Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasso
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe monitor voor mijn computer, alleen kom ik er niet helemaal uit. Ik wil em vooral gebruiken voor games en films te bekijken. Na veel speurwerk twijfel ik nu tussen de volgende:
Dell SP2309W
Dell S2409W
Samsung 2494HM

Ik hoop dat jullie misschien wat ervaring hebben met één van deze monitors en me daarbij kunnen adviseren. Dus qua ghosting en backlight bleeding. En zijn er nog andere positieve of negatieve ervaring?
Zelf neig ik naar de SP2309W maar las daar weer over dat ie een zacht zoom geluid maakt. Verder zijn ze alle drie rond dezelfde prijs dus dat maakt niet zoveel uit in mijn keuze.

Ik heb een Intel Core i7 920 en een Sapphire Radeon 4870 X2 in mijn pc zitten.. dus waarschijnlijk zal het scherm op zijn max kunnen draaien en ook niet van invloed hoeven zijn op mijn keuze?

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Thomasso schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:42:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe monitor voor mijn computer, alleen kom ik er niet helemaal uit. Ik wil em vooral gebruiken voor games en films te bekijken. Na veel speurwerk twijfel ik nu tussen de volgende:
Dell SP2309W
Dell S2409W
Samsung 2494HM

Ik hoop dat jullie misschien wat ervaring hebben met één van deze monitors en me daarbij kunnen adviseren. Dus qua ghosting en backlight bleeding. En zijn er nog andere positieve of negatieve ervaring?
Zelf neig ik naar de SP2309W maar las daar weer over dat ie een zacht zoom geluid maakt. Verder zijn ze alle drie rond dezelfde prijs dus dat maakt niet zoveel uit in mijn keuze.

Ik heb een Intel Core i7 920 en een Sapphire Radeon 4870 X2 in mijn pc zitten.. dus waarschijnlijk zal het scherm op zijn max kunnen draaien en ook niet van invloed hoeven zijn op mijn keuze?

Greets
Elke moderne grafische kaart kan wel 1980x1200 op de DVI uitgang aan dat is geen probleem.
Dat sommige spellen nu en in de toekomst misschien niet er op willen draaien das dan gewoon
omdat de grafische kaart het niet aankan. Je kan de resolutie altijd naar beneden zetten in de spellen.

Verder adviseer ik je gewoon door reviews te lezen op internet. Kijk eens in de winkel naar een paar 24" schermen. Kijk naar de prijs/kwaliteit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasso
geforce5_guy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:51:
Verder adviseer ik je gewoon door reviews te lezen op internet. Kijk eens in de winkel naar een paar 24" schermen. Kijk naar de prijs/kwaliteit etc.
Dit heb ik ook al veel gedaan.. maar wilde graag persoonlijke ervaring horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

Ik heb die Samsung 2494HM.
Geen ghosting. Ik speel redelijk wat GTR2/GTR Evo op deze monitor icm een 4850. Geen enkele ghosting te zien.
Verder gerbuik ik het scherm voor films kijken en backlightbleeding is me nog niet opgevallen. Nu let ik er ook niet op, dus eigenljk moet ik je een objectief antwoord schuldig blijven.
Al met al een fijn scherm.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
@ boesOne: wat voor kwaliteit films speel je af? Neem aan dat 1080p er fantastisch uitziet maar zien ook 720p rips en gewone DVD's er goed uit? Ik denk er ook over om dat scherm te kopen, ik speel voor het merendeel 720p en DVD's af dus het is wel belangrijk voor mij dat die formaten er ook een beetje goed uitzien (heb nu een 15" monitor dus dat is nogal een verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hier toch even kwijt dat, als je een lage kwaliteit opgeslagen film (mpeg compressie) gaat afspelen op een hoge resolutie kwaliteit scherm met een groot kleurbereik (8-bits, zoals op een PVA LCD/TFTscherm) dat alle onvolkomenheden natuurlijk meer gaan opvallen, en er slechter uit gaat zien. In verhouding tot de matige kwaliteit van het bestand dat je gaat afspelen, dan kan je zo'n bestand beter op een laag kwaliteit met een klein kleurbereik (6-bits), snel TN LCD/TFTscherm je Mpegjes afspelen.
Hetzelfde als met Audio, wanneer je Mp3tjes afspeelt op een kwalitatief uitstekende versterker / speaker combinatie met een groot geluid frequentie berkeik, dan zal de matig opgenomen (mp3 compressie) te horen zijn voor de kwaliyteit welke het is. De installatie c.q. het apparaat gaat de A/V opname niet verbeteren.
Daarom speel je op een Full-HD scherm over een HDMI kable een blue-ray kwaliteit schijfje af, om de mogelijkheden van de installatie te kunnen benutten. Of dat via een perfecte kopie van je harde schijf via de computer DVI uitgang (van videokaart) naar HDMI ingang (van je beeldplaat:) kan, zou ik ook wel willen weten. Dan moet je bestand dus wel een vergeljkbare kwalitetit, o.a. resolutie e.d. hebben.
Volgens mij maakt het voor de rest niet uit of je video output naar een 24"inch of een 40" inch scherm gaat wanneer je gebruik maat van dezelfde (in dit geval) grote HD resolutie van 1920 x 1080. Omdat het aantal punten hetzelfde blijft. Een monitor LCD heeft volgens mij een fijnere matrix als een TV LCD.

