fotoluik #4 is een mooie sfeersetter.
Gokje...Hoornseplas?
Fotoluik #4 is een mooie sfeersetter.
Gokje...Hoornseplas?
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
ik vin dhet een erg leuke serie geworden. De toning van de foto's vind ik echt helemaal top.
(ben ook benieuwd hoe je dat gedaan hebt).
De tweeluikjes vind ik ook erg leuk gedaan.
Nummer 2 spreekt me eigenlijk het meest aan.
3 vind ik het minste. Model staat me daar iets teveel naar rechts (veel ruimte links).
3 vind ik het minste. Model staat me daar iets teveel naar rechts (veel ruimte links).
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Toning is eigenlijk heel simpel...Eerst de standaard bewerking toegepast..daarna 2 extra "curve lagen" gepakt (1 verdonkerende laag en 1 verlichtende laag) en door middel van layermask en de kwast kan ik dan bepaalde plekken oplichten of donkerder maken..geeft wat hoger dynamisch bereik.. daarna een extra groene laag toegegevoegd, die op mutiply gezet (~15%) en dan met layermask en de kwast (lage flow) plekken (lees: lichaam) weer opgeheldert.YellowCube schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:31:
ik vin dhet een erg leuke serie geworden. De toning van de foto's vind ik echt helemaal top.
ik vind het erg lijken op een fotoshoot voor in een blad als Elle ofzo
aka, goed gedaan
aka, goed gedaan
In vinkhuizen geschoten??
Mooie foto's. Beetje overbelicht.
Mooie foto's. Beetje overbelicht.
vind 't overbelichte wel mooi. goed met thema geschoten Frank, betere werk van je.
|>
Pagina: 1