Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

spdif stuk. vervanging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb gisteren mijn spdif uitgang stuk gemaakt. had er namelijk een audiokabel naar mijn tv in zitten en nu is het pinnetje erin afgebroken. nou ben ik hiermee naar de computerwinkel gegaan en die zei dat er niks aan te doen was en dat er voor windows vista niks anders voor te vinden was. aangezien hij er niet zo bijster uitzag hoop ik dat jullie hier wel iets voor weten. ik heb trouwens een acer aspire 7520. ik hoop echt dat jullie iets weten zodat ik niet meer allerlei nuttige dingen hoef te doen maar gewoon weer films kan gaan kijken :P (en graag in simpele jip en janneke taal)

groeten!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:09

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:16:
beste tweakers,

ik heb gisteren mijn spdif uitgang stuk gemaakt. had er namelijk een audiokabel naar mijn tv in zitten en nu is het pinnetje erin afgebroken. nou ben ik hiermee naar de computerwinkel gegaan en die zei dat er niks aan te doen was en dat er voor windows vista niks anders voor te vinden was. aangezien hij er niet zo bijster uitzag hoop ik dat jullie hier wel iets voor weten. ik heb trouwens een acer aspire 7520. ik hoop echt dat jullie iets weten zodat ik niet meer allerlei nuttige dingen hoef te doen maar gewoon weer films kan gaan kijken :P (en graag in simpele jip en janneke taal)

groeten!
Ja! Ik heb de oplossing;
trek je jas aan en ga naar buiten. Wandel door tot je bij een gebouw komt waar met grote letters 'VIDEOTHEEK' op de gevel staat. Ga hier naar binnen. Pak een film naar keuze uit de rekken en vraag aan de winkelbediende of je die mag lenen. Hij/zij doet dat een glimmend schijfje in het zojuist door jou uitgekozen doosje. Je betaalt geld en je krijgt de film mee. LET OP! Deze film heb je zojuist niet gekócht, maar gehúúrd. Dat wil zeggen dat je hem morgen of overmorgen weer terug moet brengen.
Je loopt weer naar huis en daar doe je het glimmende schijfje in je DVD-speler. Je pakt een biertje/colaatje en een zak chips en gaat genieten van een heerlijk film avondje! Succes!

Jip en Janneke taal toch?

Serieus, je moet echt met meer info komen, hier kunnen we helemaal niks mee...

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De makkelijkste optie is een externe geluidskaart, aangesloten via USB (of ExpressCard/PCMCIA, afhankelijk van wat je laptop ondersteunt).

Deze is bijvoorbeeld geschikt voor een ExpressCard aansluiting, of deze als een goedkopere USB-aangesloten geluidskaart.

Maar wat ik zo snel zie is dat jouw laptop geen spdif lijkt te ondersteunen als ik zo gauw even kijk. Dan kan je gewoon zo'n usb puur stereo geluidsstickje kopen van 10 euro bij de MediaMarkt en dan ben je er ook :)

offtopic:
edit @woelders: was dat nou nodig? _O-

[ Voor 6% gewijzigd door spone op 23-03-2009 00:27 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Zoals Spone al aangeeft lijkt er geen spdif op je laptop te zitten. En omdat je spreekt van een audio kabel waarvan het pinnetje afgebroken lijkt het erop dat je het over een normale stereo audio jack van 3,5mm hebt. In dat geval heb je een paar opties:
  • je bent een tweaker en schroeft je laptop open om het pinnetje uit je audiojack te verwijderen (of je soldeert er zelf een nieuwe audiojack op)
  • je koopt een usb soundcard
  • je koopt een pcmcia soundcard.
NB: Probeer wat duidelijker te zijn a.u.b

My favorite programming language is solder.