Er is niet één HDTV-formaat maar de standaard valt uiteen in een groot aantal (36) subformaten, welke weer gebaseerd zijn op het Amerikaanse ATSC-formaat. De meest toegepaste HDTV-formaten zijn:

1280 x 720, progressief 30, 50 of 60 Hz, aangeduid als 720p30, 720p50 of 720p60
1920 x 1080, geïnterlinieerd, 50 en 60 Hz, aangeduid als 1080i50 of 1080i60, onterecht vaak aangemerkt als 'Full HD'
Andere HDTV-formaten zijn:
1920 x 1080, progressief, 50 en 60 Hz, aangeduid als 1080p50 en 1080p60 (Full HD)
1280 x 720, progressief, 24 en 25 Hz, aangeduid als 720p24 en 720p25
1920 x 1080, progressief, 24, 25 en 30 Hz, aangeduid als 1080p24, 1080p25 en 1080p30

Bron: Wikipedia: High-definition television

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

prOnorama2 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:09:
@ boesOne: wat voor kwaliteit films speel je af? Neem aan dat 1080p er fantastisch uitziet maar zien ook 720p rips en gewone DVD's er goed uit? Ik denk er ook over om dat scherm te kopen, ik speel voor het merendeel 720p en DVD's af dus het is wel belangrijk voor mij dat die formaten er ook een beetje goed uitzien (heb nu een 15" monitor dus dat is nogal een verschil)
Ik speel voornamelijk DVDtjes en XVID/DIVXjes af.
Ik kom van een 21 inch CRT en de kwaliteit van de rips op dit scherm is goed. Hele ouwe rips waarvan het bronmateriaal zo zo is (VHS) zijn nogal onscherp.. onscherper dan op de CRT.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

geforce5_guy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:51:
[...]

Elke moderne grafische kaart kan wel 1980x1200 op de DVI uitgang aan dat is geen probleem.
bedoel je niet 1920x1200 ? ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasso
boesOne schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:37:
Ik heb die Samsung 2494HM.
Geen ghosting. Ik speel redelijk wat GTR2/GTR Evo op deze monitor icm een 4850. Geen enkele ghosting te zien.
Verder gerbuik ik het scherm voor films kijken en backlightbleeding is me nog niet opgevallen. Nu let ik er ook niet op, dus eigenljk moet ik je een objectief antwoord schuldig blijven.
Al met al een fijn scherm.
Bedankt boesOne.. bij GTR2 of GTR Evo zou ghosting waarschijnlijk al opgevallen zijn vanwege de flitsende beelden ;) Als eerste wilde ik ook de 2494HM maar toen de SP2309W langs kwam trok die me meer aan. Iemand nog enige ervaring met deze SP2309W van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:21
Ik heb zelf de S2409W van Dell, en deze bevalt erg goed. Ik heb geen last van ghosting, goed beeld, en ik kijk zelf ook DVD op mijn scherm (via PS3) en dit geeft zeer goed beeld. Zie ook mijn review ervan: productreview: Dell Ultrasharp S2409W review door AlexV.

