Thuis ben ik bezig om een Gigabit netwerk(je) aan te leggen. Ik heb een server en 2 werkstations die ik op Gigabit wil hebben.
Nu is het probleem dat mijn pc nog steeds 100mbit aangeeft. Ik heb geprobeerd om mijn netwerkkaart handmatig op Gigabit te zetten, maar dan heb ik helemaal geen verbinding meer. Ook heb ik een andere switch geprobeerd, maar het probleem blijf hetzelfde.
Ik heb een Gigabit switch (netgear GS105) en mijn kabels zijn CAT-6. De kabels heb ik zelf gekrompen en zien er naar mijn idee netjes gekrompen uit. In beide pc's zit een onboard Marvell Yucon Gigabit kaart.
Nog even ter informatie:
De kabel zijn niet langer dan 10 meter.
Ik heb gebruikt gemaakt van normale rj45 connectoren (volledig doorzichtig).
De kabels zijn volgens de T568B standaard gekrompen.
De driver van mijn netwerkkaart zijn up to date.
Ik maak gebruik van het standaard TCP/IP protocol.
Ik heb al heel wat Google werk verricht, maar kom er echt niet uit.
Nu is het probleem dat mijn pc nog steeds 100mbit aangeeft. Ik heb geprobeerd om mijn netwerkkaart handmatig op Gigabit te zetten, maar dan heb ik helemaal geen verbinding meer. Ook heb ik een andere switch geprobeerd, maar het probleem blijf hetzelfde.
Ik heb een Gigabit switch (netgear GS105) en mijn kabels zijn CAT-6. De kabels heb ik zelf gekrompen en zien er naar mijn idee netjes gekrompen uit. In beide pc's zit een onboard Marvell Yucon Gigabit kaart.
Nog even ter informatie:
De kabel zijn niet langer dan 10 meter.
Ik heb gebruikt gemaakt van normale rj45 connectoren (volledig doorzichtig).
De kabels zijn volgens de T568B standaard gekrompen.
De driver van mijn netwerkkaart zijn up to date.
Ik maak gebruik van het standaard TCP/IP protocol.
Ik heb al heel wat Google werk verricht, maar kom er echt niet uit.