Internet weg bij veel connecties

Pagina: 1
Acties:

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:45
Sinds de zomer van vorig jaar (de aankoop van een nieuwe computer) zit ik met een zeer vervelend probleem. Wanneer ik een website bezoek waar veel foto's op staan of soms als ik een game download via Steam dan verlies ik mijn internet connectie. Onderaan verschijnt er dan een geel driehoekje die aangeeft 'Limited connectivity' of 'Local access only'. Let op: dit gebeurt niet sporadisch, ik kan zo een handvol websites posten waarbij ik het probleem krijg.

Ik heb al vele uurtjes google afgezocht en verschillende fora om een oplossing te vinden voor mijn probleem maar nergens vind ik iets gelijkaardigs of een oplossing.Eenmaal het probleem zich voordoet herstelt mijn connectie zich soms na een minuut, soms na een half uur en soms helemaal niet. Hieronder een lijstje van wat ik al allemaal geprobeerd heb en wat het dus zeker niet is.

› Het gebeurt zowel op Vista 64 als op Windows 7. Fresh install of niet, het probleem blijft.

› Hier hebben we 2 desktops en 1 laptop, enkel mijn desktop heeft dit probleem. De andere desktop (Vista 64) en laptop (Vista 32) hebben er geen last vast.

› Ik heb mijn pc direct met het internet verbonden, zonder router ertussen. Het probleem blijft.

› Ik heb de UTP-kabels omgewisseld, verschillende poorten gebruikt van de router en allebei mijn onboard netwerksloten geprobeerd. Het probleem blijft.

› Het gebeurt in Opera, Firefox, Internet Explorer en Steam. Ik heb geen bittorrent client dus ik kan daarmee niet testen op het probleem ook voorkomt.

› Ik heb oude drivers geprobeerd, ik heb nieuwe drivers geprobeerd, ik heb geprobeerd om de drivers volledig te verwijderen en te herinstalleren maar dit hielp niet.

› Afgelopen vrijdag ben ik een netwerkkaart gaan kopen omdat ik dacht dat mijn onboard lan kapot was. Oude drivers volledig verwijderd, nieuwe netwerkkaart erin en nieuwe drivers erop. Inderdaad het probleem is er nog steeds.

› Memtest gedaan (je weet maar nooit), geen fouten.

› De ingebouwde Firewall staat uit, ook de service is uitgeschakeld.

› Ik heb de EventViewer bekeken en er was geen melding toen het probleem zich voordeed. Wel enkele meldingen over IPv6, heb dat uitgeschakeld en het probleem bleef.

› Ipconfig /release en ipconfig /renew gedaan waarvan de renew niet werkt wanneer het probleem zich voordoet.

Mijn systeem:
Intel C2D E8400
Gigabyte EX38-DS4
2*2GB OCZ Ram
SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
2 * Sapphire ATi 4850 512MB
Enkele hardeschijven

Alle onderdelen waren nieuw behalve mijn geluidskaart en de hardeschijven en die deden het perfect in mijn oude systeem. Tegenwoordig is op een link klikken zonder de inhoud ervan te weten (bv. via Google) zenuwslopend: hopelijk zijn er niet teveel afbeeldingen anders valt mijn connectie weg.

Ik zie geen uitweg meer, hopelijk kan iemand me helpen. Het is zover gekomen dat ik al overweeg om een volledig nieuw systeem aan te schaffen ook al voldoet deze qua specificatie's volledig aan mijn behoeften.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Heb je al een BIOS update geprobeerd ?

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je al eens een ander systeem op jou internetverbinding aangesloten en gekeken of daarmee het probleem ook aanwezig was? Kan namelijk ook zijn dat je modem uitvalt door te veel connecties. Wat voor internetverbinding / modem heb je eigenlijk?

Niet goed gelezen.... Wat je nog zou kunnen proberen is het aantal connecties in windows ophogen, daarvoor kun je op internet programmas vinden. En eventueel je TCP receive window verhogen met bijvoorbeeld TCP optimizer.

[ Voor 32% gewijzigd door ik222 op 23-03-2009 09:41 ]

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-03 02:24
ik222 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:37:
Heb je al eens een ander systeem op jou internetverbinding aangesloten en gekeken of daarmee het probleem ook aanwezig was? Kan namelijk ook zijn dat je modem uitvalt door te veel connecties.

Wat voor internetverbinding / modem heb je eigenlijk?
Klinkt mij in de oren als een NAT table die vol loopt. Ik heb hetzelfde gehad met een oud modem. Als ik een server lijstje ophaalde van bijvoorbeeld Counterstrike, kon ik mijn modem gaan resetten.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Aangezien je alles al aangepast hebt qua hardware, kabels en je andere systemen wel goed werken ... misschien moederbord?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 13:06
Geef eens wat meer info over je internetverbinding en vooral de router.

• Flying
@robvanderaart: BIOS is geupdate naar de laatste nieuwe versie maar het probleem blijft.

@viperke: Het klinkt alsof jij inderdaad hetzelfde probleem had. Als ik de server browser open in Team Fortress 2/Left 4 Dead of Steam zelf dan verlies ik inderdaad ook mijn connectie. Enig idee wat ik eraan kan doen?

@Arnout:
Internet is van Telenet. Het is misschien handig dat ik zeg dat ik in deze periode ook nog verhuisd ben en dat het probleem zich zowel in mijn oud huis als mijn nieuw huis voordoet.

De router is een Netgear WGR614. Ik heb alle settings al eens rustig bekeken en de firmware handmatig geupdate naar de laatste versie.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-03 07:08
Heeeeel bekend probleem. Tijdje geleden ook veel last van gehad. Idd bij veel connecties (ook torrents bijv.) was het elke paar minuten wel weer raak.