Verder succes met je keuze, en ik kan je dit scherm van harte aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Ik zou de prad.de reviews eens doorspitten en alle 24" reviews lezen.
Prad.de test elk scherm uitvoerig en test daarbij bijv ook de input lag.

http://www.prad.de/en/monitore/reviews.html (engelse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 23:06
Ik hoop dat ik in het juiste topic zit.
Sinds een poosje ben ik op zoek naar de tft scherm met de volgende eigenschappen:

- 24 tot 26 inch
- HDMI input voor XBOX 360 (Met pixelmapping)
- DVI/D-SUB input
- 1900 x 1200 pixels (nadrukkelijk geen 1900 x 1080)
- redelijke kijkhoek
- TV tuner niet noodzakelijk
- Speakers of USB niet noodzakelijk
- Prijs maximaal 300 tot 350 euro (dus dat wordt sowieso een TN)
- Liefst < 90 Watt

De volgende schermen heb ik bekeken:

Samsung 2493HM (heeft HDMI maar geen 1:1 pixel mapping)
Samsung 245b+ (geen 1:1 pixel mapping)
Samsung 2443BW (mooi uiterlijk, goede prijs, geen hdmi)
Samsung T240HD (2 x hdmi en 1:1 pixel mapping, 300 euro, matige reviews)
Samsung T260HD (2 x hdmi en 1:1 pixel mapping, 370 euro, matige reviews)

Wat opvalt is dat veel schermen helaas geen 1:1 pixel mapping hebben. Ik vind dat toch wel belangrijk voor de XBOX dan. Ik wil geen 1900 x 1080 scherm omdat ik ook ontwikkel (programmeer). Dan is hoogte toch ook weer handig),
Het uiterlijk van de 2443BW vind ik erg mooi. Lekker strak maar deze heeft weer geen HDMI.
Zoals het er nu voor staat is dat ik een T240HD ga kopen. Maar de reviews zijn niet geweldig.
Zwart is grijs en kijkhoek is ook niet al te best. Het Wattage (verbruik) gaat ook omhoog door de ingebouwde TV tuner die ik niet eens gebruik. Bovendien vind ik het design wat minder strak.

Welke schermen moet ik ook in mijn selectie meenemen? Hoewel dat misschien zo lijkt hoef ik niet speciaal een Samsung scherm.
Wie heeft het antwoord?

[ Voor 5% gewijzigd door bancker op 24-03-2009 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Ik zit ook een beetje met het zelfde probleem, ik ben namelijk ook opzoek naar een 24" en zie door de bomen het bos niet meer.

Eigenschappen waar ik opzoek naar ben:

- 24inch
- HDMI input voor PS3 (Met pixelmapping)
- DVI/D-SUB input
- Liefst 2ms (wordt gebruikte voor games/films)
- Glossy scherm
- redelijke kijkhoek
- Prijs maximaal 250 (mag er wel iets over heen als het maar niet teveel wordt)

Dit scherm gaat aan mijn pc, en aan mijn PS3 gekoppeld worden. Maar ben nu een beetje de draad kwijt.

Schermen die ik zelf tegen ben gekomen:

BenQ V2400W
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1224078674.jpg

Heeft infeite alles wat ik wil, alleen geen glossy scherm.

Acer p243pw
Afbeeldingslocatie: http://pan9.fotovista.com/dev/9/6/00065669/g_00065669.jpg

Over dit scherm kan ik eigenlijk niet vinden of deze wel 1:1 Pixel mapping heeft.

En verder ben ik eigenlijk nog niets tegen gekomen van wat ik zoek.

Ook is het handig om er bij te vermelden, dat ik het in duitseland ga halen (wel in een fysieke winkel) aangezien het daar gewoon goedkoper is (blijf toch een arme student he), het liefst in de buurt van de overijsselse grens

Dus als men mij wat kan aanraden zou ik hier heel blij mee zijn, want ik kom er zelf eigenlijk niet uit.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
Die Benq ziet er best goed uit eigenlijk!
En ik denk dat je de Acer P243WD bedoelde? Daar kan ik ook geen info m.b.t. pixel mapping over vinden.

[ Voor 55% gewijzigd door bancker op 24-03-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Het is inderdaad de P243WD, maar deze wordt niet in de benelux geleverd. Daarom kun je er waarschijnlijk op nederlandse site's al weinig over vinden.

Ik heb zelf ook al een beetje op duitse site's gekeken, maar daar werd ik ook niet echt wijs uit, maar dit kan ook komen doordat mijn duits niet echt meer op pijl is.

edit:

Nu heb ik dit stukje gevonden:

Gehe mal in die Menüs. Du kannst wählen zwischen den Darstellungen. I] 1:1 Also Pixelgenau Auflösung auf Display vergrößern mit: II] a) Seitenverhältnis beibehalten (also mit Rändern) III] b) Seitenverhältnis dabei ignorieren (ohne Ränder) Mic
more...
h stört aber die hohe Blickwinkelempfindlichkeit in der Höhe bei der Bildbearbeitung, dafür ist der Monitor ungeeignet. Auch läßt sich die Helligkeit der Hintergrundbeleuchtung nicht einstellen.

Volgens mij betekend dit dus dat het scherm wel 1:1 pixelmapping heeft ofniet?

Als dit zo is ga ik denk ik vanavond even duitsland in en bij de mm ofzo kijken.

[ Voor 51% gewijzigd door Rickz op 24-03-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Interessante topic....ben zelf ook op zoek een naar 24" monitor voor gebruik fotoshop.

Een maat van mij heeft een Dell 24"...echt top beeld, maar helaas ook ruim 500~600 euri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik weet niet of de Acer P243WD veel verschilt van de X243W die ik heb, qua uiterlijk zijn ze bijna identiek, maar daar zit dus absoluut geen 1:1 pixelmapping op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
TrekDude101 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:46:
Ik weet niet of de Acer P243WD veel verschilt van de X243W die ik heb, qua uiterlijk zijn ze bijna identiek, maar daar zit dus absoluut geen 1:1 pixelmapping op.
Punt is dat ik wel een scherm zoek welke HDMI heeft, en dit heeft jou scherm geloof ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
dlm schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:54:
[...]

Punt is dat ik wel een scherm zoek welke HDMI heeft, en dit heeft jou scherm geloof ik ook niet.
Ik heb mijn PS3 anders wel op mijn scherm aangesloten, gewoon via een DVI --> HDMI stekker, dus als dat de enige reden zou zijn om hem niet te kopen... HDMI en DVI zijn gewoon identiek, op het geluid van HDMI na, en dat geluid zit toch niet in zo'n monitor dus is dat te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
waarom geen 1080? ik zoek zelf ok een scherm en volg dit draadje heb zeld de Iiyama 2409HDS-B1 op het oog (wel 1080) dus ben benieuwd.

;)

nieuwe pc samenstellen = leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
Blaasijzer schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:02:
waarom geen 1080? ik zoek zelf ok een scherm en volg dit draadje heb zeld de Iiyama 2409HDS-B1 op het oog (wel 1080) dus ben benieuwd.

;)
Waarom 1080p als je 1200p kan nemen voor ong. dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:21
TrekDude101 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:09:
[...]

Waarom 1080p als je 1200p kan nemen voor ong. dezelfde prijs?
Omdat sommige mensen geen zwarte balken bij films willen hebben, en je hebt dan geen pixelmapping nodig als je er een PS3 of een Xdoos 360 op aansluit. En als je van een een resolutie van 1280x1024 of lager komt, dan mis je de 120 pixels meer in de hoogte niet (tenminste, ik niet), omdat je dan al meer pixels hebt dan je eerst had :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
TrekDude101 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:58:
[...]

Ik heb mijn PS3 anders wel op mijn scherm aangesloten, gewoon via een DVI --> HDMI stekker, dus als dat de enige reden zou zijn om hem niet te kopen... HDMI en DVI zijn gewoon identiek, op het geluid van HDMI na, en dat geluid zit toch niet in zo'n monitor dus is dat te verwaarlozen.
Maar dit scherm heeft volgens mij maar 1 dvi input, dus dan zou ik mijn pc al op de d-sub moeten aansluiten, en ik wil graag mijn pc op dvi aansluiten.