Oplossing was (helaas) een nieuwe router kopen.. Met de oude router van alles geprobeerd qua instellingen & firmware, maar dat hielp niet.. Een nieuwe aangesloten en de problemen waren weg.
Alhoewel ik niet weet of dit een goede oplossing voor jou is..

• Flying
Gamepie56 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:02:
Heeeeel bekend probleem. Tijdje geleden ook veel last van gehad. Idd bij veel connecties (ook torrents bijv.) was het elke paar minuten wel weer raak.

Oplossing was (helaas) een nieuwe router kopen.. Met de oude router van alles geprobeerd qua instellingen & firmware, maar dat hielp niet.. Een nieuwe aangesloten en de problemen waren weg.
Alhoewel ik niet weet of dit een goede oplossing voor jou is..
Misschien heb ik die test zonder router ertussen niet goed gedaan maar ik ben nu beginnen zoeken naar 'server browser connection problem' en heb een topic gevonden op een forum waar veel mensen dit probleem hebben. Het zal waarschijnlijk dan toch de router zijn. Heb veel werk vandaag maar ik ga proberen om een nieuwe router te halen.

De vraag is alleen welke router kan ik halen die dat probleem zeker niet heeft :/

[ Voor 4% gewijzigd door Flying op 23-03-2009 10:08 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Naja, daar ben je vrij snel achter inderdaad, als je ergens een oude pc hebt, zou je bijvoorbeeld even snel een routertje kunnen maken (bijvoorbeeld met clarkconnect of pfsense), en als je die nou een dagje in plaats van je router zet en het probleem is weg, dan weet je dus dat het aan je router ligt.

Als het probleem zich dan nog voordoet weet je dat het aan je pc ligt. Als je in vista teveel half-open tcp connecties hebt, logt windows dit in je application log of system log. Dus dan zou je daar een melding moeten zien. Waarschijnlijk niet het probleem, want de meeste games gebruikt udp ipv tcp.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23

mjl

Ugh

ipv de Netgear firmware zou ik eens de DD-WRT firmware proberen.

http://www.dd-wrt.com/wik...Supported_Devices#Netgear

en:

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/hardware.html

Welke versie is je router (beste lijkt me v8 of L)

Met de DD-WRT firmware kun je het maximale aantal IP-connecties instellen op 1024 of 2048 (staat standaard in v24 op 512, wat voor mij te weinig bleek, ik heb nu met 2 torrentclients zo'n 400-800 connecties en het maximum op 2048 staan), bij loopt dan in ierdegeval niet de router dicht qua verbinding. Enige is dat het modem van je provider nog problemen geeft en het niet aan kan.

Let wel dat ik ergens gelezen heb dat iets van 1024 als maximum aan te raden was bij 8MB router geheugen.

Gevonden: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Router_Slowdown

Oja, en de TCP/UDP timeout van de router op 90s zetten scheelt ook (niet gebruikte connecties worden dan na 90 sec. verbroken).

Verder is er in XP ook een limiet aan het aantal verbindingen, er is wel een hack voor te vinden, geen idee of dit een issue is in Vista /Win7. Ik heb gewoonweg m'n utorrent client op max 250 connecties gezet, download is nog steeds prima en windows (XP) heeft nergens last van.

Verder heb ik geen idee welke router het zonder dd-wrt goed trekt.

Deze: pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router krijgt veel goede reviews ... maar die kost ook wat ...

Ik heb zelf een goedkoop ASUS WL-520GC routertje (had ik toevallig nog liggen nadat m'n oude router de geest gaf en ik wat anders moest) met DD-WRT er op en dat werkt dus als een zonnetje.

[ Voor 40% gewijzigd door mjl op 23-03-2009 10:20 ]

-------

• Flying
Voor de andere firmware wordt mijn router niet ondersteund (WGR614 v7).

Ik zat zelf te kijken naar de D-Link DIR-615 en 635. De 655 is een beetje duur voor mijn smaak.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23

mjl

Ugh

Flying schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:25:
Voor de andere firmware wordt mijn router niet ondersteund (WGR614 v7).

Ik zat zelf te kijken naar de D-Link DIR-615 en 635. De 655 is een beetje duur voor mijn smaak.
Jammer, zal je net zien ....

Op zich kan ik je de Asus die ik heb aanraden met de DD-WRT firmware er op en de genoemde instellingen. Op zich heeft die een aardige processor (240 MHz geloof ik) en 16MB werkgeheugen. De 2MB flash geheugen is wat krap, maar de micro-build bevat al genoeg opties waar ik nog lang niet op uitgekeken ben.

Op zich is de Asus WL-520gU dan mischien wat (ongeveer 50 euro). Zelfde router als ik heb maar dan met meer flash en een USB poort.

[ Voor 9% gewijzigd door mjl op 23-03-2009 10:52 ]

-------

• Flying
Heb net een tweede test gedaan zonder router ertussen en het lijkt er inderdaad op dat het een routerprobleem is Alle webpagina's opnenen zonder problemen en ook de Steam server browser werkt perfect

Vanmiddag dan maar een D-Link DIR635 gaan kopen (toegegeven online bestellen is goedkoper maar ik heb het geduld er niet meer voor).

In ieder geval bedankt aan iedereen die geholpen heeft!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Je kan ook 'alternatieve' firmware proberen zoals bv Tomato (indien jouw router hiermee overweg kan).
http://www.polarcloud.com/tomato
Pagina: 1