Daarbij zou ik anders ook zo'n verloopje moeten kopen, terwijl ik al een HDMI kabel heb.
Blaasijzer schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:02:

;)
wordt dit al een beetje ondersteund bij de pc games dan? volgens mij namlijk nog niet echt (en dan vooral de iets oudere games) daar in tegen dan wel weer de 1920*1200
AlexV schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:20:
[...]

Omdat sommige mensen geen zwarte balken bij films willen hebben, en je hebt dan geen pixelmapping nodig als je er een PS3 of een Xdoos 360 op aansluit. En als je van een een resolutie van 1280x1024 of lager komt, dan mis je de 120 pixels meer in de hoogte niet (tenminste, ik niet), omdat je dan al meer pixels hebt dan je eerst had :) .
Die zwarte balken maken mij niet zoveel uit ;) dus heb liever de 1920*1200 dan de 1920*1080.

Ook als mensen een andere aanrader hebben zou ik het graag willen horen (wat dan wel weer bij mijn wensen past)

[ Voor 3% gewijzigd door Rickz op 24-03-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

bancker schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:56:

Wat opvalt is dat veel schermen helaas geen 1:1 pixel mapping hebben. Ik vind dat toch wel belangrijk voor de XBOX dan. Ik wil geen 1900 x 1080 scherm omdat ik ook ontwikkel (programmeer). Dan is hoogte toch ook weer handig),
Het uiterlijk van de 2443BW vind ik erg mooi. Lekker strak maar deze heeft weer geen HDMI.
Zoals het er nu voor staat is dat ik een T240HD ga kopen. Maar de reviews zijn niet geweldig.
Zwart is grijs en kijkhoek is ook niet al te best. Het Wattage (verbruik) gaat ook omhoog door de ingebouwde TV tuner die ik niet eens gebruik. Bovendien vind ik het design wat minder strak.

Welke schermen moet ik ook in mijn selectie meenemen? Hoewel dat misschien zo lijkt hoef ik niet speciaal een Samsung scherm.
Wie heeft het antwoord?
Wauw, is mijn review over de t240HD ook matig :P

dat over zwart is grijs, ben ik niet mee eens... Voor mij was zwart gewoon zwart, je bent enkel lang bezig met het instellen van de goede waarden..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
Voor een goed scherm zou ik eigenlijk 750 euro moeten uitgeven (IPS panel) maar ik sta al rood. Wie kan de Benq V2400W nog uit mijn hoofd praten? (250 euro)
Of: Wat heeft de T240HD meer dan de V2400W?
En zou de Acer P243WD beter zijn dan de Benq V2400W?

@FikkieHo: Je mede reviewer is minder enthousiast over de zwartwaarden. Je kijkt bij de reviews toch snel naar de minpunten.

@dlm: laat je even weten als je in Duitsland bent geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:00
Ik heb zelf toevallig gisteravond de T240HD besteld. Lang getwijfeld tussen de Samsung 2333HD, de Dell SP2309W en natuurlijk de T240HD. Ik neigde eerst naar de Dell, maar een maat van mij heeft dat scherm en daarbij valt de backlight bleeding toch wel erg op. Daarbij is het leuk dat het zo'n hoge resolutie heeft, maar dat maakt de letters natuurlijk ook weer iets kleiner. Sommigen kunnen dat een voordeel vinden, ik persoonlijk niet. Dat scherm viel dus eigenlijk daarmee af. De 2333HD en de T240HD zijn vrijwel gelijk aan elkaar, behalve dat de 2333HD 23'' en 16:9 is i.t.t. de 24'' en de 16:10 verhouding van de T240HD. Beide schermen stonden in de MediaMarkt (in Eindhoven) dus ik ben er daar even mee gaan spelen en ik vond de T240HD toch net wat mooier beeld geven. Verder denk ik de beeldverhouding ook prettiger ga vinden bij ''normaal'' gebruik (dus zo ongeveer alles behalve films en games).

Ik zou zeggen, probeer zelf even te kijken of je de schermen in een winkel kunt bekijken. Vaak merk je dan vanzelf al wel waar je voorkeur naar uit zal gaan. Je kunt in ieder geval beter een afweging maken dan wanneer je alleen op internet wat specs opzoekt. Succes ermee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
@bancker

Ben net even bij de mm in nordhorn geweest, maar hier hadden ze ook niet veel staan. Het meeste was alleen 22" en mijn voorkeur gaat toch echt uit naar 24"

Ook heb ik nu even goed gekeken naar de verschillen van een glossy scherm en een gewoon matte, en glossy vind ik toch mooier, de kleuren komen wel beter tot hun recht. Ook omdat ik weinig licht op mijn kamer heb ga ik voor glossy.

Ook hadden ze Acer P243WD er niet staan noch de BenQ V2400. Heb wel gevraagd of ze de P243WD konden bestellen, maar hadden alleen de X243 in hun systeem staan.

Wordt toch nog even verder zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
de Acer P243Wd staat ook te koop bij online systems in enschede, dus heb hun even een mailtje gestuurd met de vraag of deze inderdaad 1:1 pixelmapping ondersteund. Dus wacht ik hier zowieso even het antwoord van af.

Enige nadeel is dat ie hier wel €284,95 kost. Eigenlijk boven het budget, maar als ik hem daar kan bezichtigen en hij bevalt me dan neem ik hem wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
@dlm bedankt voor de terugkoppeling. Ik moet zeggen dat ik dus nog steeds de Benq ambieer. Ook vanwege het lagere energieverbuik dan de T240HD. Een heel ander probleem is dat ik vandaag al twee keer (!) een bekeuring heb gehad. Vanmorgen een agent met lasergun: 29 km p/u te hard gereden op een vrijwel lege autoweg kost:182 euro en even thuis lunchen: 20 minuten geparkeerd zonder kaartje te kopen met als resultaat bon onder de ruitenwisser van 60 euro. Wat een dag... En bijna net zo duur als een Benq V2400W... :( :( :(

[ Voor 5% gewijzigd door bancker op 25-03-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Oeh, dat is uiteraard wel heel vervelend :|

Ja, ik ben ook nog aan het twijfelen over de Benq. Hij heeft alles wat ik graag wil hebben, op het glossy scherm na. De Acer heeft dat dan weer wel, maar ik weet niet of deze 1:1 pixelmapping heeft.

Weet iemand toevallig of dit scherm wel aspect ratio kan behouden? dit zou voor mij opzich ook al wel voldoende zijn. Zolang ik maar geen uitgerekt beeld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:45

Saven

Administrator

dlm schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:49:
Oeh, dat is uiteraard wel heel vervelend :|

Ja, ik ben ook nog aan het twijfelen over de Benq. Hij heeft alles wat ik graag wil hebben, op het glossy scherm na. De Acer heeft dat dan weer wel, maar ik weet niet of deze 1:1 pixelmapping heeft.

Weet iemand toevallig of dit scherm wel aspect ratio kan behouden? dit zou voor mij opzich ook al wel voldoende zijn. Zolang ik maar geen uitgerekt beeld krijg.
"Gehe mal in die Menüs. Du kannst wählen zwischen den Darstellungen. I] 1:1 Also Pixelgenau Auflösung auf Display vergrößern mit: II] a) Seitenverhältnis beibehalten (also mit Rändern) III] b) Seitenverhältnis dabei ignorieren (ohne Ränder) Mic
more...
h stört aber die hohe Blickwinkelempfindlichkeit in der Höhe bei der Bildbearbeitung, dafür ist der Monitor ungeeignet. Auch läßt sich die Helligkeit der Hintergrundbeleuchtung nicht einstellen."

Heeft wel dus 1:1 pixelmapping :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

bancker schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:56:
Ik hoop dat ik in het juiste topic zit.
Sinds een poosje ben ik op zoek naar de tft scherm met de volgende eigenschappen:

- 24 tot 26 inch
- HDMI input voor XBOX 360 (Met pixelmapping)
- DVI/D-SUB input
- redelijke kijkhoek
- TV tuner niet noodzakelijk
- Prijs maximaal 300 tot 350 euro (dus dat wordt sowieso een TN)
- Liefst < 90 Watt

De volgende schermen heb ik bekeken:

Samsung 2493HM (heeft HDMI maar geen 1:1 pixel mapping)
Samsung 245b+ (geen 1:1 pixel mapping)
Samsung 2443BW (mooi uiterlijk, goede prijs, geen hdmi)

Wie heeft het antwoord?
Ik had exact dezelfde vraag als jou en ben zelf uitgekomen bij de Samsung T240HD.. perfecte monitor heeft de pixelmapping e.d.Alleen het wisselen tussen HDMI en DVI gaat wat langzaam. 3-4 seconden ofzo.

Maar verder ben ik er heel erg tevreden over. Ik weet niet hoe kritisch sommige mensen zijn maar ik gebruik hem altijd op een donkere kamer en vond de kleurweergave gewoon geweldig. Beter dan mijn oude Samsung 225BW. Het design vind ik als het heel licht is in de kamer wat minder omdat ie nogal de neiging heeft stof aan te trekken. Maar als het een beetje schermerig is vind ik het design echt geweldig. Denk dat het in het echt ook wat mooier is dan hij op plaatjes overkomt.

Voordeel is sowieso de enorme hoeveelheid aansluitingen en dat je 5.1 geluid van je HDMI via een optische uitgang in het scherm kan afsplitsen (ook 5.1 weer). Minpuntje is dat het scherm een beetje wiebelig is heen en weer maar niet dat het me stoort. Is sowieso alleen als je perongelijk je bureau aanstoot en dat doe je als je werkt toch niet.

Verder is het volgens mij wel een goeie keuze omdat de prijs/kwaliteit verhouding gewoon goed ligt.

Edit: Als je nog hele specifieke vragen over het scherm hebt kan ik gerust even voor je kijken

Edit2: Volgens mij heeft het scherm trouwens helemaal geen hoog verbruik? Ik dacht max 60w met de backlight op het sterkst. Aangezien ik dat niet heb zit je onder de 60w.. heel laag vergeleken met andere 24" schermen.

[ Voor 4% gewijzigd door Pindamann op 26-03-2009 08:58 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
T240HD heeft volgens tweakers.net specs een verbruik van 75Watt en de Benq V2400W een verbuik van 55 Watt. Op zich niet zo heel erg maar waarom zou ik dan bijna 75 euro meer uitgeven aan de T240HD?
Want wat rechtvaardigt het prijsverschil nou? De TV tuner? Of is de weergave van de Samsung ook beter?
Lastig. Bij "mijn" MM hebben ze ook max 22" schermen staan. Je ziet bijna nooit de grotere versies in de winkels (laat staan 26").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

bancker schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:44:
T240HD heeft volgens tweakers.net specs een verbruik van 75Watt en de Benq V2400W een verbuik van 55 Watt. Op zich niet zo heel erg maar waarom zou ik dan bijna 75 euro meer uitgeven aan de T240HD?
Want wat rechtvaardigt het prijsverschil nou? De TV tuner? Of is de weergave van de Samsung ook beter?
Lastig. Bij "mijn" MM hebben ze ook max 22" schermen staan. Je ziet bijna nooit de grotere versies in de winkels (laat staan 26").
Bij de MM in zwolle hebben ze 2 26" schermen en 2 24" schermpjes staan.

Anyway ik denk dat de Benq en Samsung qua beeld niet veel verschillen. De Samsung heeft gewoon 3 keer zoveel aansluitingen en kan HDMI afsplitsen naar tulp of optisch. Verder kocht ik de Samsung omdat ik Benq gewoon geen tof merk vind :o En persoonlijk vind ik het design van de Benq niet zo bijzonder. De Samsung vind ik echt een schilderij om naar te kijken met een mooie achtergrond =)

I know.. stomme reden maar ik wil gewoon geen Benq.

Edit: dat afsplitsen kan ie misschien ook wel naar die mini-jack voor koptelefoons e.d. maar daar heb ik geen ervaring mee

[ Voor 12% gewijzigd door Pindamann op 26-03-2009 15:35 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:36

hrr

Have a nice Day

Ik heb net een monitor besteld,

Deze is 100 euro goedkoper dan in de pricewatch.

http://www.mr-at.nl/hp-lp...beeld-monitor-p-5035.html

Misschien idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
Voor een IPS panel wel een goede prijs! (het is 80 euro goedkoper). Het is wel boven budget maar ik zal me er eens in verdiepen. Is H-IPS nu het beste wat je krijgen kunt als je het hebt over kijkhoek en kleurbereik? 6 ms is in elk geval snel genoeg voor mij.

En wie weet wie de producent is van de Benq schermen? Maken ze die zelf of zijn het eigenlijk ook gewoon "merk" schermen?

@Pindamann Veel aansluitingen is inderdaad handig. Maar ja wat zal ik verder aansluiten dan mijn PC en mijn XBOX? Wat bedoel je met afsplitsen? Dat je het geluid van de HDMI ingang kunt doorlussen naar een externe versterker? Da's wel mooi. Maar mijn XBOX 360 heeft ook een optische + tulp (stereo) uitgang.
Maar toegegeven: die T240HD heeft inderdaad wat meer mogelijkheden.
Als je het toch over T240HD hebt, waarom dan niet meteen de T260HD? Scheelt relatief weinig in prijs. Is dat een bewuste keuze geweest van de T240HD bezitters die hier reageren?

[ Voor 7% gewijzigd door bancker op 26-03-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

bancker schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:07:
Voor een IPS panel wel een goede prijs! (het is 80 euro goedkoper). Het is wel boven budget maar ik zal me er eens in verdiepen. Is H-IPS nu het beste wat je krijgen kunt als je het hebt over kijkhoek en kleurbereik? 6 ms is in elk geval snel genoeg voor mij.

En wie weet wie de producent is van de Benq schermen? Maken ze die zelf of zijn het eigenlijk ook gewoon "merk" schermen?

@Pindamann Veel aansluitingen is inderdaad handig. Maar ja wat zal ik verder aansluiten dan mijn PC en mijn XBOX? Wat bedoel je met afsplitsen? Dat je het geluid van de HDMI ingang kunt doorlussen naar een externe versterker? Da's wel mooi. Maar mijn XBOX 360 heeft ook een optische + tulp (stereo) uitgang.
Maar toegegeven: die T240HD heeft inderdaad wat meer mogelijkheden.
Als je het toch over T240HD hebt, waarom dan niet meteen de T260HD? Scheelt relatief weinig in prijs. Is dat een bewuste keuze geweest van de T240HD bezitters die hier reageren?
Klein verschil qua prijs? Op de pricewatch is het rond de 80 euro en dat is nog aardig wat vind ik. En ik dacht zelf dat 26" een tikkie te groot zou zijn. Ben ook wel blij met 24" is precies goed dacht ik zo. En aangezien ik toch voor 40 euro bij afuture een goede prijs + pixelgarantie heb kunnen afsluiten heb ik hem daar gekocht. De pixelgarantie voor een 26" is echt absurd hoog. Volgens mij was de gemiddelde priijs voor 22" pixelgarantoe 40-80 en voor 26" rond de 100+. Ik zou er gewoon niet tegen kunnen als ik dode pixels zou hebben. Heb ooit eens even een blauwe gehad in een laptop. Ergerde me blauw aan t ding >< Verder heeft 26" evenveel pixels.

En als je met de Component connector optisch wilt gebruiken zul je het kapje eraf moeten halen omdat de hdmi stekker er dan niet meer in past. Of je moet een extreem duur (30 euro~?) V/A > optisch/tulp adaptertje halen zoals hier te zien:
http://images.pcworld.com...31322-xbox_cable1_350.jpg

Maar ik denk dat jij gewoon de Benq moet hebben. Heeft alles wat je nodig hebt en als je dat kapje er af moet slopen naja dat maakt dan ook niks uit toch?

Maar om het op te sommen (mn post leest niet erg lekker denk ik ;p) ik heb voornamelijk de 24" genomen omdat 26" te duur werdt met pixelgarantie erbij. Ook de grootte speelde een beetje een rol, leek me dus net iets te groot en de prijs hakte de knoop al snel door.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
Vanmiddag de Benq V2400W besteld bij Take It Now voor 259 euro. Ik vertel jullie wat mijn persoonlijke bevindingen zijn zodra ik het heb getest.
Pagina: 1